• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki Olej Audi A6 C7 3.0 TDI 245 KM

choszczuGTI

Nowy użytkownik
Samochód
Golf VI GTI
Marka samochodu
Audi A6 C7
Budżet/ile litrów
7
Styl jazdy
Silnik
3.0 TDI
Data produkcji
2012
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
BRAK INFORMACJI
Jaki olej masz obecnie
BRAK INFORMACJI
Witam. Jaki polecicie olej do audi a6 c7 silnik 3.0 TDI quattro o mocy 245 km.? Dodam że nie wiem jaka norma i lepkość oleju ( zagubiona instrukcja ) Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
 
Norma 507.00 lepkość 0w30 albo 5w30

Od siebie polecam VAG OEM 0w30 - dobry olej w dobrej cenie.
 
Z lepszych m.in Eurol Syntehnce FS 0W30, Ravenol VSW 0W30, Ravenol VMP 5W30, Amsoil EFL 5W30
z łatwiej dostępnych i przystępniejszych cenowo Mobil 1 ESP 5W30, poza tym shell/oem czy texaco też są niezłe.
 
W sklepie facet polecał liqui moly 5w30 oraz meguin 5w30, wspomniał też o wyżej wymienionym VAG OEM. A co myślicie o oleju liqui moly lub meguin ?
 
Ja ze swojej strony polecam Ravenol VSW/VMP, jeżdżę na nich w zależności który tańszy, wymiana co 200 motogodzin (czasem to 6000km) w 3.0 dieslu Audi.
 
Ważne, że argumentuje w jakiś sposób polecenie danego oleju. Większość użytkowników tylko podrzuca nazwy i czepia się innych zamiast uzasadnić swoją propozycję :p
 
Ale np. GTL wcale sie nie rozni tak bardzo od PAO. Nawet niektorzy chemicy bardziej preferuja GTL, ma rowniez podobne wady np. wysoki punkt anilinowy.
 
Ja za to polecam sprawdzony u mnie Texaco Havoline Pro DS V 5W-30 👍 - z LM Ceratec to już w ogóle "bajka" pod maską.

Jak wiadomo silniki 2.0 TDi 184KM (CUPA) lubią troszkę oleju i tak jak zalałem 4L Texaco + 0,3L Cerateca (4,3L) miałem max oleju na bagnecie po wymianie - to dodatkowy 1L musiałem z dalszym przebiegiem 2-3 razy dolewać przez 10-11 kkm. Także 5L oleju wystarczało mi od wymiany do wymiany. Na Texaco jeździłem w sumie dwa lata, ok. 6-7 wymian ( 30-35kkm rocznie).
Ostatnio jesienią skusiłem się właśnie na Eurol FS 0w30.
Krótko -> to różnicy w pracy silnika, temperaturach pracy nie zauważyłem, za to niespodziewanie po 7,5-8 kkm silnik jakoś bardziej metalicznie pracuje, a co najgorsze musiałem dokupić dodatkowy jeszcze 1L oleju na dolewki bo mi Eurol szybciej znika, już 6L zalałem... Noga ciężka ale wciąż ta sama. 😉 Ostatni interwał z Texaco i obecny z Eurolem jest z AR 9100.

Wiem, że silnik silnikowi nie równy ale u mnie ten Eurol słabo się sprawdził, szału nie zrobił. Szkoda.

Wracam do Texaco którego polecam wszystkim właścicielom swoich dieseli, szczególnie z poprawioną fabryką i jeżdżących szczególnie tak jak ja na szybkich trasach. Kiedyś może spróbuję jeszcze Mobila 1 ESP 5W30.

@choszczuGTI Texaco również cenę ma bardzo dobrą - obecnie jak wszystko wszędzie podrożało ale 120-130 za 4L to dobrą cena.
 
swoje uzasadnienie bo produkcja jest po prostu droższa
Serio? A kto by chciał dobrowolnie dopłacać za koszta produkcji, jak w niższej cenie może mieć równie dobry produkt?

@choszczuGTI Polecam Shell AV-L z normą 504/507.
 
Back
Top