• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Infiniti Q50 red sport awd, silnik, skrzynia, dyfry

bondii

Użytkownik
Samochód
Infiniti q50 rs
Marka samochodu
Infiniti q50
Budżet/ile litrów
0/5.5
Styl jazdy
Silnik
3.0 vr30ddtt 405km
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20
Hej, według instrukcji w silniku 0w20. Skrzynia powinna mieć specyfikacje nissan matic s. Dyfer przód GL-5 80W-90. Dyfer tył GL-5 75W-90. Transfer case NISSAN Matic J ATF. Załóżmy, że będę podnosił trochę moc silnika.
Do silnika chciałem zalać Amsoil 5w50, Eneos Sustina 0w50 lub jakiegoś Redline 5w50. Silnik niby 0w20 ale dopuszcza też inne lepkości.
Do skrzyni sporo oleju potrzeba zastanawiam się tutaj nad czymś tańszym niż RAVENOL ATF Type J2 / S Fluid o ile coś jest godnego polecenia.
Dyferencjały nie mam pojęcia na co się decydować natomiast miałbym pytanie czy jest sens lać 75w140 w przypadku dynamicznego użytkowania?
 
Jeśli samochód na co dzień to nie ma co zwiększać lepkości ;)
 
Silnik jest przystosowany do 0W-20 i na takiej lepkości będzie działał najlepiej. 0W-50 to już miód i smoła dla takiej jednostki. To że ma dopuszczone nie znaczy że będzie działał optymalnie. Marki które wymieniłeś mają też niskolepkościowe oleje i lej takie.

Do skrzyni zawsze(!) lejesz dokładnie to co przewiduje producent. Bez względu na sposób użytkowania. Inaczej masz spore prawdopodobieństwo że nie będzie działać prawidłowo albo się uszkodzi. Sporo osób tutaj chwali Castrola i Shella do skrzyń biegów, dobre oleje robi też Fuchs. Ja zawsze polecam Tutelę, ale to akurat nie są tanie oleje.

W ogóle skąd ten dziwny trend na zwiększanie lepkości bo "dynamiczna jazda". Nawet do jazdy torowej najczęściej leje się lepkość producenta i wymienia po zabawie. A "dynamiczna" jazda po drodze to ciężko nawet nazwać obciążeniem silnika.
 
Corsa jeździła większość życia na 5w50 i ma się dobrze. 305 tys. I malo co oleju bierze. Od wymiany zrobiłem 3 tys. I póki co nic nie wzięła.

Chce lać 5W50 to niech se leje. Jego sprawa.
 
Absolutnie nie ma potrzeby zwiekszac lepkosc! SAE 5W-50 jest pozbawione sensu, wiecej wad czysto chemicznych.
 
A jakich wad? Tak z czystej ciekawości :)
 
Jak wyżej w śmieszkach, obawa przed nadmiernym zużywaniem panewek a wzięło się to stąd, że osoby pracujące z tymi silnikami tak zalecają w40 lub w50. W USA leją też często w30. Ogólnie jestem zdania, że skoro producent zaleca 0w20 to taki powinienem zalać tylko jakaś górna półka. Natomiast kiedy słyszę o panewach i że ludzie leją 5w50 i działa to myślałem, że nie ma negatywnych skutków z lania większej lepkości oraz jak wspomniałem możliwe, że moc zostanie podniesiona lecz max coś w rodzaju stage 1,2. Auto ma ok 110k km przebiegu. Zakładając, że wleje jakieś topowe 0w20 to pchać się jeszcze w jakieś dodatki?

Co do skrzyni oczywiście zaleję coś ze specyfikacją Nissan matic S natomiast szukałem czegoś tańszego w tej specyfikacji. Shella nie widzę w takiej specyfikacji, Fuchs jest.

A te dyferencjały? Rozumiem, Fuchs też pewnie będzie okej. Jest sens pchać się w droższe np. amsoil?
 
Lepkość 0W50\5W50 jest kompletnie bez sensu. Głupi trend na zwiększanie lepkości utrzymuje się przez bzdury powielane na forach i mechaników-wymieniaczy, którzy wiedzę o olejach mają na poziomie odróżniania koloru opakowania.

0W20.
 
Mechanicy zajmujący się w Polsce takimi wozami mają najczęściej w warsztatach upalane gruzy z przebiegiem skręconym co najmniej raz. Wyższą lepkość stosuje się żeby przedłużyć agonię, a nie żeby ochronić silnik. Japończycy do tych silników leją 0W-20 i jeżdżą na takim oleju wyczynowo. W Stanach zresztą także najczęściej polecana jest minimalna dostępna lepkość.
 
To jak to jest z tą lepkością, bo podobno niższa lepkość to lepiej ale w instrukcji Mustanga każą lać 5w50 na tor, a 5w30 do normalnej jazdy w 2.3 ecoboost. W 5.0 podobnie na tor 5w30, a do normalnej jazdy 5w20
 
Ja bym postawił na porządne 5W30.
Fuchs Titan Race Pro S 5W30.

Ale to taka luźna propozycja bo ma prehistoryczną normę API SL więc raczej nie zalecany jest do tego auta.

0W40 to już sporo wiskozatorów, a ich duża ilość może (nie musi) generować depozyty o czym wielokrotnie wspominał @poziom1989
 
A jak wypada taki Mobil 1 FS 0w40 w porównaniu do Amsoil i Redline? Pomyślałem, że skoro jest polecany przez Nissana do GT-R'a a to ta sama rodzina silników a jest trochę tańszy.
 
Do skrzyni FUCHS TITAN ATF 6400 to dobry wybór? Będę chciał pewnie dynamicznie olej wymienić więc jakiś Amsoil SS atf to sporo kasy na sam olej
 
Back
Top