• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai I30 FD 1.4

srbastek

Użytkownik
Lokalizacja
Katowice
Samochód
Hyundai I30 fd, 1.4 benzyna
Witam.
Prośba o dobór oleju do w/w samochodu.
Według instrukcji obsługi 5W30, ACEA A3/B4 (później wprowadzili A5 dla młodszych modeli), API SM/CF.
Jaki polecacie? Wymieniam co roku i przebiegi 12tyś km.

Dziękuje i pozdrawiam.
 
Jaki jest aktualnie stosowany olej? I jaką sumę chcesz przeznaczyć? Producent dopuszcza tylko 5W-30?
 
Aktualnie stosuję valvoline synpower FE 5w30 z normą ACEA A5.
Producent dopuszcza 0W40, 5W30 i 5W40.
Co do kwoty myślę że koło 150zł, ale również wezmę pod uwagę droższe oleje jak i tańsze jak będą polecone.

Dodam tylko że jeżdżę spokojnie, jedynie na autostradzie trochę się rozpędzam :) 60% miasto/40% autostrada.
 
Jakieś propozycję? Czy pozostać przy valvoline?
Na dniach chcę kupić i wymienić olej :)
 
Jeżeli producent dopuszcza 5W-40 (full SAPS) i do kwoty 150 zł, polecam: http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&p=260#p260

Tanio można dostać na https://www.kolegaberlin.pl

Lecz PAO nie musi być obowiązkowo. Sprawdzi się nawet HC np. Total 5W-40 lub ewentualnie Shell Helix Ultra 5w40, ten bazuje już na GTL.

Przy SAE 40 ma więcej rezerwy przy ewentualnym dostaniu się paliwa do oleju, co prowadzi do obniżenia lepkości. Lecz też nie mamy żadnej analizy z Twojej jednostki napedowej.

Przed zmianą polecam zrobić płukanie silnika.
 
Co do płukanki, to robię co drugą wymianę od kiedy mam ten samochód.
W instrukcji obsługi na ostatniej stronie właśnie jest polecany olej Shell Helix Ultra 5w40 ACEA A3/B4; API SM/CF. Wchodzi tam 3,3l
W silniku nic się nie poci, nic nie bierze oleju (może koło 2 kresek na bagnecie od wymiany do wymiany).
Poważnie się zastanowię nad Meguin Super Leichtlauf 5W-40 :)
Dziękuję.
 
Jezeli co druga wymiane robiles plukanke, to teraz nie obowiazkowo, do tego jezeli silnik czysty i regularnie wymieniales olej.
 
Przy tak małej misce olejowej nie lekceważyłbym ubytków oleju, a tym bardziej nie przeciągałbym zmian. Imho wszystko zależy od warunków i profilu jazdy. Lepiej częściej zmieniać tańszy olej np. HC niż ciągnąć interwał na super syntetyku. Do silników azjatyckich przeważnie dedykowane są ACEA A5/B5 i tego bym się trzymał przy lepkości 5w30.
 
Dołoż 20-30zł i lej Amsoil signature series 5w30 ASL jesli chcesz A5/B5.
Jak A3/B4 to masz wiecej mozliwosci jak Meguin, Shell 5w40 na GTL np z 9100 Pozdrawiam
 
Jak ktoś ma dużo czasu to można postudiować na ruskim forum watek na temat oleju do silnika (g4fc,g4fa) https://www.oil-club.ru/forum/topic/5798-maslo-dlya-hyundaikia-dvigateli-gamma-16/, jedyne 1725 str. na dzień dzisiejszy :D . W skrócie ruskie zalecają 5w20 lub 5w30 A5 do tego wymiana na 5-8 tyś w zależności od stylu i miejsca jazdy (miasto, trasa) jazdy można rowież znalesc sporo anliz olejowychhttps://www.oil-club.ru/forum/searc...YpQA4lLBz5Pux8E2Z1obac21QFp_BzsZ-GKryUvcnYtto. U nas w Polsce pierwsze książki do tego silnika piszą o normie 5w20,5w30 ilsac gf-3, następnie po kilku latach pojawia sie A3 (0w40,5w30,5w40), następnie norma A5 i takich zaleceń trzyma się większość użytkowników. Osobiście jeżdżę aktualnie na mobilu fs 0w40 wymiana max. 10tyś, w tym miesiącu będzie zmiana na ravenola 0w40 z płukanką millersa, jeździłem również na valvoline 5w30 FE ale nie podobała mi się praca pow. 3 tys jak dla mnie silnik był głośniejszy. U mnie skrzynia siedzi 5 biegowa, głownie jeżdżę po obwodnicy w zakresie 3-4 tys obr. odcinki po 20-30 km latem kilka dłuższych tras na wakacje do tego zona ma 7 km do pracy ale w korku po mieście i dlatego wydaje mi się 0w40 najbardziej odpowiedni,nogę mam raczej średnio ciężką na gazie ale zdarza się przeciągnąć do 6 tyś.obr. Silniki są uważane za odporne ale zdarzają się rozciągnięte łańcuchy i zapieczone pierścienie. Dużo remontowanych silników można pooglądać na tym kanale https://www.youtube.com/user/KPOWERtuning/videos
 
Czyli Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 byłby dobrym wyborem?
Wymieniam olej co 10tyś km :)
 
[mention]Plywak[/mention], w książce czytam że zalecają 0w40, 5w30 i 5w40.
0w30 nie spowoduje problemu?
 
Do Shella dodaje Texaco, PetroCanada - porządne oleje HC, a jako extra wymieniany tu Amsoil z serii SS. Tutaj mała ściąga:
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/global/en/assets/contents/service/service-care/maintenance/kia-oil%20types-201609-6.pdf
 
Jednak zamówiłem Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 +płukanka z LM.
Za rok może skuszę się na jakiś lepszy olej.
Dziękuję za sugestie i może rozwinie się ten wątek o inne propozycje :)
 
Back
Top