• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Honda Legend KB1 3.5 V6

Daczer

Nowy użytkownik
Samochód
Honda Legend KB1 J35A8
Marka samochodu
Honda Legend KB1
Budżet/ile litrów
200zł, 6l
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
J35A8
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1l
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w20, 5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
Valvoline Synpower 5w30
Witam. Pacjentem na dzisiaj jest Honda Legend KB1 2006r. z przebiegiem ponad 400tys. km. Auto przy zakupie nie dawało szczególnych oznak poboru oleju (nie było czuć smrodu, czy widać dymu prócz pojedynczego bąka jadąc z tyłu), jednak szybko okazało się, że przy dynamicznej czy autostradowej jeździe pobór oleju potrafi przekroczyć 1 litr na 1000km. Wydaje mi się, że przy powolnej jeździe miejskiej, zużycie to znacznie spada. Silniki te ogólnie miały problem z dużym poborem oleju, ponoć ze względu na zapiekające się pierścienie. Przeczytałem pozostałe wątki które są na forum odnośnie tego motoru, jednak postanowiłem założyć nowy temat, ze względu na to, że sytuacja jest raczej krytyczna. Aktualnie jeżdżę na Valvoline Synpower 5w30 i zanim wykonam jakieś ruchy chciałem zadać Wam dwa pytania:
1. Sporo osób do tego silnika zalewa 5w50, pytanie czy to dobry pomysł?
2. Zakładając, że to rzeczywiście pierścienie, polecilibyście jaką płukankę/chemię zastosować?

Zdaje sobie sprawę, że to ratowanie umierającego, ale chciałbym tym autem zrobić trochę kilometrów zanim podejmę decyzje o ewentualnym remoncie. Szczególnie, że silnik nie daje żadnych innych oznak. Może jest coś, co warto byłoby według Was zrobić. Z góry dziękuję za poświęcony czas.
 
1. Możesz spróbować, ale nic to nie da. Jak przepala takie ilości to bym lał Qualitium 5w30
2. Jeśli ma zakończyć się z jakimkolwiek sukcesem to zwalić miskę, usunąć farbę i wypłukać DMSO, ewentualnie możesz próbować dwukomponentową pianką Protec Carbx albo tańszym Xado Antykoks (z gorszym efektem).
 
Propo lania 5w50 to tylko nadmienię, że zapiekające się pierścienie i syf w silniku jest spowodowany takimi głupimi praktykami. Także przeciąganie wymian powyżej 10tys km powoduje w długotrwałym rozrachunku problemy. Częsta zmiana i lekkobieżny olej ( co najmniej API SN i ILSAC GF-5) zapewni czystość silnika. Wiele informacji można znaleźć w sieci (nie u nas bo nasze fora to śmiech), że japońskie silniki lubią świeży olej.

Co do Twojego silnika to myślę, że jedynie ingerencja mechanika da jakiekolwiek efekty. Pierścienie nie zapiekają się po jednym interwale tylko problem narastał przez lata i tysiące kilometrów.
 
Nie wiem jak J seria ale F serie łatwo było dogrzać do 140C oleju. Sam w to nie wierzyłem dopóki nie zamontowałem czujnika temperatury.
W Fserii dopiero właśnie 5W50 jakoś ogarniało temat i nie grzało się na potęgę.
I na sprawa ze honda przy pałowaniu potrafi wciągnąć oliwy.
Najpierw bym się dowiedział jakie temperatury ten silnik potrafi złapać bo sam się w j serię nie zagłębiałem, zalał bym osobiście 5w40, można pomyśleć o płukaniu, może oilsyn LL. I powoli na spokojnie zgłębić temat.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
 
@paba spróbuje z pianą Protec, dzięki. Co do oleju jeszcze się zastanawiam.
@Boguś w tym rzecz, że auto ma pełną historie serwisową z interwałami co 15tys. km (wiem, że 15 to nie 10). Do tego po zrzuceniu miski osadów czy opiłków praktycznie brak, katalizatory czyściutkie. Nie sądzę, żeby ten motor był w opłakanym stanie, szczególnie, że tak jak pisałem - przy spokojnej jeździe miejskiej pobór oleju maleje. Wiem jednak, że auto miało epizod w którym stało kilka miesięcy, co mogło "pomóc" w zapieczeniu pierścieni. Dlatego zapytałem o ewentualne formy ratowania sytuacji.
@przemkowal tak jak piszesz dla D,B i F serii 140'C na oleju to nie problem. Na szczęście Legend ma seryjną chłodnice oleju, aczkolwiek dalej to nie mówi nam nic o temperaturze pod obciążeniem. Płukankę chciałbym zrobić, wybrać Oilsyn czy Archoil AR2820? Z góry dzięki.
 
Back
Top