Cześć, jaki olej polecacie? Rozważam Eurol Fluence DXS 5W30, Orlen MaxExpert XD 5W30 i Shell ECT 5W30, może inne propozycje? Budżet to 150zł łącznie z filtrem za 5 litrów oleju. Przebieg to 67tys. km, wymieniam max co 15tys.
Nie, nie jestem mądra głowa. Wręcz przeciwnie jestem misiem o małym rozumku i np " długie słowa sprawiają mi trudność" . Nie będę Ci tłumaczył co to jest lepkość, co to jest gęstość i inne pojęcia parametrów oleju.
Poczytaj na forum. Zacznij od "Wiedza podstawowa"
Nie, nie jestem mądra głowa. Wręcz przeciwnie jestem misiem o małym rozumku i np " długie słowa sprawiają mi trudność" . Nie będę Ci tłumaczył co to jest lepkość, co to jest gęstość i inne pojęcia parametrów oleju.
Poczytaj na forum. Zacznij od "Wiedza podstawowa"
Shell 0w30 AV-L wygląda super, niska lepkość na zimno (60) na krótkie przejazdy po mieście, wysoka lepkość na ciepło (12) na autostrady. C3 i zahacza o budżet
@qba37_oldschool, dobrze kombinujesz z olejami.
Ja jestem podobnego zdania co @jerseyAdmin, czyli Shell, a potem nasi producenci.
Z racji tego, że jeździsz, jak piszesz w trasach i dość mocno ciśniesz silnik, proponowałbym zostać przy olejach klasy C3 ze względu na wyższy parametr HTHS. Lepkość oczywiście 5w30.
Więc pierwszy wybór to Shell 5w30 na GTL'u.
Potem nasze rodzime produkcje, czyli przebadany u nas Lotos Aurum 504/507:
Interwały przy intensywnej eksploatacji w trasach możesz utrzymać na poziomie 15 tys km, jak więcej jeździsz po mieście z silnikiem niedogrzanym, zejdź do 10 tys km i zapomnij o problemach olejowych.
PS
Z lepkością się nie schodzi, tylko stosuje się do zaleceń producentów.
Dla przykładu, serwisy Toyoty leją do flotowych Yarisów 10w40, a na forum zalecany jest 0w20.
Czyli to co w instrukcji i nie jest to schodzenie z lepkością.
Poszedł AM-L od Shella, jako ciekawostkę wrzucam zdjęcia butelek, sprzedano mi 4x1L Made in Germany (na rynek DE) z 2019 i 1x1L Made in Turkey z 2018 na rynek EU Wlałem ten niemiecki, turecki litr zostawiłem na dolewki Kupowałem w Petrostarze w Wawie, na litrówki jest aktualnie promo, 5x1L wychodzi lepiej niż 5L w bańce Pewnie stąd promka, że mają trochę starej partii Dodam, że wersja na DE nie ma sreberka pod nakrętką i można od razu lać po odkręceniu, wersja Made in Turkey ma sreberko do oderwania po otworzeniu korka
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Zamawiałem z tego samego sklepu i podobna historia - mieszkanka dat produkcji 2018 i 2019 oraz dystrybucji DE/PL. Każda z nich była mętna po zamrożeniu, więc Shell chyba leci w kulki, że AM-L jest na GTL. Jeżeli jeszcze kiedyś wrócę do tej marki to tylko ECT C2/C3 gdzie mamy pewność obecności bazy GTL.
Też byłem pewny... wg nazewnictwa Shella „PurePlus” oznacza obecność bazy GTL, lecz moje oleje stawały się mętne po zamrożeniu, co zresztą opisałem w temacie „klarowność a baza olejowa”, a tak baza GTL absolutnie się nie zachowuje. Testowane na 3 różnych partiach z 2 osobnych sklepów. Może być też tak, że moja wiedza jest zbyt mała bo przez administrację Shell cały czas chwalony jest za powtarzalność produkcji tylko do tej pory nikt mnie nie wyprowadził z błędu.
Też byłem pewny... wg nazewnictwa Shella „PurePlus” oznacza obecność bazy GTL, lecz moje oleje stawały się mętne po zamrożeniu, co zresztą opisałem w temacie „klarowność a baza olejowa”, a tak baza GTL absolutnie się nie zachowuje. Testowane na 3 różnych partiach z 2 osobnych sklepów. Może być też tak, że moja wiedza jest zbyt mała bo przez administrację Shell cały czas chwalony jest za powtarzalność produkcji tylko do tej pory nikt mnie nie wyprowadził z błędu.
Hmm, z tą powtarzalnością to bym nie przesadzał, ciężko jest utrzymać jakość na tym samym poziomie produkując w różnych częściach świata Tym bardziej produkując na kilka różnych rynków Wszak wiadomo, że niemiecki proszek dla Niemca pierze lepiej
Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka
Czysta baza GTL się tak nie zachowuje co nie znaczy, że gotowy olej nie będzie. Olej to nie tylko baza, dodatki mogą powodować utratę klarowności w niskich temperaturach. Olej nie ma być ładny i klarowny, to nie whisky Ma działać i w określonych warunkach zachować określone parametry.
Lada chwila pęka 10kkm na Shell AM-L, którego wlałem w czerwcu, a że odkryłem u teścia świeże 50L Shella ECT C3 pytanie moje czy popełnię grzech schodząc z lepszego AM-L na słabszy jakościowo ECT? Planuję wypad do Szwajcarii, więc chyba lepiej lecieć na świeżym ECT niż na AM-Lu z przebiegiem 10kkm, co sądzicie?
P.S Teść kupił ten olej do kilku 2.0TDI PD wymagających normy 507.00 Ale co ja tam wiem
Z racji braku sugestii Szanownych Kolegów, zakupiłem sprawdzone wcześniej Xado Very Lube Turbo z nanotechnologią, 125ml na 4l Shella AM-L, stwierdziłem, że jeśli wymieniam olej co 10-12kkm to archoil chyba nie ma sensu ze względu na cenę...
Z racji braku sugestii Szanownych Kolegów, zakupiłem sprawdzone wcześniej Xado Very Lube Turbo z nanotechnologią, 125ml na 4l Shella AM-L, stwierdziłem, że jeśli wymieniam olej co 10-12kkm to archoil chyba nie ma sensu ze względu na cenę...
I jak oceniasz te dodatki ? coś ciszej chodzi, łatwiej zapala ? Właśnie kupiłem na daily i30 16.crdi 110KM z przebiegiem 73tys km i szukam co by tam zalać ? więcej miasto niż trasa ale i tak na dojazd do miasta to jakies 12km zleci , wymiana co 10k , auto bedzie stało pod chmurką . Ten shel co lałeś bedzie ok ?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.