Gepard_G
Użytkownik
- Samochód
- Insignia OPC A28NER/Vectra B X20XEV
- Marka samochodu
- Insignia OPC/Vectra B
- Budżet/ile litrów
- 6l - powiedzmy do 250PLN, a Vectra -5l - w okolicach 130PLN
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.8T V6 325KM - A28NER/2.0 16V 136KM - X20XEV
- Data produkcji
- 2010/2000
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- dexos 2 - 5w30, 5W40, 0W30, 0W40, Vectra ACEA A3/B3, A3/B4 - 5W40, 10W40
- Jaki olej masz obecnie
- Motul X-Clean 5w40/Valvoline MaxLife 5W40
Witam, potrzebuję porady/opinii odnośnie oleju do w/w aut. W OPC poważnie rozważam RockOil Synthesis 4 Sport 5W40 (poniżej odsyłam do charakterystyki). Samochodem w ciągu roku zrobię pomiędzy 3, a 6 tys km. Samochód więc nie jest często używany jednak jeśli już to częściej niż rzadziej wykorzystuję jego potencjał. W tym jest więcej dłuższych tras niż kręcenia się po mieście w okół komina. Przebieg poniżej 100tys. oraz brak widocznego zużycia oleju. Wydaje mi się, że nie potrzeba tu wyczynowego oleju typu serii Carbon od Rock Oil'a czy 300V Motula.
Co do Vectry to historia tego silnika wygląda tak, że po zakupie był zalany jakimś 10W40 niewymienianym przez 3 lata. Po zalaniu MaxLife 10W40 po jakimś 1tys km zaczął kopcić na biało na jałowych obrotach. Poszła płukanka LM i Valvo MaxLife 5w40 no i dymienie ustało. Przy najbliższej wymianie jeszcze raz go będę płukał, bo w silniku było sporo nagaru więc może jeszcze coś uwolni ta płukanka. Przebieg 200tys na 99% nie skręcony. Pobór oleju - wciągła jakiegoś litra na 3.5 tys km tego MaxLife 5W40. Silnik pracuje bardzo ładnie, jedynie były zaniedbane sprawy olejowe. Widziałem już temat odnośnie tego silnika i wiem, że on nie ma jakichś specjalnych wymagań jednak przy okazji pytania o Insignię wolę dopytać. Tutaj moim faworytem jest Havoline Ultra 5W40. Styl jazdy - tu już więcej miasta, ale też mało kręcenia w okół komina. Raczej spokojnie, aczkolwiek nie rzadko zdarza się go docisnąć dlatego przyda mu się trochę lepsza oliwa. Tutaj przebieg w skali roku to około 7-8tys km.
Co do Vectry to historia tego silnika wygląda tak, że po zakupie był zalany jakimś 10W40 niewymienianym przez 3 lata. Po zalaniu MaxLife 10W40 po jakimś 1tys km zaczął kopcić na biało na jałowych obrotach. Poszła płukanka LM i Valvo MaxLife 5w40 no i dymienie ustało. Przy najbliższej wymianie jeszcze raz go będę płukał, bo w silniku było sporo nagaru więc może jeszcze coś uwolni ta płukanka. Przebieg 200tys na 99% nie skręcony. Pobór oleju - wciągła jakiegoś litra na 3.5 tys km tego MaxLife 5W40. Silnik pracuje bardzo ładnie, jedynie były zaniedbane sprawy olejowe. Widziałem już temat odnośnie tego silnika i wiem, że on nie ma jakichś specjalnych wymagań jednak przy okazji pytania o Insignię wolę dopytać. Tutaj moim faworytem jest Havoline Ultra 5W40. Styl jazdy - tu już więcej miasta, ale też mało kręcenia w okół komina. Raczej spokojnie, aczkolwiek nie rzadko zdarza się go docisnąć dlatego przyda mu się trochę lepsza oliwa. Tutaj przebieg w skali roku to około 7-8tys km.