- Marka samochodu
- Honda Legend KB1
- Budżet/ile litrów
- 200zł, 6l
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- J35A8
- Data produkcji
- 2006
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 1l
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 5w20, 5w30, 5w40
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline Synpower 5w30
Witam. Pacjentem na dzisiaj jest Honda Legend KB1 2006r. z przebiegiem ponad 400tys. km. Auto przy zakupie nie dawało szczególnych oznak poboru oleju (nie było czuć smrodu, czy widać dymu prócz pojedynczego bąka jadąc z tyłu), jednak szybko okazało się, że przy dynamicznej czy autostradowej jeździe pobór oleju potrafi przekroczyć 1 litr na 1000km. Wydaje mi się, że przy powolnej jeździe miejskiej, zużycie to znacznie spada. Silniki te ogólnie miały problem z dużym poborem oleju, ponoć ze względu na zapiekające się pierścienie. Przeczytałem pozostałe wątki które są na forum odnośnie tego motoru, jednak postanowiłem założyć nowy temat, ze względu na to, że sytuacja jest raczej krytyczna. Aktualnie jeżdżę na Valvoline Synpower 5w30 i zanim wykonam jakieś ruchy chciałem zadać Wam dwa pytania:
1. Sporo osób do tego silnika zalewa 5w50, pytanie czy to dobry pomysł?
2. Zakładając, że to rzeczywiście pierścienie, polecilibyście jaką płukankę/chemię zastosować?
Zdaje sobie sprawę, że to ratowanie umierającego, ale chciałbym tym autem zrobić trochę kilometrów zanim podejmę decyzje o ewentualnym remoncie. Szczególnie, że silnik nie daje żadnych innych oznak. Może jest coś, co warto byłoby według Was zrobić. Z góry dziękuję za poświęcony czas.
1. Sporo osób do tego silnika zalewa 5w50, pytanie czy to dobry pomysł?
2. Zakładając, że to rzeczywiście pierścienie, polecilibyście jaką płukankę/chemię zastosować?
Zdaje sobie sprawę, że to ratowanie umierającego, ale chciałbym tym autem zrobić trochę kilometrów zanim podejmę decyzje o ewentualnym remoncie. Szczególnie, że silnik nie daje żadnych innych oznak. Może jest coś, co warto byłoby według Was zrobić. Z góry dziękuję za poświęcony czas.