• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.4. 2009 r jaki olej?

bzyku880

Nowy użytkownik
Samochód
-
Witam Panowie. Mam pytanie - niedawno zakupilemowy samochód i nie wiem jaki.olej byl lany ale wiem ze go troche pobiera (jest jeszcze instalacja lpg, ma to cos wspolnego z pobieraniem oleju?)
I chcialbym dolac olej. Ktory polecacie do hyundai i30 1.4 80kw 2009:
-Shell Helix Ultra Professional AF 5W30
-Shell Helix Ultra 5W-40 API SM/CF
W instrukcji jesli dobrze czytam jest ten i ten.
I ktory jest lepszy przy instalacji lpg. A co najwazniejsze ktory mozna dolewac, mieszac z innymi olejami samochodowymi.
Dzieki za pomoc pozdrawiam
Srednio znam sie na olejach prosilbym o fachowa pomoc.
:roll: :? :?
 
LPG nie ma tutaj nic do rzeczy. Po co chcesz mieć olej, który można mieszać z innymi? Wszystkie o tej samej lepkości i klasie można zmieszać, ale pytanie zasadnicze - po co?

Zrób płukankę, jak nie wiesz, na czym był wcześniej samochód jeżdżony.

[mention]jerseyAdmin[/mention] powie Ci resztę, bo ma bliźniaka, czyli Ceeda.
 
Wiesz mieszac chodzilo mi o to czy ktorys z tych olejow moge dolac do wczesniejszego oleju np inna lepkoscia czy oznaczeniem jak np 10w30 czy jakos tak. Bo wlasciciel jesli sie dobrze dogadalem to i takie cos dolewal. A pukanke nie mam jak zrobic a sam to jestem troche w tym zielony. W tym momencie jest prawie sucho w silniku dlatego pytam, czy moge dolac ktorys z powyzszych olejow, i jak tak to ktory. Sory moze to glupie pytania, ale jestem w tym zielony i prosilbym o rade. W necie rowniez wyczytalem zeby uważać z płukaniem w starszych autach?
 
Nie mam bliźniaka, bo kolega ma wóz z 2009, a ja 9 lat nowszy, na dodatek ja mam turbo, a on wolnossaka :)

Co do reszty: oleje w tej samej klasie lepkości można mieszać. Możesz zmieszać dwa dowolne 0W-30 spełniające tą samą normę, np. API SM/CF, tylko po co? Wiesz ile silnik pije, kupujesz tyle, żeby starczyło na dolewki między wymianami. Inna sprawa, że silnik oleju jeść nie powinien, Gammy raczej nie piją chyba, że coś się z nimi dzieje więc zacząłbym od sprawdzenia co się dzieje. Zwłaszcza, że jak sam piszesz "masz prawie sucho" co raczej pozytywnie na silnik nie wpłynie.

Zrobienie płukanki jest proste: wlewasz do silnika przez wlew oleju, odpalasz, czekasz 10-15 minut na wolnych obrotach (tylko nie ruszaj z miejsca) i normalnie wymieniasz olej. Nie potrzeba do tego żadnych magicznych urządzeń ani umiejętności.

Co do samego oleju to o ile się nie mylę, Koreańczycy do Gammy 1.4 dopuszczają zalewanie 0W-40, więc ja bym wlał Shell Helixa Ultra 0W-40.
 
Ten z tego co widze pije troche duzo hehe. Chodzi o to ze wtej mojej wiosce zabitej dechami w Belgii ciężko mi bedzie zrobic pukanke a tym bardziej ja.kupic dlatego pytalem czy bedzie duzy problem jesli byl olej innej lepkosci a go juz prawie w silniku nie mamoge dolac ten odpowiedni? A co do reszty oddalbym juz do mechanika w PLbo jesli bierze ok 0.5 litra na 1000 km to juz chyba cos sie dzieje nie?
 
Rozumiem, że chcesz dolać żeby dojechać do Polski do tego co jest już w silniku. Możesz zalać inną lepkość, ale musi spełniać zalecane normy. Przy czy lepiej wlać najniższą dopuszczalną zimową, najwyższą letnią lepkość skoro nie wiesz co było, żeby wypadkowa wyszła w widełkach dla tego silnika.

W tym wypadku najlepiej 0W-40, API SM/CF albo wyższą (SN/CF też będzie ok). Dzięki temu nawet jak wymieszasz z 10W-30 to zimny start będzie lżejszy, a lepkość w temp. roboczej będzie w normach dla tego silnika. Ale po takiej mieszance najszybciej jak się da wymień olej.

Co do samej marki, to Shell będzie ok, to dobre oleje. GTL też się raczej z tą resztą czegokolwiek co tam masz dogada.
 
[mention]bzyku880[/mention], staraj się trzymać olej bliżej MAX. Wchodzi tam 3.3l, trochę mało. Mam ten sam silnik i rocznik, u mnie nic nie pobiera oleju. Ale ja stosuję płukanki + wymiana oleju co 10-12tyś km.

Co do LPG to czytałem na forum że podobno szybciej wypalają się gniazda zaworowe, regulacja w tym silniku jest poprzez podmianę szklanek zaworowych, nie ma hydraulicznych.
 
Aha ok panowie dzieki za infoto takim razie zakupie olej ale i tka po powrocie trza sue będzie udac do me hanima bo to ze tyle pobiera to chyba nie wina tylko slabego oleju?a i jeszcze nie widzialem tutaj na cpn-nie oleju 0W-40 wiec tw moje tez sie nadadza?wyczytalem w necie ze Shell Helix Ultra 5W-40 API SM/CF jest dobry do hyundai a zwlaszcza z instalacja lpg?
 
Tak, 5W-40 też będzie ok. LPG tutaj wiele do rzeczy nie ma, możesz wziąć najtańszego Shella który będzie miał lepkość 0W-40 albo 5W-40 i będzie spełniał normę API SM/CF albo API SN/CF.
 
[mention]Zielony34[/mention] [mention]jerseyAdmin[/mention] mówicie że LPG niewiele ma do rzeczy, a przypadkiem nie jest tak, że normy zasiarczenia LPG są 5x większe niż benzyny przez co olej się szybciej zakwasza i wypadałoby zalać taki z większym TBN?
 
ale autor pytał nie o TBN, a związek instalacji gazowej z pobieraniem oleju. Nie wiem, skąd wzięło Ci się to 5x większe zasiarczenie. Tak, przy LPG TBN jest ważny, ale ważne są też pakiety dodatków. Nowoczesne pakiety dodatków radzą sobie równie dobrze przy niższym TBN we współpracy z czystszą bazą.
 
" Właśnie dlatego w gazie płynnym zawsze znajdują się związki siarki w ilości znacznie większej (50 ppm) niż w przypadku klasycznych paliw silnikowych (10 ppm). Mówi się o możliwości zmniejszenia tego parametru do 30 ppm, lecz niższa zawartość siarki nie jest możliwa z uwagi na konieczność zachowania wspomnianego zapachu, którego niestety nie da się uzyskać z udziałem innych (bezsiarkowych) substancji." - https://gazeo.pl/poradniki/eksploatacja/Zanieczyszczenia-mogace-wystepowac-w-LPG,artykul,5875.html

Z tego co wywnioskowałem po pytaniu autora chodziło o to, czy do instalacji gazowych dedykowane są specjalne oleje. Owszem nie ma, ale warto szukać tych z wyższym TBN.
 
Nie, autor ewidentnie pytał o związek instalacji LPG z pobieraniem oleju.

Jak chodzi o TBN, jak wyżej, oleje z lepszą baza i nowszym pakietem dodatków chronią równie dobrze z niższym TBN. Ale tak, przy stosowaniu olejów HC ze średniej, lub niskiej półki cenowej, warto przy LPG mieć wyższy TBN.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top