• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.4 T-GDI

DrAdi

Nowy użytkownik
Samochód
Hyundai i30 1.4 T-GDI
Marka samochodu
Hyundai i30
Budżet/ile litrów
250 zł
Styl jazdy
Silnik
1.4 T-GDI bez modyfikacji
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 Acea A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Motul 8100 Eco-nergy 5W30 5l
Witam. Jaki olej polecacie do kwoty 250 zł?

Wiem, że są wątki z tym silnikiem i Kijankami, lecz u mnie to wersja silnika jeszcze bez filtra GPF. Aktualnie lałem Motula Eco-nergy 5W30 (wymiana okresowa co rok).

Będę wdzięczny za pomoc w temacie :)
 
Tak, samochód jest na gwarancji. Przegląd teoretycznie w lutym, ale chyba już sobie daruję, bo oni to tylko tam wymieniają olej i filtry, a kasują jakby mieli coś ciężkiego do roboty :p
 
W 5W30 A5 nie ma zbyt wielkiego wyboru. Tzn można zmieniać marki olejów ale w sumie są podobne do Motul Eco-Nergy. "Zamienił stryjek siekierkę na kijek" coś w tym stylu. Ravenol FDS jest na bazie PAO więc tu jest jakaś zmiana/różnica.
 
Jeżeli chcesz dobrze i tanio to Lotos Aurum 5W-30 A5/B5. Cokolwiek innego w pewnej półce cenowej to będzie przepłacanie za markę. W tej lepkości i normie praktycznie nie ma wyboru.

Ten Ravenol będzie z PAO, podobnie Eneos Hyper-Multi 5W-30. Może Mihel Ceramic, ale w zasadzie nic o tych olejach nie wiadomo. Ja bym brał Lotosa albo jego odpowiednik od Orlena i nie przepłacał. Szkoda pieniędzy. Gdybyś mógł lać 0W-30 to można by kombinować.
 
Witam.

Czy coś się zmieniło może w temacie, bo chciałbym na dniach wymienić.

Aktualnie leję SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AF 5W30 z normą A5.

Czy znajdę coś lepszego w tej cenie? Dzięki z góry za odpowiedź :)
 
Czy znajdę coś lepszego w tej cenie?
W przypadku A5 B5 5W30 ciężko mówić o lepszy/gorszy bo w zasadzie, poza kilkoma wyjątkami, jak Castrol, Ravenol, Millers, te oleje różnią się tylko ceną i brandem producenta. Także lepszego może nie koniecznie, ale tańszego na pewno 😉.
Zobacz sobie na chociażby Texaco Energy 5W30, Gulf Formula FS 5W30, czy Orlen Platinum F 5W30.
 
Przy turbo GDI ja bym już zostawił te A5 w większości API SL. Osobiście wlałbym tam orlena DEX1 albo coś w tym stylu.
 
No ale skoro turbo GDi, to i potencjalne ryzyko wystąpienia LSPI (to w temacie API SL). Przy 5W30 z ACEA A5/B5 to wybór jest już prawie że zerowy, ale za 2 dni (info od sprzedawcy) ma wrócić do sprzedaży Midland Avanza 5W30 (ACEA A5/B5, API SP) - może coś takiego? W budżecie się zmieści bez problemu.

EDIT:

Przepraszam, źle zrozumiałem Twojego posta @apede, przeczytałem jeszcze raz i wykminiłem o co chodziło. :) No ale tak czy owak ten Midland też jest jakąśtam opcją, jeśli niezbędnym warunkiem miałoby być ACEA A5/B5 na opakowaniu.
 
Last edited:
W sumie nieprecyzyjnie się wyraziłem, powinno być "zostawił w spokoju" albo lepiej "odpuścił" :)
 
Back
Top