• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i30 1.4 T-Gdi

Rustin

Użytkownik
Samochód
Hyundai i30 1.4 tgdi
Marka samochodu
Hyundai
Budżet/ile litrów
150-200zl
Styl jazdy
Silnik
1.4 T-Gdi
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Nie znam
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Witam. Kupiłem i30 z 2019r. Nie wiem jaki był wcześniej olej lany, przebieg auta 80 tys km. Czytałem, że ma gpf. Według różnych stron i dobierz olej pokazuje że ma być 0w30 ale myślę, że lepiej zalać 5w30? Szczerze nie wiem jaki jest według instrukcji. Przed wymianą myślę zrobić płukankę.
 
Oprócz instrukcji inne papiery masz? W sensie czy auto na gwarancji.
wymagane oleje.jpg
Instrukcje są pokrętne jak to w hyundai. Niby ACEA C2, a zalecany olej to Shell 0W30 A5/B5. Jak auto na gwarancji to zadzwoń do ASO i zapytaj jaki olej zalecają. Nie zdziwiłbym się gdyby stosowali 5W30 A5.
Albo napisz email żebyś miał to na piśmie.
 
W instrukcji I30 jest napisane C2 oraz norma oleju 0w30.
1642139735208.png

1642139754563.png


Masz Castrol SS 0w30 C2, Gulf LEF 0w30 C2, Mobil1 0w30 ESP LV C2, Shell C2/C3 0w30.
Płukankę zalecam, ciekawe czy latał w trybie LL.
 
Auto nie jest na gwarancji
Kia do tego silnika zezwala stosować różne lepkości. Jeśli ASO nie stoi na przeszkodzie to możesz stosować 5W30. Choć wydaje mi się, że wśród 0W30 można znaleźć ciekawsze oleje. Wspomniany powyżej mobil1 ESP LV C2/A5/B5 .ZDDP jak w full saps, a detergenty jak w mid saps. Mi ten olej się podoba na papierze .
 
0/5W-30 ACEA C2 będzie najlepszy. Na rozpisce KIA dla tego silnika było: najlepsze ochrona to C2, najlepsze wyniki spalania to A5/B5, reszta to rezerwa na wypadek braku dostępności tych. Ja zresztą staram się tego przestrzegać i A5 leję tylko jak nie mam swojego oleju i biorę OEM.
 
Znalazłem takie dwa stanowiska KIA. Auto będzie pokonywać większość krótkich tras po 10km, dlatego myślałem, że lepszy będzie 5w30 no i nie wiem czy auto nie bierze oleju itd, sprzedający twierdził, że nie. Więc teraz 0w30 czy 5w30 do spokojnej jazdy i wymiany co 10 tys km ? napewno norma C2/C3? Myślałem o oleju Eurol, ma dobre ceny ok 150zł za 5l
109466556_3038276866226423_5482934987169481281_n.jpg
108592192_3035705599816883_546423743269118920_n.jpg
 
0/5W-30 ACEA C2 będzie najlepszy. Na rozpisce KIA dla tego silnika było: najlepsze ochrona to C2, najlepsze wyniki spalania to A5/B5, reszta to rezerwa na wypadek braku dostępności tych. Ja zresztą staram się tego przestrzegać i A5 leję tylko jak nie mam swojego oleju i biorę OEM.
Też masz GPF ? Jaki dokładnie olej polecisz o dobrych parametrach i w rozsądnej cenie? Dlaczego nie lejesz 5w30 ?
 
Jak Ci nie zależy na oszczędności paliwa (oczywiście teoretycznej, na granicy błędu pomiarowego) to lej C3. Są też oleje spełniające jednocześnie normę C2 i C3. A skoro auto już po gwarancji to czy weźmiesz 0w30 czy 5w30 to myślę że nie będzie różnicy. Fakt, oleje w klasie 0w są zazwyczaj ciekawsze od tych w klasie 5w, ale i przez to trochę droższe. Grunt to ustalić sobie dobry interwał, myślę że przy miejskiej jeździe rozsądnie będzie ok. 8 tys. km.
 
Myślę, że nie zauważył bym różnicy wspalaniu przez olej dlatego bardziej zależy mi na ochronie silnika i gpf a nie wiem czy bardziej chroni 0W30 czy 5W30. Cena też wolałbym żeby kupić 5l za 150zł niż 250zł, jeżeli olej będzie wporzadku a wymiany tak wyjdą ok 8-10 tyś rocznie bo tak robię. Nie jest to jazda miejska a drogi 50/90 kmh ale krótkie odcinki. Prosił bym o info konkretnie który olej kupićc
 
Też masz GPF ? Jaki dokładnie olej polecisz o dobrych parametrach i w rozsądnej cenie? Dlaczego nie lejesz 5w30 ?
Tak, mam GPF. Nie leję 5W-30 bo niektóre (nie wszystkie) oleje w tej lepkości przy dużych mrozach dają w tyłek przy rozruchu. KIA nie zaleca 5W-30 w temperaturach poniżej -20 więc wolę dmuchać na zimne, magistrala olejowa ewidentnie ma problemu z olejami które są graniczne w tej temperaturze.

Co prawda okolice -15 i niżej nie zdarzają się często, ale zdarzają.

Co do dobrego oleju z tych które zalewałem i w okolicach 150/5 litrów złotych to Castrol Magnatec SS 0W-30 C2 albo Eneos Ultra-S 0W-30 (z nowej oferty). Dobry powinien być też Shell HU ECT 0W-30, ale tego nie testowałem. Możesz też zastanowić się nad Totalem Ineo FDE 0W-30, to zdaje się jest serwisówka KIA i olej na pierwsze zalanie ale też go nie testowałem.

Polskich olejów wyjątkowo nie polecę, bo na Orlenie FR się w tym silniku sparzyłem.
 
to zdaje się jest serwisówka KIA i olej na pierwsze zalanie
Wiem, że to inne silniki i być może wszystko zależy od ASO ale mi zalali 5W30 jednak i to na początki zimy.
 
Wiem, że to inne silniki i być może wszystko zależy od ASO ale mi zalali 5W30 jednak i to na początki zimy.
Ja Fiaciorem jeździłem na 10W-40, a Alfami na 5W-40 jak mrozy były grubo poniżej -20 i też nie było problemów. Po prost wg mnie w tym konkretnym silniku i przy dużych mrozach, 5W-30 się nie sprawdzi :)

Moje ASO też leje 5W-30 bez względu na porę roku i to na dodatek A5/B5 bez względu na silnik :D
 
Niby C3... przynajmniej w książce tak napisali 😁
 
Oleje eurol są spoko ale nic ponadto. Oleje jakich wiele. Równie dobrze możesz zalać Q8, Gulf czy inne "Beneluxy". Jesli chcesz Eurol to zalej Eurol. Wybrał bym ten do forda Ultrance FDE 0W30.
 
Back
Top