• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Iveco S-way 490HP Ciągnik siodłowy euro 6 2023

Plasteeer

Użytkownik
Samochód
MERCEDES W221 3.0 CDI V6 VOLVO XC90 3.2 PB/LPG
Marka samochodu
Iveco S-way 490
Budżet/ile litrów
35
Styl jazdy
  1. Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
Silnik
490 eur 6
Data produkcji
2023
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
18-1804 TLV
Jaki olej masz obecnie
Orginalny
Witam
Mam mały dylemat może ktoś pomoże posiadam we flocie 7 nowy Iveco S-way cursor13 e6 które fabrycznie wychodzą na oleju 0w20 z norma 18-1804 TLV
z tego co widzę występują z tą normala tylko oleje Urania 0w20 oraz wolf 0w20 którego na ten moment nigdzie nie ma ( kupiłem ostatnią bańkę 20l w opoltrans)
auta są nowe wiec na ten moment to szukam tylko czegos w razie co na dolewkę . Sprzedający serwis twierdzi że nie można stosowac do tych silników innej lepkosci oleju ( np 5w30 ) twierdzą że mogą zacząc podbierac olej. Może są jakieś inne oleje z tą normą lub ewentualnie o lepkosci 0w20 które można by zastosowac w razie potrzeby dolania ? Co o tym myślicie ? Bo ja mysle ze jak bym dolał w razie potrzeby jakiegos 5w30 np z norma c3 w ilosci do 3l nic nie powinno się stac ? Wymiana przewidziana przez producenta co 150 000km wiec mam jeszcze dużo czasu na wymiane ( I tak będe wymianiał co 100 000km ) myślę że do tego czasu pojawi się wolf w opoltrans lub gdzie kolwiek :)
 
Shell Rimula R7 PLUS AI 0w20 spełnia tą normę. Z tego co widzę bez problemu dostępne beczki z mniejszymi litrażami może być problem, ale warto obserować rynek
 
A nie można po prostu kupić oleju w ASO? Nowe auta - ile też będą brać tego oleju
 
Sprzedający serwis twierdzi że nie można stosowac do tych silników innej lepkosci oleju ( np 5w30 ) twierdzą że mogą zacząc podbierac olej.
Ciekawym dlaczego.
Jak to argumentuje serwis poza samym twierdzeniem?
I nie, żebym cię namawiał do 5w30, czy 0w20, bo ciężarówki to nie moja dziedzina.
 
Po prostu nowe auto - leje się to co ASO podaje. Po co tu mędrkować co handlowiec ma na myśli. Może tak mu powiedzieli na jakimś szkoleniu
 
Ciekawym dlaczego
Nie wiem jak jest konkretnie w tym silniku, ale przyczyną zwiększonego zużycia za lepkiego oleju są na ogół:
- konstrukcja pierścienia olejowego i małe otwory olejowe w tłoku- lepki olej nie zdąży przez nie spłynąć
-za mała sprężystość pierścienia zgarniającego (czyli po prostu mały przekrój) , więc film olejowy potrafi unieść pierścienia

Problem oczywiście wylęga się zimą, vo 5W30 latem i tak ma małą lepkość.
 
A nie można po prostu kupić oleju w ASO? Nowe auta - ile też będą brać tego oleju
Tu nie chodzi o to czy nie można kupic to jest bardziej zapytanie czy faktycznie musi byc 0w20 w takim silniku bo wydaje się mi to trochę dziwne i według mnie a jakieś tam pojęcie mam o silnikach ich konstrukcji i o olejach to dolewajac oleju innej lepkości nie powinno się nic stac . Chyba że olej dla iveco 0w20 jest jakis super hiper dobry i silnik konstruowali pod olej :) . Nikt tu nie mówi oczywiscie o zmianie całęgo oleju z 0w20 na 5w30 . Ogólnie udało się zakupic w dobrej cenie Wolfa 0w20 dla Iveco :) I tak jestem ciekaw waszego zdania w czym ewentualnie mogło by zaszkodzic powiedzmy dolanie 3l oleju 5w30 jakiegos c3 w razie potrzeby ?
 
Czemu chcesz dolewać PCMO? Jeśli już to jakieś 5W20/5W30 HD, 10% nie powinno mieć znaczenia. Oleje są mieszalne i nie będzie to miało dużego wpływu na zmianę lepkości. Z resztą po 50-80kkm lepkość tak może już trochę odbiegać od świeżego oleju.
 
@Plasteeer, dolać możesz dowolny olej.
Ważne, żeby był "niskopopiołowy", czyli jakaś norma Cx powinna być na opakowaniu.
Lepkością bym się najmniej przejmował w takim przypadku.
Natomiast jak szukasz alternatywy dla oleju z ASO, to póki na gwarancji, musi być wymagana aprobata.
 
Back
Top