• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej 0W20 do Hybrydy?

sza

Nowy użytkownik
Samochód
Rav4 2017 2.5 Hybrid
Marka samochodu
Toyota
Budżet/ile litrów
350/4,4
Styl jazdy
Silnik
2.5 Hybrid
Data produkcji
2017
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W20
Jaki olej masz obecnie
Toyota 0W-20 Advanced Fuel Economy
cześć,

jestem przed kolejną zmianą oleju w Toyotcie Rav Hybrid 2017 przy 75kkm - wcześniej samochód jeździł na oleju Toyota 0W-20 Advanced Fuel Economy, raz na Motulu 0w20 jednak od ok 20kkm spalanie samochodu lekko wzrosło - przy podobnym stylu jeżdżenia, trasach i oponach.
Zastanawiam się nad zmianą oleju na coś lepszego - co zalać? "pieniądze nie grają roli" ;) jestem w stanie dopłacić kilkadziesiąt PLN na rok do lepszego oleju.
 
0w20 TGMO.
Oficjalne zalecenia Toyoty (to samo dla wersji AVA42):
1629899566694.png

Osobiście nie szukałbym alternatywy dla TGMO.
Jedyne co bym zmienił, to interwały wymian olejów.
Utrzymałbym 10 tys km.
Sam przejeździłem na GM'ie 60 tys km i gdyby nie lektura forum, pewnie dalej trzymałbym się tego oleju.

PS
Jakie osiągasz realne zużycie paliwa?
 
Wystarczający:

Jedyne co jestem mu w stanie zarzucić, to po 8 tys km od wymiany od pierwszych km zaczynało go minimalnie ubywać.
Tak 2-3mm na miarce.
 
Ja ze swojej strony polecam Castrola Edge 0W-20, którego obecnie mam zalanego w swojej hybrydzie KIA Sorento, a na następną wymianę uszykowany jest Shell Helix Hybrid 0W-20 z najnowszymi normami Ilsac 😉 Shell wychodzi też najkorzystniej cenowo, co daje dobrą furtkę do częstszych wymian 😉
 
Kilku moich Klientów w hybrydach Toyoty ( Camry i RAV-ka) stosuje ten olej :
posiada wszystkie możliwe najnowsze dla tego typu oleju normy i dopuszczenia ( ILSAC GF-6A, API SP Resource Conserving) a cena jak na 0W20 do Hybrydy jest całkiem atrakcyjna (można go kupić w podobnej cenie do Shella a nawet taniej). Shell Helix Hybrid 0W20 wydaje się również całkiem ciekawy i wart uwagi.
 
TGMO to dobre oleje. Jeżeli już szukać czegoś innego to chyba tylko Eneos w mojej opinii, Sustina 0W-20 albo Ultra-V 0W-20 z tym że ten drugi nie spełnia wymogów API, ma tylko normy VW i Porsche więc jeżeli woz jeszcze na gwarancji to raczej odpada.
 
dzięki wszystkim za odpowiedzi.
wychodzi na to, że powinienem zostać z tym co mam czyli TGMO.
jest sens kupować ten olej poza ASO? są jakieś pewne źródła? ceny oleju w ASO są kosmiczne..
 
Cena faktycznie kosmiczna jeśli spojrzymy na to, że TGMO to GTL, czyli trochę lepszy HC. Można spróbować naszych Lotosów, Specoli. Na premierze oleju Lotosu byli nawet przedstawiciele Toyoty
 
wychodzi na to, że powinienem zostać z tym co mam czyli TGMO.
To jest tylko jedna z opcji, na pewno bezpieczna.
Ja przez 3 lata olej w ASO kupowałem, gdzie w 2017r kompletna wymiana to był koszt 200pln. Teraz już ponoć 400 licza więc nawet kupując amsoila za 255pln, jestem i tak dobra stówę do przodu.

jest sens kupować ten olej poza ASO? są jakieś pewne źródła?
Tak, są argumenty za tym, żeby kupować olej poza ASO, np chcesz mieć konkretny olej w silniku, czy po prostu nie przepłacać w ASO.
Co do pewnych źródeł, to jest kilka, ale na forum ich nie podajemy (ewentualnie na priw).
 
nawet kupując amsoila za 255pln
i to był cel mojego wstępnego pytania.. taniej od oleju w ASO mam różne "premium" marki.. pytanie czy warto się przesiadać na np amsoila signature 0w20 (ok 250pln za sam olej) czy lepiej zostać z TGMO kupionym poza ASO za ok 200pln (różnica w cenie pomijalna przy całościowym koszcie przeglądu).
 
Ja z amsoila jestem bardziej zadowolony, niż z gm, który też nie jest olejem zlym.
Różnica między nami polega na tym, że ja mam bardzo wrażliwy silnik na lspi, Ty masz wolnossącą, odprężona benzynę.
 
były by jakieś plusy z np zastosowania AMSOIL Signature Series 100% Synthetic 0W-20 albo innego Ravenola?
 
Jeżeli już mierzysz w tak wysoką półkę cenową, to ja zdecydowanie polecam Amsoila w dowolnej lepkości.
 
Last edited by a moderator:
Osobiście mam Lexusa GS 450h motor 3.5L 350 koników, u mnie w pracy ma jeszcze ten model 2 kolegów. Moje trasy to 80% autostrada, spalanie przy prędkościach 140 to 8,5/7 L na 100km. Obu kolegom pali pod 10L Jeden z nich ma zalane Valvoline. Osobiście latam na Castrolu Magnatec 5w30 i od wymiany do wymiany nic nie schodzi z bagnetu.
Ostatnio zalałem nowością od archoila Nano C5 i spalanie spadło do 8,1 Teraz gdy będę pokonywał ta samą trasę 4 raz i spalanie będzie się utrzymywał na podobnym poziomie opiszę to szczegółowo na forum, no chyba że zdecyduje się dać mu więcej czasu i przejechać 6 raz tąsamą trasę czyli 550w jedna stronę

Wysłane z mojego SM-N935F przy użyciu Tapatalka
 
Back
Top