• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Infiniti M35X 280km + LPG

krzywagaussa

Nowy użytkownik
Samochód
Infiniti M35x
Marka samochodu
Infiniti M35X
Budżet/ile litrów
100-200 zł, 5L
Styl jazdy
Silnik
VQ35DE + LPG
Data produkcji
2006
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30
Jaki olej masz obecnie
Meguin Super Leichtlauf 5W40
Dzień dobry!

Potrzebuje porady odnośnie oleju. Pierwszy raz od zakupu miałem zalany Amsoil SS 0W40, aktualnie Meguin 5w40.

Jazda głównie po mieście - miasto/trasa - 70/30
Styl jazdy: dynamiczny, trasa okolice 140-160km/h, często gaz w podłogę

Samochód bierze ok. 0.5l/1000km. Wlałem całe 5l Meguin'a na dolewki do Amsoil'a.
Zauważyłem również, że na Amsoil'u brał mniej oleju i dolałem dopiero po ok. 1500-2000 przejechanych kilometrów, ale było już poniżej min. Podobne spostrzeżenia ma użytkownik xpl1337 w tym wątku: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/nissan-350z-vq35de.1524/.
Nie stosowałem żadnej płukanki. Poprzedni właściciel lał Castrol'a 5w30. Generalnie auto było trochę zaniedbane, po zakupie był uszczelniony cały silnik. Jeden katalizator jest wypalony. Jeżeli jeszcze jakieś info jest istotne dajcie znać w komentarzu - uzupełnię.

Pytanie do doświadczonych osób - kupić 0W40 Meguina czy coś innego? Stosować jakieś dodatki, aby zmniejszyć zużycie oleju?

Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Pozdrawiam ;)
 
Last edited:
Jak wyżej, najpierw trzeba zdiagnozować przyczynę konsumpcji oleju.
Potem dobierać właściwy.
Nawiasem mówiąc nie zmieniałbym niczego - Amsoil lub Meguin.
 
W jaki sposób można zdiagnozować nadmierne zużycie? Z silnika się nic nie leje. Byłem niedawno na serwisie i po uszczelnieniu poprzednim razem jest sucho.
 
Najprościej zrobić próbę olejową.
Wykręcasz świece zapłonowe i mierzysz kompresję.
Potem do każdego cylindra wlewasz trochę oleju i ponownie mierzysz kompresję.
Na podstawie różnicy ciśnień mechanik stawia diagnozę.
 
@SACZI, słyszałem sytuację, że wyszło po próbie olejowej, że dół silnika jest do roboty. Gość uznał, że bez sensu, znalazł problem w głowicy i to góra była przyczyną, także nie brałbym na 100% tego jako idealnego wyznacznika co jest zepsute, ale jeżeli jest jakiś problem w silniku to faktycznie wykaże.
 
Back
Top