- Marka samochodu
- Hyundai i40
- Budżet/ile litrów
- 180/5
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Silnik
- 1.6 GDI
- Data produkcji
- 2013
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 300-400ml
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Helix Ultra 5W40/ Helix Ultra Professional AF 5W30
- Jaki olej masz obecnie
- Valvoline Synpower FE 5W30
Cześć. Obecnie w moim Hyundaiu mam olej Valvoline Synpower FE 5W30 A5/B5. Wcześniej nie wiem jaki olej był używany, auto sprowadzone z Holandii. Olej dobrany według oryginalnej instrukcji stamtąd, czyli norma A5/B5.
Jednak auto pobiera trochę oleju, moim zdaniem lepkość tego oleju jest za niska dla tego silnika. I chcę przejść na 5W40 który również według instrukcji jest dopuszczany (polskiej, choć i tu są różnice w instrukcjach, zależnie od daty). I tu mam dylemat, i nigdzie za bardzo nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Które oleje są lepsze dla benzyny z bezpośrednim wtryskiem - A3/B4 czy C3?
Jak wiadomo silniki z takim wtryskiem miewają problemy z nagarem, więc oleje niskopopiołowe teoretycznie powinny zmniejszać ryzyko powstawania nagaru. Ale czy jest sens? Na oku mam chociażby olej Shell Helix HX8 ECT 5W40, Fuchs Titan Supersyn C3 5W40, albo też Texaco Havoline Ultra S 5W40, choć cały czas waham się czy ta norma C3 jest konieczna i lepsza dla tego silnika.
Jednak auto pobiera trochę oleju, moim zdaniem lepkość tego oleju jest za niska dla tego silnika. I chcę przejść na 5W40 który również według instrukcji jest dopuszczany (polskiej, choć i tu są różnice w instrukcjach, zależnie od daty). I tu mam dylemat, i nigdzie za bardzo nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi. Które oleje są lepsze dla benzyny z bezpośrednim wtryskiem - A3/B4 czy C3?
Jak wiadomo silniki z takim wtryskiem miewają problemy z nagarem, więc oleje niskopopiołowe teoretycznie powinny zmniejszać ryzyko powstawania nagaru. Ale czy jest sens? Na oku mam chociażby olej Shell Helix HX8 ECT 5W40, Fuchs Titan Supersyn C3 5W40, albo też Texaco Havoline Ultra S 5W40, choć cały czas waham się czy ta norma C3 jest konieczna i lepsza dla tego silnika.