• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Hyundai Tucson 2.0 benz + LPG

ZieloElo

Użytkownik
Samochód
Triumph Tiger 1050
Marka samochodu
Hyundai
Budżet/ile litrów
250
Styl jazdy
Silnik
2.0 G4GC
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30, 5w40
Jaki olej masz obecnie
Castrol EDGE 5w30/40
Poszukuję dobrego oleju do mojego Hyundaia. Od nowości jeździł na Castrolu Magnatec, kolejno na Castrolu EDGE. Niebawem będzie rozbierana góra silnika bo LPG zrobiło swoje. Po zrobieniu góry chciałbym aby otrzymał dobrej jakości olej. Silnik nie bierze nadmiernie oleju itd. Styl jazdy raczej niezbyt łagodny + często dłuższa trasa typu 300 km na dzień.
 
A jakie wymagania olejowi stawia producent?
Z którego roku jest samochód i jaki ma przebieg?
 
Poszukuję dobrego oleju do mojego Hyundaia. Od nowości jeździł na Castrolu Magnatec, kolejno na Castrolu EDGE. Niebawem będzie rozbierana góra silnika bo LPG zrobiło swoje. Po zrobieniu góry chciałbym aby otrzymał dobrej jakości olej. Silnik nie bierze nadmiernie oleju itd. Styl jazdy raczej niezbyt łagodny + często dłuższa trasa typu 300 km na dzień.
może Mobil 1 fs 0w40 Mocny olej, ew Shell 0w40. btw. LPG jak jest dobrze ustawione to nie powinno się nic dziać. Silnik ma hydraulikę czy trzeba regulować co ileś?
 
może Mobil 1 fs 0w40 Mocny olej, ew Shell 0w40. btw. LPG jak jest dobrze ustawione to nie powinno się nic dziać. Silnik ma hydraulikę czy trzeba regulować co ileś?
Niestety trzeba regulować ręcznie
Post automatically merged:

A jakie wymagania olejowi stawia producent?
Z którego roku jest samochód i jaki ma przebieg?
2007, 275k nalotu
 
Last edited by a moderator:
W takim razie pakowałbym Mobila 0w40 fs, dobry olej a tobie i tak starczy 4L bańka na wymianę czyli okolice 120zł~
 
Last edited by a moderator:
To wiele taniej w porownaniu do Castrola, ogólnie nie żałuje na oleje i filtry jeśli jest coś lepszego, odpornego na trochę wyższe niż przeciętne obroty to tez dobrze wiedzieć
 
Last edited by a moderator:
To wiele taniej w porownaniu do Castrola, ogólnie nie żałuje na oleje i filtry jeśli jest coś lepszego, odpornego na trochę wyższe niż przeciętne obroty to tez dobrze wiedzieć
Castrol uchodzi od jakiegoś czasu za firmę, która więcej płaci na reklamę aniżeli w produkcje oleju if you know what I mean. Nie twierdze, że jest zły ale lepiej płacić za dobry olej i jego proces produkcyjny jak za reklamę:p
 
No to proponuję jw Shell Helix Ultra, ale jeszcze ze starą formulacją (nowy ma normę API SN Plus, stary API SN). Cena poniżej 100PLN/4L
Etatowym polecanym olejem jest Meguin Super Lichlauf 0w/5w-40 - to PAO syntetyczna oliwa.
Z innych ciekawych, ale droższych to Extreme Lubricant - jw

Coś tańszego, ale na bazie hydrokrak to Total 9000 5w40/Elf 900 SXR (to praktycznie te same oleje), nasze Orleny/Lotosy z normą A3/B4.
 
W dobrej cenie masz oprocz Mobila:

Meguin Super Leichtlauf 0W/5W-40
Extreme Lubricants AMG 0W/5W-40
Shell Helix Ultra 5W-40

Lub dolozyc:

Amsoil Signature Series 0W-40
 
Bo nie ma 5w40.
Osobiście nie polecałbym tego Amsoila, bo podobnie jak nowy Shell, jest "optymalizowany" poz turbo benzyny z wtryskiem bezpośrednim.
Analizy tych olejów na forum pokazały bardzo szybki spadek TBN, co jest chyba cechą charakterystyczną pakietów wapniowo-magnezowych, a te dwa oleje własnie takie mają.
Być może to nic złego, być może moja daleko posunięta ostrożność.
Osobiście zainteresowałbym się ww Totalem, bo to naprawdę solidna oliwa. To nic, że HC.
 
Było już o tym na forum.
Nowoczesne oleje mają także niemetaliczne źródła TBN i badania odpowiednie dla olejów nowych to pokazują natomiast badanie TBN oleju używanego już tego praktycznie nie widzi, stąd taki spadek.
Dawniej dla olejów o wysokich saps takich różnic wyraźnych nie było a teraz może to być nawet kilka mg KOH/g
 
Jasne, czytałem o tych pomiarach TBN.
Tylko tutaj mamy starszą konstrukcję i do tego z gazem.
Nowa formulacja dostosowana jest do benzyn z bezpośrednim wtryskiem, gdzie istnieje ryzyko wystąpienia LSPI.
Drugi argument, Opel, który wprowadził olej z normą Dexos1 g2 w silnikach TGDI, nie zaleca ich stosowania w starszych konstrukcjach.
Stąd moja ostrożność, bo coś na rzeczy może być, ale osobiście nie mam tego jak potwierdzić.
 
Racja. Ale ja osobiscie nie widze nic zlego zastosowac olej z pakietem Ca i Mg w starszej jednostce napedowej.
 
No właśnie, zależy mi aby nie był hydrokrakiem

A dlaczego? Oleje powszechnie nazywane hydrokrakami mają obecnie mocne bazy VHVI oraz nowoczesne pakiety dodatków. Sam używałeś takowych przez te kkm. Wiele 5w40 czy 0w40 mają takowe domieszki, albo główny udział takich baz.

Bo tego mamy analize.

Analiza Amsoila SS 5w30 w nowej formule jest na innym forum, pakiet ten sam co w 0w40, oraz bazy są z udziałem estrów.

@SACZI, nie od dziś są stosowane pakiety wapniowo-magnezowe jako detergenty i nie tylko dla LSPI, bo w olejach dla diesla także były i są nadal stosowane ale nie tylko. Pakiet taki stosował Orlen 6 lat temu:
albo Valvoline w tak lubianym przez niektórych Maxlifie
https://www.oil-club.ru/forum/topic/27423-valvoline-maxlife-5w-30-svezhee/
 
Skoro te dodatki są znane i nie ma przeciwwskazań, to ja nie mam nic przeciwko.
Amsoil SS 0w40 to świetna oliwa, jak zresztą cała seria.
(korci mnie wlać Amsa w grudniu do astry ...)
TBN bardzo wysoki (12.5), akurat pod LPG.
 
Back
Top