• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Insignia OPC A28NER/ Vectra B X20XEV

Gepard_G

Użytkownik
Samochód
Insignia OPC A28NER/Vectra B X20XEV
Marka samochodu
Insignia OPC/Vectra B
Budżet/ile litrów
6l - powiedzmy do 250PLN, a Vectra -5l - w okolicach 130PLN
Styl jazdy
Silnik
2.8T V6 325KM - A28NER/2.0 16V 136KM - X20XEV
Data produkcji
2010/2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
dexos 2 - 5w30, 5W40, 0W30, 0W40, Vectra ACEA A3/B3, A3/B4 - 5W40, 10W40
Jaki olej masz obecnie
Motul X-Clean 5w40/Valvoline MaxLife 5W40
Witam, potrzebuję porady/opinii odnośnie oleju do w/w aut. W OPC poważnie rozważam RockOil Synthesis 4 Sport 5W40 (poniżej odsyłam do charakterystyki). Samochodem w ciągu roku zrobię pomiędzy 3, a 6 tys km. Samochód więc nie jest często używany jednak jeśli już to częściej niż rzadziej wykorzystuję jego potencjał. W tym jest więcej dłuższych tras niż kręcenia się po mieście w okół komina. Przebieg poniżej 100tys. oraz brak widocznego zużycia oleju. Wydaje mi się, że nie potrzeba tu wyczynowego oleju typu serii Carbon od Rock Oil'a czy 300V Motula.


Co do Vectry to historia tego silnika wygląda tak, że po zakupie był zalany jakimś 10W40 niewymienianym przez 3 lata. Po zalaniu MaxLife 10W40 po jakimś 1tys km zaczął kopcić na biało na jałowych obrotach. Poszła płukanka LM i Valvo MaxLife 5w40 no i dymienie ustało. Przy najbliższej wymianie jeszcze raz go będę płukał, bo w silniku było sporo nagaru więc może jeszcze coś uwolni ta płukanka. Przebieg 200tys na 99% nie skręcony. Pobór oleju - wciągła jakiegoś litra na 3.5 tys km tego MaxLife 5W40. Silnik pracuje bardzo ładnie, jedynie były zaniedbane sprawy olejowe. Widziałem już temat odnośnie tego silnika i wiem, że on nie ma jakichś specjalnych wymagań jednak przy okazji pytania o Insignię wolę dopytać. Tutaj moim faworytem jest Havoline Ultra 5W40. Styl jazdy - tu już więcej miasta, ale też mało kręcenia w okół komina. Raczej spokojnie, aczkolwiek nie rzadko zdarza się go docisnąć dlatego przyda mu się trochę lepsza oliwa. Tutaj przebieg w skali roku to około 7-8tys km.
 
Czy olej w OPC jest wymieniany co roku? Jeżeli tak to nie kupowałbym drogiego oleju, bo przy takich przebiegach nie warto. Tańszy olej nie będzie chronił gorzej na takim interwale od droższego, bo nie powinien stracić właściwości w tym czasie. Co do płukania to stosowanie płukanek jest zalecane do każdego silnika przed każdą wymianą oleju. Do 8 tysięcy kilometrów moim zdaniem spokojnie można korzystać z oleju opartego na HC.
 
@Gepard_G w takim razie RockOila zupełnie bym wykluczył. Polecam polskie oleje Orlen, Lotos itd. Co do Insygnii to trzeba się przyjrzeć czy spełniają wymagania producenta, a jeżeli chodzi o Vectrę to chyba wszystkie obecnie dostępne oleje na rynku przewyższają wymagania producenta. Jeżeli wolałbyś olej zagraniczny to mogę polecić Totala 9000 Energy Quartz 5w40. Bardzo dobrze sprawdza się w moim m52. Przy następnej wymianie jednak zalany będzie jakiś polski olej prawdopodobnie Orlen lub Lotos. Oleje te teoretycznie powinny przy takich przebiegach jak moje być równie dobre co Total, a są po prostu tańsze.
 
Tak jak mówiliśmy do Vectry te oleje są wystarczające, a w Insignii myślę, że ten RockOil z gamy Synthesis 4 Sport będzie dobrym wyborem w rozsądnej cenie
 
@Gepard_G Rockoil wydaje mi się, że na tak krótki interwał (czyli mniej niż 8 tysięcy km) nie ma sensu, bo jest po prostu za drogi, a jakieś większe korzyści ze stosowania tego oleju to by prawdopodobnie się ukazały po 12 tysiącach km. (Tańszy olej trzeba by było wymienić pewnie po 10 tysiącach, a rockoila prawdopodobnie można by przeciągnąć nawet do 15 tysięcy, jeżeli auto faktycznie jest użytkowane w optymalnych warunkach tzn. większość trasy i bez korków).
 
Do Insigni bym nalał jednak coś z górnej półki. Normą producenta się nie przejmuj. Rock Oil powinien być ok ale warto rozważyć np Ravenol VST 5W40 - bardzo dobry i sprawdzony olej lub np. to
PAO-estrowy olej o rewelacyjnych parametrach i bardzo nowoczesnym pakiecie.
albo jakieś dobre PAO-syntetyczne 0W40 najlepiej na nowszym pakiecie zmniejsza ilością popiołów (Eurol, Ravenol, Penrite )
Do Vectry jak ma być naprawdę dobrze to sparwdzonego PAO-syntetycznego Meguina Super Leichtlauf 5W40 ale zupełnie dobzre możesz wybrać coś sparwdzonego ale dużo tańszego jak np. Eurol Super Lite 5W40, Lotos Synthetic 5W40, Specol Gold 5W40 czy wspominany Havoline Ultra 5W40.
 
@Karopir myślę o czymś z wyższej półki do Insi dlatego, by mieć pewność pełnej ochrony przy ostrej jeździe, a właśnie ze względu na interwały czy brak bardzo krótkich odcinków można brać pod uwagę jak wspomniałeś oleje HC :)

@tomek evo właśnie zastanawiał mnie fakt, czy trzymać się sztywno normy GM-a dexos2. Ravenol też jest w tym wypadku dobrą i sprawdzoną opcją w rozsądnych pieniądzach zbliżonych do Rock Oila. Repsol - hmm gdybym nim trzaskał więcej kilometrów to wówczas mógłbym się zastanowić. No, a w przypadku Vectry jak wspomniałeś z tym, że do Havoline przekonuje mnie norma MB 229.5, a ta oznacza NOACK'a poniżej 10 :)
 
Do Insigni rzuć okiem na Arala Super Tronic 0W-40, jakiś czas temu otrzymałem FT-IR tego oleju, potwierdził tylko zastosowanie tylko i wyłącznie PAO jako mieszaninę olejów.
 
@Karopir myślę o czymś z wyższej półki do Insi dlatego, by mieć pewność pełnej ochrony przy ostrej jeździe, a właśnie ze względu na interwały czy brak bardzo krótkich odcinków można brać pod uwagę jak wspomniałeś oleje HC :)

@tomek evo właśnie zastanawiał mnie fakt, czy trzymać się sztywno normy GM-a dexos2. Ravenol też jest w tym wypadku dobrą i sprawdzoną opcją w rozsądnych pieniądzach zbliżonych do Rock Oila. Repsol - hmm gdybym nim trzaskał więcej kilometrów to wówczas mógłbym się zastanowić. No, a w przypadku Vectry jak wspomniałeś z tym, że do Havoline przekonuje mnie norma MB 229.5, a ta oznacza NOACK'a poniżej 10 :)
Olej Dexos 2. Z tą norma MB 229.5 dobrze kombinujesz.
 
130 stopni to nie jest dla mnie odpowiednia temperatura dla samego oleju. Oczywiście trzeba brać pod uwagę szereg innych czynników a sa równiez silniki, które grzeją olej do 150 stopni i więcej podczas upalania ale w wiekszosci nowoczesnych silników temperatury 130 stopni to olej w ogóle nie powinien osiągać moim zdaniem. A jeśli już mamy wysokie temperatury to wtedy jak najbardziej jest sens stosować olej na możliwie jak najlepszych bazach bo będzie on zdecydowanie bardziej odporny na zużycie i duże przeciążenia.
 
Spoko, na kompie pokładowym najwyższą temperaturę oleju jaką zauważyłem to około 125 stopni, które złapał na autostradzie przy ostrym bucie tak więc te 130 jak najbardziej realne w tym silniku :)

Ze względu na przeciążenia myślę, że warto kupić coś droższego, jednak też znowu raczej sensu przy tych przebiegach nie ma najdroższy możliwy olej. Jednak to auto nadal do użytku drogowego.

Dzięki Wam za porady, wybiorę coś z wyżej wymienionych opcji
 
Back
Top