• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai i40 1.7 CRDI

MasterMaximus

Użytkownik
Samochód
-Hyundai i40 1.7 CRDI
Na początku chciałem się przywitać bo to mój pierwszy post na forum.

A teraz do rzeczy.
Pacjent: Hyundai i40 1.7 CRDI. 2012r.
Przebieg 185kk, jazda głównie miasto, krótkie odcinki, kilka razy w roku dłuższa trasa.
W serii 115km moc podniesiona na hamowni do 155km
Przymierzam się do wymiany oleju i zastanawiam się nad dwiema opcjami.
Z racji, iż musiałem usunąć DPF biorę pod uwagę oleje fullsaps dla lepszej ochrony silnika.

Dwa oleje:
1.Liqui Moly Synthoil Long Time 0w30,
2.Ravenol SSO 0w30.
Co o nich sądzicie, czy dobrze wybrałem a może polecacie coś jeszcze innego?
I jeszcze jedno czy według was warto dodać jakiś dodatek do oleju?

Z góry dziękuję za wszelkiego rodzaju podpowiedzi.
Pozdrawiam
 
I jak ktoś pomoże w wyborze?
Zbliża się wymiana i muszę coś kupić, a nie wiem czy dobrego wybory dokonałem.
Zresztą cały czas mam dylemat, który z opisanych powyżej.
 
[mention]MasterMaximus[/mention] Jakie klasy lepkosciowe dopuszcza producent? Ja bym na Twoim miejscu postawil na SAE 40, skoro robisz w duzej mierze krotkie odcinki, aby sie zabezpieczyc przed ewentualnym rozrzedzeniem z paliwem.
 
Do tego silnika zalecane jest 5w30 C2/C3 ze względu na DPF. Jako że DPF nie ma, poszedłbym w oleje do diesli Mobil Delvac, Total Rubia, Texaco XLE.
Lepkości 5w30/5w40. Krótkie odcinki i miasto to ciężkie warunki czyli krótsze interwały, czestsze zmiany oleju.
 
Amsoil SS0w30 ma klasę ACEA A5/B5, A1/B1 a w instrukcji Hyundai norma zalecana to ACEA A3/B4
dlatego brałem pod uwagę LM lub Ravenol opisane wcześniej.
Co do interwałów to max 10kk
Czy te oleje do ciężarówek w moim wypadku będą rzeczywiście lepsze niż Ravenol?
I jeszcze pytanie czy warto dodać jakiś dodatek do oleju?
 
Oleje dedykowane do diesli mają wyższą klasę jakościową (litera po "C") i inny skład. Pakiet dodatków jest inaczej skomponowany, z mniejszą ilością wapnia, ale za to więcej jest magnezu - taki pakiet jest bardziej odporny na spadek TBN, a większe ilości boru to dyspergator tak potrzebny dla sadzy w oleju.
Odnośnie interwału to wszystko zależy w jakim czasie robisz te 10kkm, bo przy takich warunkach użytkowania paliwo w oleju to róg nr.1.
Można pomyśleć o dodatkach, ale nie wiem czy nie lepiej częściej zmieniać olej w taki przypadku.
 
cytrynowiec napisał:
Odnośnie interwału to wszystko zależy w jakim czasie robisz te 10kkm, bo przy takich warunkach użytkowania paliwo w oleju to róg nr.1.
Można pomyśleć o dodatkach, ale nie wiem czy nie lepiej częściej zmieniać olej w taki przypadku.

10-12kkm robię w ciągu roku i tak sobie teraz myślę, że te kilka dłuższych wyjazdów to może być 1/3 może nawet więcej w ciągu całego interwału (3-4kkm) :D
poziom1989 napisał:
@MasterMaximus Jakie klasy lepkosciowe dopuszcza producent? Ja bym na Twoim miejscu postawil na SAE 40
Producent zaleca 5w30, 5w40 ACEA A3/B4, ale ciachałbym zalać 0w30 aby silnik miał lżej zimą.
 
Chodziło mi bardziej o tak zwane suche starty i o to aby olej przy uruchamianiu silnika szybciej dotarł we wszystkie miejsca,
zwłaszcza przy krótkich odcinkach przy jeździe w mieście.
Chyba bardziej chodzi o 0 przed w, niż parametr 30 lub 40 po nim.
Może najlepszym rozwiązaniem byłoby 0w40?
 
W takim razie konkluzja jest taka, iż najlepszym rozwiązaniem będzie 5w40.
Jaki olej w tej specyfikacji będzie dobrym wyborem?
Budżet bez ograniczeń, olej ma być dobry :D

Może Ravenol VollSynth Turbo VST SAE 5w40?
 
Już za mniejsze pieniądze można dostać dobry produkt.... Ale skoro piszesz budżet bez ograniczeń: Redline 5W-40 :>

https://www.oil-club.ru/forum/topic/27224-redline-5w-40-svezhee/
 
Olej fajny, ale z tego co widzę trudno go kupić no i z tym budżetem chyba trochę przesadziłem.
400 zł za pięć lirów (niecałe) to chyba jednak przesada.
No to może jako alternatywę coś trochę tańszego łatwo dostępnego i z pewnego źródła?
 
Cena/jakosc: Meguin Super Leichtlauf 5W-40 http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=39

https://www.kolegaberlin.pl/product-pol-6736-Meguin-Megol-Super-Leichtlauf-5W40-5L.html

Rowniez interesujacy jest Kroon Oil Poly Tech 5W-40.... lecz z tego co wiem w Polsce nie jest dostepny.

Ewentualnie przetestowac: Extreme AMG VR2 5W-40

https://www.oil-club.ru/forum/topic/34673-extreme-amg-vr2-5w-40-gtc-svezhee/

Lecz mozna go zamowic tutaj: http://www.zakupopon.pl/olej-silnikowy-extreme-5w40-litrow-p-988.html

Po interwale polecam zlecic wykonanie analizy: http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=101
 
poziom1989 napisał:
Słuchaj, różnica dopiero była by zauważalna poniżej - 30°C.

Nie mogę się z tym zgodzić. Oleje o klasie lepkości 0W30 i 5W40 znacznie różnią się parametrem CCS oraz lepkością w zakresie temperatur do aż +40 stopni. Wygenerowałem wykres lepkości w funkcji temperatury dla Ravenola SSO 0W30 i Meguina 5W40 gdzie widać dużą różnicę między tymi olejami. Ravenol SSO 0W30 zapewni łatwiejszy rozruch i nawet może nieco mniejsze spalanie na krótkich odcinkach.
 

Attachments

  • meguin_ravenol_visco_chart.png
    meguin_ravenol_visco_chart.png
    19,4 KB · Odwiedzin: 971
Ja miałem na myśli 0W-40 i 5W-40.

Odnośnie Twojego wykresu, ten nie ma znaczenia ponieważ Meguin nie podaje wartości CCS. A nigdzie w laboratorium nie był mierzony.
 
Zauważ, że wykres pokazuje tylko lepkość w danej temperaturze, bez udziału CCS.
Jeśli chodzi o sam parametr CCS to według klasyfikacji SAE, maksymalna wartość parametru CCS dla oleju 0W jest niższa niż dla oleju 5W. Różnią się też temperaturą pomiaru - na korzyść 0W. Można więc z dużą pewnością założyć, że 0W40 i 0W30 będzie miał lepszy "flow" niż 5W40.
 
Dlatego napisalem, ze roznica bedzie zauwazalna dopiero ponizej -30°C. A w naszej szerokosci geograficznej nie ma znaczenia.

Koniec Offtopic.
 
[mention]MasterMaximus[/mention] Przy twoim sposobie użytkowania Ravenol SSO 0W30 będzie dobrym wyborem. Możesz wziąć również pod uwagę Shell Helix Ultra 0W30 AVL lub Eurol FS 0W30. Każdy z tych trzech będzie dobry.
 
Back
Top