• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Isuzu D-Max 2.5TD czy warto zmieniać z 10W-40 na 5W-30 (API CJ-4 / ACEA E9 / JASO DH-2)???

portos

Użytkownik
Marka samochodu
Isuzu D-Max 2.5TD 4x4 120kW
Budżet/ile litrów
500/6
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4JK1-TC
Data produkcji
2014
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API CJ-4, ACEA E9, JASO DH-2 / 5W-30, 10W-40
Jaki olej masz obecnie
Mobil Delvac XHP ESP 10W-40
Witam forumowiczów i na wstępie Wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia i spokoju na Święta (zarówno dla tych co obchodzą lub nie😉).
Trafiłem na forum przypadkiem i widzę, że jest tu sporo ciekawej lektury.
Zanim przebrnę jednak przez wszystkie interesujące posty pytam od razu w temacie potencjalnej zmiany oliwy, ponieważ zaraz po Świętach mnie ona czeka w tym aucie.
Jak w tytule, pickup Isuzu, przebieg 100 tys., zmiany od początku co 10tys. km, od nowego na Mobil Delvac XHP ESP 10W-40. Czy warto w tym wole roboczym zmieniać olej np. na:
Mobil Delvac ULTRA 5W-30 ULTIMATE PROTECTION V2???
A może polecacie coś innego?
Pozdrawiam i z góry dzięki za uzasadnione sugestie.
 
Aha, zapomniałem dopisać, że tym taczkowozem to jeżdżę raczej na krótkie dystanse i dlatego zacząłem się teraz zastanawiać czy nie przejść na olej, ktory szybciej osiągnie temp. roboczą. Zimą nigdy nie mialem problemów z rozruchem na tym Mobilu ESP 10W-40, nawet przy -20st. C (tylko raz jak padl mi ori aku, który mial już ponad 7 lat). DPF tu wypala mi się częściej niż w Volvo, co ok 200-300 km.
 
Myślę, że taka zmiana może mieć sens.
Po pierwsze producent dopuszcza taką lepkość, więc jest to bezpieczny wybór. Styl używania auta też bardziej pasuje pod coś lżejszego niż 10W40. Jakbyś tym autem holował jakieś ciężkie przyczepy w górach, to wtedy SAE40 miałby większą rację bytu, ale jak jeździsz krótkie dystansy to olej nie jest nadmiernie obciążany termicznie, a za to występuje więcej zimnych startów, przy których teoretycznie olej klasy 5W lepiej się sprawdzi.
 
@Speedmaniac41 Dzięki za wypowiedź w tym temacie. Taki właśnie mój tok rozumowania teraz z tym Mobil Delvac 5W-30. W poprzednich latach użytkowania tego auta zdarzało się holować ciężkie przyczepy i parę razy w roku zrobić większą trasę, ale teraz zmienil się charakter wykorzystania pipka i dostanie chyba coś "lżejszego" na poranne śniadanie😉
Poza tym w Isuzu do reduktora T-150 też idzie olej silnikowy i zawsze lałem tam to samo co do silnika (czyli do tej pory Delvac 10W-40) i na krótszych dystansach a szczegolnie zimą mialem wrażenie, że nie przełącza on tak szybko napędów jak powinien (szczegolnie rozłączenie 4x4 na zimnym). Zmienię tu też na 5W-30.
Pozdrawiam.
 
Last edited:
Ponieważ mój Łoś "na sterydach" dostanie nową oliwę z Shella, to i w pickupie (oprócz zmiany lepkości na 5W-30) postanowiłem wypróbować w silniku olej tej marki, a dokladnie: Shell Rimula Ultra 5W-30, zamiast rozważanego wcześniej Mobil Delvac ULTRA 5W-30 ULTIMATE PROTECTION V2.
Patrząc na parametry deklarowane w kartach technicznych obu produktów chyba nie będzie to zły wybor - wklejam w załączeniu.
 

Attachments

  • EU-XX-MOBIL-DELVAC-ULTRA-5W-30-ULTIMATE-PROTECTION-V2.pdf
    63,4 KB · Odwiedzin: 15
  • 2d4bb25d-458a-434a-a65d-90d6e7d4d732.pdf
    117,8 KB · Odwiedzin: 21
Jest jakiś konkretny powód, że skupiasz się cały czas na olejach - że tak się wyrażę - "ciężarowych"? Bardzo ograniczasz sobie pole manewru.
 
@DaroZS W zasadzie to takie zalecenia odnośnie norm mam w instrukcji obsługi auta. Nie wiem tak naprawdę w czym te oleje "ciężarowe" różnią się od "osobowych"???
Na pewno charakter tego silnika z Isuzu jest taki bardziej jak w lekkiej ciężarówce dostawczej... Pickup z dieslem to taka bardziej dostawcza terenowka😉
W sumie to w Volvo olałem teraz instrukcję w zakresie normy A5/B5 tylko zostałem przy zalecanyn zakresie lepkości, to mogę i tutaj..
Masz na myśli jakieś konkretne propozycje odnośnie tego silnika?
Silnik od nowości jest w serii i ma 163KM/400Nm (przebieg dochodzi do 100 tys. i zmieniam olej co 10 tys.)
Patrząc na parametry w kartach to pewnie mogę wlać i ten Shell Helix Ultra ECT 5W-30 C2/C3, dla DPF w Isuzu nie zaszkodzi.
Co o tym myslisz?
 
Last edited:
Back
Top