• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaguar XE 2.0d 180km; dobór oleju

majki_88

Użytkownik
Samochód
Jaguar XE
Marka samochodu
Jaguar XE
Budżet/ile litrów
300/6l
Styl jazdy
Silnik
2.0d 180 -> 210 km
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
niezauważalny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w30 stjlr.03.5007
Jaki olej masz obecnie
Total Ineo First 0w30 + AR9100
Pacjent jak w opisie, 120 tys. km przebiegu. Od nowości wymiany oleju robione co 15-20 tys. km, zgodnie z normą producenta olejem o lepkości 0w30, przeważnie Total Ineo First, raz serwisowy Castrol i raz jakiś Millers. Zbliża się kolejna wymiana i zastanawiam się czy jest sens kombinować ze zmianą lepkości na 0w40. Auto jest po programie, a w trasie nieraz jest mocno obciążane, stąd ten pomysł. Olej 0w40, który biorę pod uwagę to Aral Supertronic 0w40.
 
Jeżeli na Totalu nic złego się nie dzieje to nie ma sensu zmieniać, a tym bardziej na coś co nie spełnia wymagań producenta. Jedyne co, to skróciłbym interwały do 10 tys.
 
Raczej nie ma sensu, 30 koni więcej to żaden tuning. Wg mnie możesz zostać na Totalu. Ja od siebie polecę Yacco Lube J 0W-30, bardzo przyjemna oliwa (mamy analizę), zrobiona właśnie pod wozy JLR. Tylko dość droga. Jak chcesz spróbować czegoś nowego to możesz zerknąć.

Ale Total Ineo First będzie wystarczający. Zwłaszcza że wygląda bardzo dobrze, mamy jego świeżą analizę.
 
Dzięki za podpowiedzi, zostanę myślę przy Totalu, mam go na miejscu w Gdańsku w dobrej cenie, a Yacco musiałbym zamawiać. Najwyżej znowu dopakuję ar9100 albo 9200, cały czas mam na uwadze napęd rozrządu ponieważ jest to podobnie debilna konstrukcja jak w dieslach n47/b47 od BMW.
 
Back
Top