• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej 75W90 GL-4 do TT 1,8T skrzynia piątka.

sprajt2

Użytkownik
Samochód
Audi a3 1,8T, a5 2.0tdi 177km, TT 1.8T
Cześć,
Naczytalem sie for dotyczacych a3, tt. I wiem mniej niz przed czytaniem.
Do ww. Skrzyni ma wejść 75W90 GL-4 w ilości 2L.
Na forach polecaja motula 300, ale wiele osob pisało, ze po nim w zimie na zimnym silniku ciezko wrzucic 1 i 2 bieg.
Czesto tez jest polecany Fuchs (rowniez uzywany jako OEM, ale widzę, ze jest on opisany jako GL-5, a tu ma wejść GL-4.
Na oku mam jeszcze shell Spirax, ktory niby kiedys byl tez jako OEM.
No i Lotos, tylko, ze na nim jest znowu napisane polsyntetyk.
W tym momencie nie mam problemow z zadnym biegiem ani w zime, ani w lato. Nie chce zmienić i miec gorzej niz przed wymaina.
Nie zalezy mi na wydawaniu np 200zl.
Jakies doswidczenia macie w tym temacie?
 
Z Fuchsem to się upewnij bo może mieć na etykiecie GL5, a w rzeczywistości to olej GL4/5 i mozna lać tam gdzie jest wymagane 4. Oni tak robią.
 
Millers EE Transmission 75w90, też jest API GL4/5
 
Millers trochę drogi (w cenie OEM vaga).
@STREAM-HD fakt, jest jednak fuchs GL-4, okolo 44zl za litr.
A np ten lotos polsytetyk, to w ogole ma racje bytu?
 
Bierz Fuchs
 
Kodu skrzyni nie mam. Ale tam chyba prosta sprawa, bo naped na przod, 5 biegow to 75w90 gl4.
Czyli fuchs zdecydowanie? Chcialbym wesprzec polska marke, ale z drugiej syrony nie chce sie biemile zaskoczyc efektem
 
Czyli fuchs zdecydowanie? Chcialbym wesprzec polska marke, ale z drugiej syrony nie chce sie biemile zaskoczyc efektem

@soszo był niemile zaskoczony lotosem w skrzyni u niego, ale to też po części wina nieodpowiedniej lepkości i formulacji która wlało ASO

Żeby cię pocieszyć to Fuchs jest produkowany także w Polsce, więc w jakimś tam stopniu bardziej wspierasz Polskę niż kupując np. motula
 
W Polsce w Gliwicach Fuchs robi niektóre oleje silnikowe, agro i smary, w Niemczech są robione głównie przekładniowe i reszta produktów. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. Tez polecę Ci Fuchsa do skrzyni. Jak miałem VAGi to tylko OEM albo Fuchs lałem i nigdy problemów nie było.
 

Liqui Moly getriebeol Gl4+ 75W-90​

Drogi ale za to jakość, polecają go do audi do skrzyń starszych na przykład jak twoja, ja u siebie też go niedługo zaleję i dam znać jak chodzi 4 butelki to 200zł
 
75w90 ma ok 2,5 raza wyższą lepkość niż 75w, dlatego może być problem z biegami zimą. Oprócz teoretycznego dopasowania, też używałem z powodzeniem Fuchsa w rodzinnych VAG. Ravenol 75w też powinien się sprawdzić, ale jest droższy.
 
No mi nie chodzi o wydawanie wielkiej kasy, wole wydac normalne pieniadze, na to co działa. Jeśli cena ktoregos z olejow przewyzsza OEM, to podziękuję. Skrzynia na fabrycznym oleju dzialala dobrze, wiecej nie potrzebuję.
 
Jest analiza na forum ma niższą lepkość w zakresie 75w90
 
Back
Top