• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai I30 FD 1.4

srbastek

Użytkownik
Lokalizacja
Katowice
Samochód
Hyundai I30 fd, 1.4 benzyna
Witam.
Prośba o dobór oleju do w/w samochodu.
Według instrukcji obsługi 5W30, ACEA A3/B4 (później wprowadzili A5 dla młodszych modeli), API SM/CF.
Jaki polecacie? Wymieniam co roku i przebiegi 12tyś km.

Dziękuje i pozdrawiam.
 
A coś więcej? Na olejach się średnio znam, a dodatki są mi zupełnie obce. Jak to się stosuje, itp?
 
Ja już po wymianie oleju, ale na FB - Hyundai Klub Polska facet non stop poleca olej RAVENOL FDS SAE 5W-30 USVO. Jakie są wasze opinie o tym oleju?
 
Po przejechaniu prawie 4 tyś km ubytku żadnego nie mam. Olej trochę ciemniejszy, ale dalej bardzo ładny kolor.
Post automatically merged:

Jako że już mam przejechane 9tys km czas na wymianę. Myślę nad olejem PMO 5w30, cenowo wyjdzie podobne jak shell, tylko shell byłby A5, a PMO C3.
Jak myślicie, będzie dobry ten PMO?
 
Last edited:
Dla silnika w którym przewidywano A3/B4 teoretycznie C3 będzie lepszy niż A5 ze względu na wyższy HTHS (A5 to oleje lekkobieżne), chociaż pewnie odezwą się olejowi puryści że tylko full SAPS jest właściwy.

Samo PMO to niezłe oleje, miałem w swojej Kijance i nie narzekałem. Jeżeli miałbym wybierać między Shellem A5 i PMO C3 to raczej PMO, jeżeli dorzuciłbyś Shella 5W-30 ACEA C3 to musiałbym się zastanowić. Raczej Shell, ale PMO nadal nie byłoby złym wyborem.
 
Silnik jest wolnossący?
Jeżeli tak, to możesz spokojnie lać A3/B4 lub C3.
Różnica w lepkościach nieznaczna, a A3 jest olejem "mocniejszym".
Marka bez znaczenia, wymiana co 10 tys km/rok.
Z tańszych, tak max 120 PLN/4L, Total/Elf/Shell Hellix Ultra/Orlen/Lotos/ ...
 
Tak, wolnossący na bezpośrednim wtrysku. Silnik ten sam co w Kia. Olej wymieniam co 10tys km. Tam jest koło zmiennych faz rozrządu przez to nie można bagatelizować wymiany oleju. Przez to myślę między PMO a shell, oba C3.
 
No to faktycznie C3 wlewaj.

PS
A co sądzicie o klasie C4?
HTHS >= 3.5, a popioły jak dla lowsaps.
 
Niestety, ale przedstawiciel z PMO nie loguje się na forum. Także zakupiłem shell helix professional 5w30 C3, do tygodnia będę wymieniał. Jak finanse pozwolą to wcześniejszego shella wyślę do analizy i zobaczymy w jakiej kondycji jest silnik :).
 
Trochę odświeżę temat, mam również Hyundai i30 FD 2010 r. silnik 1,4 G4FA (125 tys. przebiegu). Przy przebiegu 120 tys. zainstalowałem LPG.
Do tej pory lałem Shell 5w30 ECT C3 - żona jeździła autem do pracy odcinki po 4km, więc olej był wymieniany co pół roku. Teraz po montażu LPG ja jeżdżę autem i przebieg miesięczny to ok. 2500km. (70% autostrada/ S-ka, 30% miasto korki)
Czy w ogóle silnik poczuje różnicę?

I jeszcze jedno pytanie - co ile byście wymieniali olej ? Serwis LPG mam co 10 tys...
 
Niestety, ale przedstawiciel z PMO nie loguje się na forum. Także zakupiłem shell helix professional 5w30 C3, do tygodnia będę wymieniał. Jak finanse pozwolą to wcześniejszego shella wyślę do analizy i zobaczymy w jakiej kondycji jest silnik :).


A patrzyłeś może, jest dostępny Shell Helix Ultra 5w30 który jest A3/B4? To było by lepsze rozwiązanie niż ECT do auta bez GPD/DPF.
 
Uważam że oleje z normą C są nowsze i powinny zostawić mniej brudu. I myślę że nie zaszkodzi. Co będzie następne to zobaczymy.
 
Back
Top