• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai Elantra 2018 1.6 T-GDI

xevirix

Użytkownik
Samochód
Hyundai Elantra Sport GT, 1.6 T-GDI
Marka samochodu
Hyundai Elantra
Budżet/ile litrów
160
Styl jazdy
Silnik
1.6 T-GDI
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jaki olej masz obecnie
VALVOLINE SYNPOWER XL-III C3
Witam, jaki polecacie najlepszy olej syntetyczny do silnika 1.6 T-GDI (177km) w Hyundaiu. Obecny przebieg samochodu to 10 tys km.
 
Jakiego oleju wymaga instrukcja?
 
DSC_0006.JPG
 
Jeżeli musi być prawdziwy syntetyk to w tej kwocie chyba tylko któryś z Meguinów. Nie znam tego oleju więc może któryś z kolegów poleci.

Ja ze swojej strony radziłbym nie patrzeć na bazę i śmiało lać coś na bazie HC albo GTL. Poleciłbym nasz krajowy wyrób czyli Orlen Platinum Max-Expert F 5W-30 lub Lotos Quazar K (albo K/FE zależy co uda się dostać) 5W-30. A z bazy GTL to Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30.

Z ciekawych i nietypowych Eneos Premium Hyper Multi 5W-30, Millers Oils XF 5W-30, Total Quartz Ineo ECS 5W-30.
 
To z których podanych środków smarnych będzie najlepszy. Jak zawsze mam obsesję na tym punkcie i nie wiem co wybrać
 
Ja ze swojej strony radziłbym nie patrzeć na bazę i śmiało lać coś na bazie HC albo GTL. Poleciłbym nasz krajowy wyrób czyli Orlen Platinum Max-Expert F 5W-30 lub Lotos Quazar K (albo K/FE zależy co uda się dostać) 5W-30. A z bazy GTL to Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30.



Jersey, ale chyba ten konkretny wymieniony przez Ciebie Shell , nie ma nic wspólnego z GTL... ??
 
@Bochcio - wg Shella wszystkie oleje Ultra to GTL, więc też raczej też? Skąd informacja, że to nie jest GTL?
 
1.6 to inna, starsza rodzina silników niż 1.0 i 1.4 TGDI. Te ostatnie to zupełnie nowe konstrukcje nastawione na ekologię, a 1.6 wywodzi się z 1.4 GDI. Stąd ciut inne wymagania co do oleju (A3 i ostatnio A5 vs A5 lub C2)
 
Tuscon ma ten sam silnik 177, zalecenia z manuala EU (Shell to ich partner EU -a w USA QS - marka Shella)
ACEA C2/C3: Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
ACEA A5/B5: Helix Ultra AH 5W30, Helix Ultra A5/B5 0W30
i generalnie od 2017 aż nawet do 2020 można tym oblecieć ten silnik w tych trzech rocznikach.
Lepkości 0W-30, 5W-30, 5W-40 to podstawowe choć są i wyższe aż do 20w50 ;)
 
Last edited:
@Bochcio - wg Shella wszystkie oleje Ultra to GTL, więc też raczej też? Skąd informacja, że to nie jest GTL?


Bo "standardowe" parametry, przynajmniej na papierze, ponadto Shell opisuje opakowania z GTL logiem pure plus technology, a akurat na 5w30 AF jest tylko napis active cleaning technology stąd moje przypuszczenie.
 
Witam, zbliżam się do interwału 10 tys km wiec ponownie zadaję sobie pytanie co zalać? aktualnie w silniku jest Shell ECT 0w30 wymieniać na coś lepszego czy zostać przy tej oliwie (teraz będę częściej jeździł autostradami z wyższymi prędkościami 150 km/h) Cena nie gra roli warunek to żeby bańka była 4 litrowa. Silnik nie spala oleju
 
Co znaczy na coś lepszego? Obecny olej się nie spisał? Zrobiłeś może analizę przepracowanego oleju?
 
Back
Top