jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Eneos Hyper Multi 5W-30
Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
Strona produktu:
Opis:
Wg MSDS oraz patrząc na parametry (temperatura płynięcia) bazami tego oleju są głównie grupa III z możliwym dodatkiem grupy II oraz grupą I (ta ostatnia prawdopodobnie jako nośnik dodatków).
Podsumowanie:
Olej poprawny, chociaż zdecydowanie ze starej szkoły i ukierunkowany raczej na rynki gdzie często pojawiają się samochodu sprzed ery wtrysku bezpośredniego i turbo. Odstaje także od olejów z głównych serii tej firmy poziomem VI (gdzie w seriach Sustina czy Ultra zdecydowanie przekracza on 200).
Zdecydowanie odradzimy stosowanie w samochodach narażonych na zjawisko LSPI, natomiast bez problemu można stosować w silnikach MPI oraz dieslach. W naszej opinii świetnie sprawdzi się w benzynowych silnikach wolnossących takich marek jak Kia czy Fiat. Minusem oleju jest taka sobie dostępność oraz kiepska cena, częściowo rekompensowana pakietem mocno "full" SAPS co nie jest w dzisiejszych czasach oczywiste.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w zamrażalniku:
Analizę ufundowali @Ciach0 , @MVB , @soszo , @Triumphator , @GreG , @SaNIB 96 , @mowczar , @michalm83 , @Adam , @Jones , @emtiem , @plpawzaw , @artunero , @hary979 , @jerseyAdmin oraz anonimowi darczyńcy. Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA A5/B5
- RN 0700
Strona produktu:
ENEOS HYPER-MULTI 5W-30 - ENEOS
Premium, high-performance, fully-synthetic motor oil designed to provide long life performance for a wide range of different types of European, Japanese and Korean vehicles requiring ACEA A5 or B5 specification, especially Ford and Jaguar Land Rover engines. It offers enhanced protection at a...
eneoseurope.com
Opis:
- Olej spełnia wymogi dla SAE30 (9,3-<12,5 cSt), lepkość w 100°C pośrodku normy
- Indeks lepkości (VI): 170 - dobra wartość, olej działa w szerokim zakresie temperatur. Poziom typowy dla olejów kontynentalnych
- Pakiet dodatków bardzo bogaty w wapń, z minimalną ilością magnezu. Sporo molibdenu oraz bor jako dodatki uniwersalne. Krzem jako środek przeciwpienny, trochę pierwiastków mogących pochodzić z linii produkcyjnej albo z dodatków przeciwkorozyjnych
- TBN - 10,6 - wysoko jak na normę A5/B5 co wraz z poziomem wapnia wydaje się potwierdzać iż jest to olej dedykowany starszym silnikom
Wg MSDS oraz patrząc na parametry (temperatura płynięcia) bazami tego oleju są głównie grupa III z możliwym dodatkiem grupy II oraz grupą I (ta ostatnia prawdopodobnie jako nośnik dodatków).
Podsumowanie:
Olej poprawny, chociaż zdecydowanie ze starej szkoły i ukierunkowany raczej na rynki gdzie często pojawiają się samochodu sprzed ery wtrysku bezpośredniego i turbo. Odstaje także od olejów z głównych serii tej firmy poziomem VI (gdzie w seriach Sustina czy Ultra zdecydowanie przekracza on 200).
Zdecydowanie odradzimy stosowanie w samochodach narażonych na zjawisko LSPI, natomiast bez problemu można stosować w silnikach MPI oraz dieslach. W naszej opinii świetnie sprawdzi się w benzynowych silnikach wolnossących takich marek jak Kia czy Fiat. Minusem oleju jest taka sobie dostępność oraz kiepska cena, częściowo rekompensowana pakietem mocno "full" SAPS co nie jest w dzisiejszych czasach oczywiste.
Opakowanie:
Po 24 godzinach w zamrażalniku: