jqr
Użytkownik
- Samochód
- Tiguan II 2.0tsi, Elantra CN7 1.6, VFR800 RC46
- Marka samochodu
- Hyudai Elantra
- Budżet/ile litrów
- 200zł/4l
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.6 MPi (G4FG)
- Data produkcji
- 2022
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- jeszcze nie znany
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- SAE 0w20, API SN PLUS/SP lub ILSAC GF-6, alternatywnie 0w30/5w30
- Jaki olej masz obecnie
- fabryczny przypuszczalnie Shell 0w20
samochód odebrany z salonu, na razie 600km przebiegu, planowana pierwsza wymiana ~2000km
używany przez mojego ojca, głównie na autostradzie, interwały 15000km nie licząc tej pierwszej wymiany
silnik wygląda na "klasyczny" - wtrysk pośredni, ale 2 wtryskiwacze na cylinder umieszczone zaraz przy zaworach ssących, z dodatkowych technologii dual CVVT, cykl millera, trochę zdławiony, bo są mocniejsze wersje. W USA silnik łączony z hybrydą, a całe auto z Korei, a nie z europejskich fabryk Hyundaia.
zastanawiam się czy wlać rzeczywiście to co zaleca producent (Ravenol EHS 0w20, Gulf hybrid 0w20), czy np. Shell ECT C2/C3 0w30 - na którym jeżdżę w VW ?
co polecacie, bo mam wrażenie, że wszystko pomiędzy 0w20-5w30 będzie ok ?
dodam jeszcze że interwały wymiany będą musiały się zgrać z przeglądami w ASO - czyli albo 15000km, albo wymienię olej w połowie interwału przeglądowego czyli co 7500km (wydaje mi się trochę przesada)
używany przez mojego ojca, głównie na autostradzie, interwały 15000km nie licząc tej pierwszej wymiany
silnik wygląda na "klasyczny" - wtrysk pośredni, ale 2 wtryskiwacze na cylinder umieszczone zaraz przy zaworach ssących, z dodatkowych technologii dual CVVT, cykl millera, trochę zdławiony, bo są mocniejsze wersje. W USA silnik łączony z hybrydą, a całe auto z Korei, a nie z europejskich fabryk Hyundaia.
zastanawiam się czy wlać rzeczywiście to co zaleca producent (Ravenol EHS 0w20, Gulf hybrid 0w20), czy np. Shell ECT C2/C3 0w30 - na którym jeżdżę w VW ?
co polecacie, bo mam wrażenie, że wszystko pomiędzy 0w20-5w30 będzie ok ?
dodam jeszcze że interwały wymiany będą musiały się zgrać z przeglądami w ASO - czyli albo 15000km, albo wymienię olej w połowie interwału przeglądowego czyli co 7500km (wydaje mi się trochę przesada)
Last edited: