... naczytałem się na forum civic, że ten 0w20 to wymysł ekologów i nie ma nic wspólnego z ochroną silnika a tylko stworzono go dla obniżenia spalania i szukam drugiej opinii, chce zweryfikować te przekonania.
Ja podziękowałem tamtemu forum, bo nie dopuszczali innego niż ich punkt widzenia.
Po co się z koniem kopać ... ?
Znajomy ma Subaru Forestera 2.0 Pb z 2017r w tej chwili już z przebiegiem 220 tys km i od nowości jeździ na Eneosie Sustina 0w20, który wlewają mu co 15 tys km w ASO.
Silnik o dziwo dalej sprawny, panewek, czy łańcucha rozrządu nie wymieniał.
Jak mi mówił, nawet nie dolewa oleju między wymianami, więc o co chodzi...?
Jak pisałem w poprzednich postach ludzie używają oleju 0w20 nawet tego od Hondy i nic się nie dzieje złego jak twierdzą tam, że po paru latach silnik się rozsypie. Z tego co zauważyłem tutaj podejście jest z goła odmienne. Osobiście nie mam nic przeciwko Honda 0w20 silnik pracuje ładnie itd jednak nie mam żadnego doświadczenia, auto posiadam tydzień. Nie chce też ryzykować skoro to olej dedykowany dla tego silnika.
Olej o bardzo niskiej lepkości wymaga odpowiedniej konstrukcji silnika. Honda i Toyota takie konstrukcje rozwijają od dobrych 20 lat.
Jakoś nie słychać o zacierających się panewkach, padających turbinach, czy łańcuszkach rozrządu.
A jeśli już bym zmieniał to C2 0w30 będzie Ok a co jeśli wleje C3 0w30 czy różnice są głównie w spalaniu czy jeszcze się różnią te C2 od C3?
Nic się nie stanie, jak wlejesz 5w30 C3.
Hondy i Toyoty mają dość szerokie spektrum dopuszczonych lepkości olejów, ale to konstrukcje, które doskonale się spisują na dedykowanych 0w20.
Moje zdanie odnośnie oleju znasz.
Jeździłbym na Honda 0w20, a jak zmieniać, to na 0w/5w30 C2, np z normą PSA 2312, bo jest bardzo wymagająca.
Takim sztandarowym olejem z ww normą jest Total Ineo First 0w30.
Po prostu, trzymamy się zaleceń producenta, a jak od nich odbiegamy, to nie za dużo.