• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej 1.6TDI CAYC Passat B6

porastg

Nowy użytkownik
Samochód
Volkswagen Passat B6 1.6TDI CAYC 105->135KM
Marka samochodu
Volkswagen Passat B6
Budżet/ile litrów
~200/5 +-20
Styl jazdy
Silnik
1.6 TDI CAYC 105KM->135KM
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Podobno 0 ;)
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30 507 00
Jaki olej masz obecnie
Motul Specific 5W30 504 00/507 00
Cześć
Jako że jestem nowy na forum to się przywitam bo nie znalazłem tematu "przywitajki". Fan motoryzacji samouk który większość swojej wiedzy mechanicznej dostał przekazane od brata mechanika (starej szkoły), z wykształcenia technik informatyk i prawie inż. produkcji (niedługo obrona).
Wracając do tematu,
Niedawno nabyłem Passata B6 z silnikiem 1.6 TDI CAYC 105km któremu zrobiłem mapę na 135km. Auto mam miesiąc i jak do tej pory zrobione 1,5 tys.km. Technicznie sprawny (na hamowni przed wirusem wypluł idealnie serię) przebieg 189tys. km i według zapewnień sprzedawcy nie pobiera oleju od wymiany do wymiany, jak na razie się zgadza.
Do tej pory właściciel lał Motula Specific 5W30 i wymieniał co 15tys. Auto pn-pt robi trasę 7km do pracy i spowrotem plus jakieś zakupy i jazda po mieście, do tego w weekend lub czasem w tygodniu wpadnie jakaś trasa 60-150km. Planowany interwał olejowy 10-12tys. km
Jako że powoli wczytuję się w forum i widzę że jest tutaj wielu specjalistów z dużą wiedzą chciałbym zapytać o kilka rzeczy i poprosić o poradę w wyborze odpowiedniego oleju.
1. Czy warto przejść na 0W30 zalecany przez producenta, czy w naszym klimacie nie ma to uzasadnienia i wystarczy 5W30?
2. Czy lepiej kupić premium olej w pełni syntetyczny i wymieniać regularnie czy kupić średni olej i dobre dodatki typu archoil i płukać co wymianę?
3. Czy warto dopłacić do oleju prawdziwie syntetycznego (bez hydrokrakingu) czy dla opisanych warunków użytkowania (dupowóz codzienny) wystarczy dobry HC? Czy faktycznie jest aż taka różnica na korzyść prawdziwych syntetyków że warto płacić czasem dwukrotność ceny?
4. Czy cena 200-220 max 250 za 5l wystarczy żeby kupić olej prawdziwie syntetyczny bez hydrokrakingu? Jeśli tak to proszę o konkretne przykłady dobrego oleju w którym płaci się za faktyczną jakość a nie tylko za markę. Lub polecane przez was dobre oleje HC z dobrym stosunkiem cena/jakość.
EDIT: Jeśli ktoś się zastanawia dlaczego nie spytam brata mechanika o te rzeczy odpowiem: bo jak pisałem wyżej jest starej szkoły i dla niego wszelkie płukanki to zło które rozszczelnia silnik i niszczy uszczelki, a "olej jest olejem ważne żeby się lepkość zgadzała i normy" z czym ja się nie do końca zgadzam ;)
 
Last edited:
Solution
D
Do tej pory właściciel lał Motula Specific 5W30 i wymieniał co 15tys. Auto pn-pt robi trasę 7km do pracy i spowrotem plus jakieś zakupy i jazda po mieście, do tego w weekend lub czasem w tygodniu wpadnie jakaś trasa 60-150km. Planowany interwał olejowy 10-12tys. km
Na forum z tą normą najczęściej polecane oleje:
- OEM VW 0w30 (GTL,HC?)
- Orlen Max Expert V 5w30 (HC, PAO)
- Eurol Syntence 0w30 (HC, PAO)
- Mobile 1 ESP (HC, PAO, GTL)
Analizy chyba wszystkich są na forum, więc możesz poczytać.
Nie wskazuję na żaden z nich. To po prostu najpopularniejsze pozycje.
Oczywiście pojawiają się inne propozycje,ale do nich zapewne dojdziemy.

Co do Motula, a jeszcze w wersji Specific, to osobiście nie mam zdania.
Zasadniczo nikt szczególnie...
Do tej pory właściciel lał Motula Specific 5W30 i wymieniał co 15tys. Auto pn-pt robi trasę 7km do pracy i spowrotem plus jakieś zakupy i jazda po mieście, do tego w weekend lub czasem w tygodniu wpadnie jakaś trasa 60-150km. Planowany interwał olejowy 10-12tys. km
Na forum z tą normą najczęściej polecane oleje:
- OEM VW 0w30 (GTL,HC?)
- Orlen Max Expert V 5w30 (HC, PAO)
- Eurol Syntence 0w30 (HC, PAO)
- Mobile 1 ESP (HC, PAO, GTL)
Analizy chyba wszystkich są na forum, więc możesz poczytać.
Nie wskazuję na żaden z nich. To po prostu najpopularniejsze pozycje.
Oczywiście pojawiają się inne propozycje,ale do nich zapewne dojdziemy.

Co do Motula, a jeszcze w wersji Specific, to osobiście nie mam zdania.
Zasadniczo nikt szczególnie nie poleca, nikt nie odradza.
Ja uważam, że nadal możesz jeździć na Specificu, ale bez jakiegoś szczególnego przekonania.
1. Czy warto przejść na 0W30 zalecany przez producenta, czy w naszym klimacie nie ma to uzasadnienia i wystarczy 5W30?
Bez więszej różnicy w polskim klimacie.
Do -15 -20C, ewentualny "zysk" będzie niezauważalny.

2. Czy lepiej kupić premium olej w pełni syntetyczny i wymieniać regularnie czy kupić średni olej i dobre dodatki typu archoil i płukać co wymianę?
3. Czy warto dopłacić do oleju prawdziwie syntetycznego (bez hydrokrakingu) czy dla opisanych warunków użytkowania (dupowóz codzienny) wystarczy dobry HC? Czy faktycznie jest aż taka różnica na korzyść prawdziwych syntetyków że warto płacić czasem dwukrotność ceny?
4. Czy cena 200-220 max 250 za 5l wystarczy żeby kupić olej prawdziwie syntetyczny bez hydrokrakingu? Jeśli tak to proszę o konkretne przykłady dobrego oleju w którym płaci się za faktyczną jakość a nie tylko za markę. Lub polecane przez was dobre oleje HC z dobrym stosunkiem cena/jakość.
Problem w tym, że brak takich olejów, albo ja takiego nie kojarzę.
AralSuper Tronic 0w40 to olej w 100% oparty o bazy IV grupy (PAO), ale nie spełnia norm Twojego silnika.
Spełnia normę ACEA C3 i posiada aprobatę MB229.51, więc możesz go lać i bezpiecznie jeździć.

Polecane oleje wymieniłem.
Wszystkie ww są mieszaninami olejów grup III z domieszką gr IV i ewentualnie GTL, bo 504/507 jest normą wymagającą, więc i oleje są "wzmacniane".

Płukanki co wymianę, aczkolwiek nie ma obowiązku.
Nie oczekuj, że "wyczyszczą" Ci silnik, bo nie taki jest ich cel.
Interwał 7,5-15 tys km.
7.5kkm dla jazdy miejskiej, 15kkm autostrady.
 
Solution
VAG OEM 0w30 i po temacie - bardzo dobry olej w bardzo dobrej cenie, zgodny z wymogami producenta samochodu.
Widziałem analizę na forum jednak te wszystkie "cyferki" aż tak wiele mi nie mówią poza podsumowaniem z którego zrozumiałem że to dobry olej biorąc pod uwagę cenę. Masz z nim jakieś doświadczenia?
 
Olej z dużą ilością PAO to Ravenol VMP 5w30, w Eurolu 0w30 też jest sporo PAO 35-50%. Ravenol ma już dość wysoką cenę, więc lepiej częściej i taniej, szczególnie przy sporej ilości krótkich tras, ale to masz powyżej opisane.
 
Właśnie Eurol 0W30 chodzi mi po głowie, pomimo że wcześniej nie słyszałem o tej marce, ale to akurat nic takiego bo znam jedynie te duże i mocno reklamowane marki. Drugą opcją nad którą myślę to OEM VW, podobno dobrze się sprawdza w jeździe typowo miejskiej, a u mnie takiej nie brakuje.
Co myślicie który lepiej się sprawdzi w moim przypadku ?
 
Last edited by a moderator:
Moi rodzice mają golfa z tym samym silnikiem, robią rocznie około 7tys km i głównie miasto. Zawsze zalewalem Ravenol Vmp ale teraz ze względu na wzrost cen będę zalewał Mobil ESP 5w30 lub właśnie OEM VW. Zresztą to samo do mojego 2.0 TDI Cr
 
Last edited by a moderator:
Od siebie polecę Orlen MaxExpert V 5W30 - posiada oficjalna aprobatę VW 504/507. Myśle ze 11 letniemu 1.6 TDI z przebiegiem Ok 200k km napewno nie zaszkodzi :)
 
Jak nie przeciągasz interwałów, nie ganiasz autostradami z prędkościami nieprzepisowymi i nie masz zbyt ciezkiej nogi ani nie fundujesz swojemu auto zbyt trudnych warunków ekploatacji to OEM, Texaco Pro DSV, Shell ETC czy AV-L oraz Specol Spec Premium C3 VW 504/507 5W30 czy Orlen MaxExpertV 5W30 będą dobrym wyborem za rozsądną cenę.
 
Back
Top