• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej? Audi a4 2.0 tfsi 2018

Łukaszs4

Nowy użytkownik
Samochód
Audi a4 2.0 tfsi MHEV
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
Nieograniczony/5.2 litra
Silnik
2.0 tfsi
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20 /norma 508
Panowie liczę na waszą wiedzę bo mam juz Kisiel w głowie od czytania i zastanawiania sie.

Kupiłem a4 b9 2.0 tfsi z przebiegiem 56 tyś km, zrobiłem nim prawie 10 tyś więc dla mnie oznacza to wymianę oleju. W ASO był lany 0w20 I taki też zaleca producent.

Jak to w końcu jest z tym olejem? Czy tu chodzi głównie o europejskie normy ekologiczne czy naprawdę ten silnik jest tak spasowany i ma taką pompę oleju że musi jeździć jeździć na 0w20. A4 z 2017 z tym samym silnikiem wg instrukcji mają możliwość wyboru między 0w20 a 5w30, u mnie natomiast zarówno w instrukcji jak i w serwisie powiedzieli, że stanowczo od 2018 musi być to 0w20. Zastanawiam się czy nie wlac do niego 5w30 liquy moly lub millersa spełniającego normę 504. Jeżdżę głównie autostradami prędkości często powyżej 220 km/h przez dłuższy czas, nie chce go zatrzeć więc proszę kogoś z wiedzą o poradę, ewentualnie jeśli mogę zalać bez przeszkody 5w30 z normą 504 to jaki konkretnie wybrać. Jeśli to ma znaczenie to silnik jest po stage1, będzie stage 2 lub 3, okolice 400 KM.
 
Last edited:
0w20 ma wiele zalet w porównaniu, choćby do 5w30.
Ale i silnik musi być dostosowany do takiej lepkości.
VAG od pewnego czasu zmienił normą na 508/509.
Słyszałem również, że 1.5TSI z ACT na 0w20 "mogły się przycierać w okolicy rozrządu".

Zalecenia VW zwykle są takie, że 1 normę przewiduje jako podstawową do trybu eksploatacji LL, drugą do interwałów stałych.
U Ciebie pewnie będzie to 508/509 do LL, 504/507 do interwałów 15 tys km.

Ja lałbym OEM VW jako podstawowy olej w przypadku każdej z norm.
Dla 508/509, czyli 0w20 jako zamiennik użyłbym Mobil 1 ESP X2, a dla 504/507 - Mobil 1 ESP 5w30.
 
Dobrze zrozumiałem, że jeśli zmieniam olej co 10 tyś śmiało mogę zalać polecony olej 5w30? Martwi mnie trochę smarowanie na autostradzie przy wysokich prędkościach, staram się nie przegrzewać oleju powyżej 110/max 115 stopni. Dobry olej I częsta wymiana zawsze były u mnie podstawą w serwisowaniu samochodów ale nigdy nie miałem doczynienia z tak "nową" konstrukcją i tyloma sprzecznymi informacjami w sieci a nawet serwisach. Bo wiem że te same samochody ale z USA, mają zalecany olej 5w30 a nawet i 5w40, stąd to moje całkowite pogubienie się w tym temacie.

Nie ma potrzeby cytować bezpośrednio pod postem
 
Last edited by a moderator:
Ja tradycyjnie z 508/509 polecam oleje na starej recepturze na IV grupie czyli np. Eurol Syntehence LV 0W20 :
oprócz tego korzystnie wypada też Texaco Havoline Prods VB 0w20. Z innych mogę polecić :
Mobil 1 ESP X2 0w20, Motul Specyfic 508/509 0w20, MPM Premium Syntetic ESP -FE 0W20.
Do OEM-a nie mam jakoś zaufania od kiedy zmienili recepturę na III grupę. Niektóre serwisy zamiast 0W20 zaczęły stosować oleje z normą 504/507. Podobno były incydentalnie problemy ale z tego co wiem to wszystkie dotyczyły serwisowania w trybie long life na OEM- owskim oleju. Przy regularnej wymianie nie ma się co 508/509 bać. Ja mimo wszystko jednak w tym silniku osobiście wolał zastosować coś dobrego z normą 504/507 co nie oznacza, że 508/509 jest złe. 504/507 powinno być dopuszczone przy skróconych interwałach.
 
Taki sposób zaleceń u VW i pochodnych pojawiał się co najmniej od 2010r.
Wcześniej to 5w30/0w30 z normą 504/507 robił za LL, a 502/505 5w40 za ten do stałych interwałów.
Jeżeli chodzi o Twój silnik, to naprawdę trudno mi powiedzieć czy na 0w20 nie zmniejszysz trwałości i na dodatek jeszcze po tuningu.
Trzeba te silniki "znać" od strony eksploatacyjnej.
Odnośnie zaleceń i sprzeczności, zadzwoń na infolinie VW i po prostu zapytaj o oficjalne zalecenia argumentując, że dostajesz rozbieżne informacje w kilku ASO.

Ja jednak myślę, że 5w30, czy 0w30 nie powinien w jakikolwiek sposób negatywnie wpłynąć na silnik w porównaniu do 0w20.
 
W tym przypadku olej zalecam taki Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 z normą 507 bo masz filtr GPF, norma 508 nie musi być konieczna ważne aby wymieniać olej co 7tyś w tym silniku bo zaraz będzie problem z rozrządem
 

Attachments

  • 4.png
    4.png
    194,3 KB · Odwiedzin: 99
Back
Top