• Poniewa偶 b臋d臋 musia艂 zrekonfigurowa膰 serwery przez najbli偶sze par臋 dni mo偶liwe s膮 przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytat贸w u偶ywajcie tylko je偶eli jest to potrzebne! Je偶eli chcecie komu艣 odpisa膰 u偶ywajcie @ z nazw膮 u偶ytkownika.

Jaki dodatek do benzyny i ile tankowa膰 do auta z lpg

Przy 10st plynu chlodzacego? 馃ぃ馃ぃ馃ぃ
Post automatically merged:

@R70 bo do zmiany stanu gazu z cieklego na lotny potrzebna jest energia cieplna. Jak auto po 10 sekundach przelacza na gaz przy temperaturze plynu np 18st to bedzie szarpac, bo "nie ma" paliwa.
殴le zrozumia艂e艣 - silnik jak jest zimny potrafi szarpa膰 na benzynie a nie na LPG - na LPG dzia艂a艂 idealnie p艂ynnie niezale偶nie od tego kiedy si臋 sam prze艂膮czy.
Ja podejrzewam 偶e na Pb szarpie bo w "trosce" o spalanie ma za ubog膮 mieszank臋 dla zimnego startu (temperatury ujemne).
Post automatically merged:

Zobaczymy za 200.000 km
Rozmawia艂em z taks贸wkarzem z Logana z tym silnikiem - po ok 230tys wymieni艂 alternator... reszta 艣miga i nie wymaga interwencji. Wiem 偶e to si臋 wielu w g艂owach nie mie艣ci ale wszystko wskazuje na to 偶e zar贸wno 0.9tce jak nowszy 1.0tce s膮 pomimo ma艂ej pojemno艣ci trwa艂e. A do tego 1.0 w wersji LPG (Eco-g) jest fabrycznie projektowany pod jazd臋 na tym paliwie.
 
Last edited:
Napisalem Ci, ze przyjdzie okres jesienno zimowy i to auto zacznie spalac benzyne, nie trzeba bedzie jej sezonowac w baku.
Ale Ty zaraz sie betonujesz i blokada....
Mylisz si臋... w 2 sezony zrobi艂em tym silnikiem 64tys - w ziemi臋 LPG w艂膮cza si臋 mi臋dzy 200-1300m (na 0w20) od rannego startu (samoch贸d parkowany na dworze) w spokojnym ruchu miasteczkiem. Pb wyje偶d偶am celowo bo gdyby mia艂 czeka膰 a偶 si臋 sko艅czy to bym si臋 chyba nie doczeka艂.
 
Last edited:
Na forum dacii te偶 tak pisza, ze po przejechaniu 1,5km si臋 przelacza.
D艂ugo tam reduktor wytrzymuje?
 
Silnik na rynku jest 3lata; na razie nie s艂ysza艂em o problemach z trwa艂o艣ci膮 czegokolwiek.
Znany temat to terkocz膮cy popychacz od zaworu turbo - czekamy na rozwi膮zanie problemu przez producenta turbiny ( podobno)
 
UUU nie moze byc . dzia艂a w praktyce jak teoretykom sie w g艂owie nie miesci.

Btw dodam ze gdyby zrobili takie 1.6 lpg 150-180hp to sam bym sobie takie auto naby艂 . takie sandero rs .
 
na poczatku to napisales ze moge sobie bajki opowiadac i mydlic oczy. na szczescie zd膮zyli odpowiedziec o co pytalem
 
Last edited by a moderator:
Ju偶, spok贸j, bo zaraz wyci膮gn臋 r贸zg臋... .

Czemu w og贸le Wy zaczynacie znowu robi膰 problemy tam, gdzie problemu nie ma? Kolega pyta o dodatek do paliwa, a Wy zaczynacie dywagowa膰 na temat dzia艂ania instalacji, snu膰 swoje teorie i wmawia膰, 偶e jest inaczej, ni偶 twierdz膮 osoby u偶ytkuj膮ce takie samochody?
Do tego znowu wzajemnie kierujecie do siebie zwroty, kt贸rych wypada艂o by unika膰, 偶eby publicznie nie wyj艣膰 na nad臋tego chama...
 
UUU nie moze byc . dzia艂a w praktyce jak teoretykom sie w g艂owie nie miesci.

Btw dodam ze gdyby zrobili takie 1.6 lpg 150-180hp to sam bym sobie takie auto naby艂 . takie sandero rs
Raczej mo偶na liczy膰 na R3 1.2 LPG 110-130KM, bo konstrukcja ju偶 jest na rynku i w wersji z cyklem arkinsona i GDI pracuje w nowym e-tech renault.
 
O ile mi wiadomo niekt贸re Toyoty hybrydy maj膮 cykl atkinsona, a s膮 skutecznie gazowane.
Renault o kt贸rym wspomnia艂em - 1.2, w wersji hybrydowej 200 koni ma wtrysk bezpo艣redni benzyny. Nie ma gazu.. Ale ma by膰 wersja z mi臋kk膮 hybryd膮 albo hybryd膮 48v w wersji LPG, nie wiem w jakim cyklu b臋dzie pracowa艂a
 
Wszystko idzie zagazowa膰, diesla te偶, kwestia ceny i zwrotu ;)
Gazowanie GDI to ju偶 ceny nawet 10-12 ty艣.
Czasami trzeba zastosowa膰 i wtrysk bezpo艣redni i po艣redni wiec op艂acalno艣膰 偶adna czytaj bardzo niska przy ma艂ym przebiegu czy je藕dzie miejskiej.
 
呕e mo偶na sobie zagazowa膰 Atkinsona w warsztaciku to jasne, Hondy te偶 s膮 na lpg. Ale czy da si臋 homologowa膰 fabrycznie samoch贸d, gdy wybuchowa mieszanka ci臋偶kiego lpg cofa si臋 do plastikowego kolektora?
 
To ju偶 problem producenta aby uzyska艂 homologacj臋.
 
Dzisiejszy zakup, na zim臋 dla lpg.
Post automatically merged:

Dzisiejszy zakup, na zim臋 dla lpg.
1000003372.jpg
 

Attachments

  • 1000003371.jpg
    1000003371.jpg
    1,4 MB · Odwiedzin: 58
Je艣li b臋dziesz Pb traktowa艂 tylko jako paliwo do startu, to pomy艣l o tym liquimoly 1001; 33z艂 na 2 razy do roku to nie maj膮tek, a wg marketingowego be艂kotu - czy艣ci, zabezpiecza uk艂ad paliwowy i stabilizuje paliwo - wszystko co trzeba. Na razie nie zaobserwowa艂em jeszcze czy szarpanie przy porannym starcie na Pb jest czy go nie ma - bo nie by艂o mroz贸w ;)
 
Back
Top