• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Is200 / 1g-fe

wppht

Nowy użytkownik
Samochód
Is200
Marka samochodu
Lexus is200
Budżet/ile litrów
-/5l
Styl jazdy
Silnik
1G-FE
Data produkcji
2000
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
-
Jaki olej masz obecnie
Mobil super 2000 10w40
Codziennie po 25km w jedną stronę głównie trasa z odcinkami miejskimi. 18km trasa, 7km miasto. Obroty silnika okolice 2,5-3,5tys i prędkości 50-100. Auto weekendy służy do "zabawy" ale bez szaleństw, odnośnie prędkości samochodu, raczej jakieś krótkie odcinki z zakrętami wykorzystując pełne obroty silnika. Wiem, że temat ISa i tego samego silnika przewinął się tutaj w kwietniu jednak całkiem inny typ jazdy i budżet bez znaczenia, aczkolwiek nie oszukujmy się, nie ma sensu lać czegoś naprawdę wysokiej klasy do tego silnika.
Chciałbym też zaczerpnąć porady odnośnie oleju w skrzyni manualnej 6biegowej, oraz dyferencjale ze szperą torsen.
Auto posiada instalacje LPG.

Edit. Zastanawia mnie też kwestia szpery. Poprzedni właściciel lał tam 75w90, a z tego co kojarze (zagłębiałem się trochę w temat w poprzednim aucie) powinno się tam lać coś typu 75w140
 
Last edited:
Pobór oleju?

Jaki budżet na olej?
 
Budżet bez limitu podobno.

10W-40 to trochę dziwny wybór, w sensie silnik przyjmie, ale 10W to nie są jakieś szałowe oleje jakościowo. Wg mnie przejdź oczko w dół do 5W-40 albo 0W-40 i lej dalej Mobila. Raczej nie ma sensu zmieniać marki, chyba że bardzo chcesz. Do takie jazdy jak twoja normalne smarowidło wystarczy. Ja dość podobnie traktuję swoją Kijankę czyli na co dzień tempomat i autostrada, a jak jest czas to kręte okoliczne drogi i 20-30 km na dwójce i trójce :D a leje zwykłe oleje, z Orlenem włącznie.

Wg mnie Mobil 1 FS 0W-40 albo Mobil Super 3000 X1 5W-40.

Jak chcesz coś innego niż normalnie to możesz spróbować Midland Synqron 0W-40 albo Avanza 5W-40.

Jak chcesz koniecznie wydać więcej kasy to Yacco Galaxie 5W-40 ;)
 
Pobór oleju?

Jaki budżet na olej?
Budżet bliżej nieokreślony. Zależy mi na bdb oleju. Autem niestety jeżdżę zbyt krótko by określić się jaki jest pobór oleju. Poprzedni właściciel mówił, że dolewał 1 litr na 8/9tys km.


Budżet bez limitu podobno.

10W-40 to trochę dziwny wybór, w sensie silnik przyjmie, ale 10W to nie są jakieś szałowe oleje jakościowo. Wg mnie przejdź oczko w dół do 5W-40 albo 0W-40 i lej dalej Mobila. Raczej nie ma sensu zmieniać marki, chyba że bardzo chcesz. Do takie jazdy jak twoja normalne smarowidło wystarczy. Ja dość podobnie traktuję swoją Kijankę czyli na co dzień tempomat i autostrada, a jak jest czas to kręte okoliczne drogi i 20-30 km na dwójce i trójce :D a leje zwykłe oleje, z Orlenem włącznie.

Wg mnie Mobil 1 FS 0W-40 albo Mobil Super 3000 X1 5W-40.

Jak chcesz coś innego niż normalnie to możesz spróbować Midland Synqron 0W-40 albo Avanza 5W-40.

Jak chcesz koniecznie wydać więcej kasy to Yacco Galaxie 5W-40 ;)
Co do mobili nigdy we wcześniejszych autach nie używałem, bo niestety zaczerpnąłem opinii otoczenia, że to już nie to samo. Lałem zawsze motula 5w40 co jakimś super olejem też nie jest i z tego co mi się o uszy obiło to jest udawanym syntetykiem. 10w40 właściciel lał z racji tego, że niby taki był napisany w książce serwisowej. (Auto ma pełną historię od 00 roku do dziś) I właśnie mnie również męczy ten półsyntetyk mobila 10w40. Mobil Super 3000 X1 5W-40, to pełen syntetyk czy również coś na wzór syntetyka jak motul? Osobiście zastanawiałem się nad PMO extreme 5w40(ponoć baza 100% pao), od dłuższego czasu mimo nie zaglądania w temat tej marki widuję bardzo dobre opinie. Natomiast o Midland, Avanza czy Yacco słyszę pierwszy raz :( Wiadomo, człowiek nie siedzi w tym głębiej to widuje tylko popularne marki.
 
Jak Ci zalezy na PAO to rzuc okiem na Meguin Super Leichtlauf Driver 0W-40 lub Aral Super Tronic 0W-40.

Ewentualnie polenocy juz Mobil 1 FS 0W-40, Amsoil Signature Series 0W-40 lub Castrol Edge 0W-40.

Mobil Super 300 X1 5W-40, to dobry olej, bazujacy na VHVI, to klasyczne przepisy w tej klasie lepkosci pod katem ACEA A3/B4 itd.
 
Prawdopodobnie wezmę Mobil 1 FS 0W-40 jeżeli chodzi o silnik. Pozostaje kwestia skrzyni biegów, oraz dyferencjału ze szperą.
 
Żaden Mobil to nie jest pełen syntetyk. W większości przypadków to mieszaniny, ale baza nie ma większego znaczenia jeżeli chodzi o jakość produktu końcowego. Nawet wyczynowe oleje używane w prawdziwym motosporcie są mieszaninami. Dobrym przykładem, obok Mobila jest japoński Eneos który jest mieszaniną syntetyków, ich własnego HC i nawet olejów "najgorszych" grup, a używane są w motorach GP czy w zawodowym driffcie (w Japonii popularne). Chodzi o parametry jakie daje mieszanina, a których nie da czysty syntetyk. Zawsze liczy się to jak spisuje się końcowy produkt, a nie na jakiej bazie go oparto.

Z tym "nie to co kiedyś" to pewnie kiedyś było PAO, teraz już nie są. Ja bym powiedział, że obecne Mobile są znacznie lepsze niż dawne.

Avanza to też Midland :D Midland Avanza. Mamy ich analizy na forum, jak jesteś zainteresowany to możesz poczytać. To szwajcarska marka, robi (robiła?) oleje OEM do Subaru na przykład. Yacco to z kolei Francuzi, duża i uznana marka, robi także oleje do motosportów. W Polsce po prostu wiele marek które nie są globalne jak Mobil, Castrol i t.d. są nieznane. Nie mają takiej siły przebicia i marketingu na małym jednak rynku.

PMO to oleje robione za granicą dla polskiej marki. Jakościowo są dobre, jeżeli jesteś zainteresowany to możesz lać. Co do opinii to prowadzą bardzo agresywny marketing w internecie więc sporo się o nich słyszy.
 
Właśnie takiej opinii oczekiwałem. U mnie generalnie nie ma "parcia" na olej syntetyczny czy PAO, chodzi mi właśnie o efekt końcowy i bardzo dobre zabezpieczenie silnika przed weekendowymi wariactwami :)

Co do PMO to dokładnie z reklam na filmach youtube głównie go widuje i każdy zachwala, ale pewnie masz racje że to tylko i wyłącznie reklama która nie do końca ma jakieś pokrycie w rzeczywistości.

No to mamy tak:

Silnik - Mobil 1 FS 0W-40 / Ewentualnie co kto myśli o wlaniu 5w50, teoretycznie długie trasy robie więc problemu z dogrzaniem tego nie powinno być, a wydaje mi się że przy "zabawach" będzie to nieco lepszy wybór
Skrzynia - ?
Dyferencjał szpera - ?
 
Last edited:
Wg mnie 5W-50 jest bez sensu. To jest dalekowschodni silnik, one lubią niższe lepkości. Jazda autostradowa czy nawet szaleństwa nie mają nic wspólnego z lepkością, a 5W-50 to chyba już na granicy tolerancji tej jednostki. Ja bym raczej omijał.

Masz instrukcję z informacjami co tam trzeba? W sumie najlepiej to chyba @Kaczorek79 doradzi jak się tu pojawi. Do skrzyni zdaje się GL-5, sporo osób chwali tu Castrole do skrzyń więc może coś od nich. Ale ja nie jestem specem od skrzyniowych ;) olejów, poczekaj aż ktoś lepiej obeznany Ci podpowie.
 
Pytałem właśnie na grupie lexusa jeszcze z ciekawości co leją, to spora ilość osób była za 5w50, stąd moje pytanie. Praktycznie nikogo nie było z 0w40. 5w50>5w40>10w40>5w30 mniej więcej w takiej kolejności to wyszło. Z dyferencjałem ciężki temat, bo w manualu toyota zaleca w90 jednak czytając opinie odnośnie mechanizmów LSD zaleca się lanie w140. Znowu to torsen/helikalna a nie płytkowa więc mniejsze tarcia...
 
The DOHC 1G-FE uses a narrow valve angle and other fuel economy optimizations.
To cytat z Wiki,bo podobnie jak @jerseyAdmin nie bardzo znam zalecenia Lexusa.

Stawialbym na przedzial 5w30 10w40, czyli tak jak toyota robi w wielu swoich silnikach.
5w40 wydaje się być w zupełności wystarczająca lepkością.
Oleje spośród najpopularniejszych, czyli Total 9000, motul xcesx

Co do oleju przekładniowego, to glf jest "do mostów". Może narobić bałaganu w skrzyniach przekładniowych o ile nie jest dopuszczony.
 
Silnik, to jeszcze z tych starszych konstrukcji Toyoty, ale fajnie chodzi, producent zalecał duży przedział lepkości SAE od 5w30 do 20w50. Według instrukcji nie stosowano olejów 0wXX, i choć na Mobilu 1 FS nic się pewnie nie stanie, bo to świetny olej, to zastanowił bym się również nad jakimś 5w40. Wymagania odnośnie API żadne, wystarczy SH, więc ja bym nie szalał i wlał mu Mobila Super 5w40, lub coś mniej znanego, jak Eurol Super Lite 5w40, skoro silnik lubi takie "grubaski". W instrukcji dziwnie piszą, że oleje 5w30 tylko na okres zimowy do +10 st.
Skrzynia manualna, klasyka, czyli stare dobre 75w90 GL-5, jest tego pełno do wyboru, potrzeba 2 L na wymianę, wlewa się do dolnego poziomu gwintu na korku wlewowym. Może być również Mobil tym razem SHC 75w90. Do dyfra z ograniczonym poślizgiem podają 85w90 LS GL-5. Wchodzi 1 L, Mobil ma taki olej Mobilube 85w90 LS, ale słabo dostępny w litrowych butelkach, można spróbować np Liqui Moly Hypoid Getriebeoil GL5 LS 85w90.
Z tym silnikiem i jego grubymi olejami to trochę dziwne, miałem kiedyś przypadek, gdzie 3 litrowy Lex nie do końca lubił się z olejami 5w30 i 5w40, za to fajnie chodził na Valvoline Max Life 10w40, ale nie można generalizować i tu bym na początek wlał coś grubszego z 5w40. Silnik raczej z tych zimnych, termostat otwiera przy 82 st, wiatrak chodzi już na 90 st, jest wymiennik ciepła olej/woda, więc i sam olej jakoś drastycznie nie skacze.
 
Wymiennik ciepła ponoć nie we wszystkich wersjach, więc nie wiem jak dokładnie u mnie. Przy wymianie chcę dorzucić podstawę oleju z wyjściem na czujnik osobny temp. i ciśnienia oleju + podpiąć dodatkową chłodniczkę oleju za jakiś czas. Jestem bardzo wyczulony na punkcie oleju i temperatur dlatego patrzyłem na coś z górnej półki. Gdybym jeździł tym tylko daily to nie interesowałbym się aż tak i po prostu lał to co jest. Ale przy zabawach zawsze z tyłu głowy mam ten olej i smarowanie, taka fobia. Czy z 5w40 jest coś wartego uwagi pokroju Liqui Moly czy raczej wybór ograniczony?
 
Meguin Super Leichtlauf 5w40
 
Back
Top