• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do 1.9 Tdi PD 350KM+

Dr.Zepsuj

Nowy użytkownik
Samochód
Seat ibiza 6L 1.9 tdi
Marka samochodu
Seat Ibiza 6L
Budżet/ile litrów
5L
Silnik
1.9 Tdi PD
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
100 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
norma 505.01
Jaki olej masz obecnie
Valvoline VR1 Racing 5W50
Cześć,

Prosiłbym o poradę jaki olej stosować do wysilonego silnika 1.9 Tdi o mocy ponad 350KM.
1. Czy bazować tylko na normie 505.01 czy w ogóle się jej nie trzymać i stosować dowolna powyżej 505.01?
2. Czy zmieniać lepkość zalecaną przez producenta?
3. Czy kierunek w stronę Millers Oil CFS NT+ czy Valvoline VR1 to dobry pomysł? Czy też może coś innego tych firm albo innych?

Styl jazdy: jazda na co dzień, ale dynamiczna, nie jest to jazda torowa.

Prosiłbym o opinie,
dziękuję i pozdrawiam.
 
Niedawno taki post była na FB - Ty o to pytałeś?
Generalnie, niema co z lepkością za bardzo w górę przesadzać.
Uważam, że do cywilnej jazdy, SAE40 jest aż za nadto.

505.01 został zastąpiony 504/507, a to oleje max 5w30.
Sama norma najprawdopodobniej wymuszała na oleju większą odporność w kontakcie pompka - krzywka napędowa.
(nikt tutaj tego dokładnie nie opisał ...)

Kolejne pytanie - w jaki sposób podniesiona została moc?
Kombinowałeś coś z łożyskami głównymi, tłokami, pompowtryskiwaczami?
 
Na fb nie pytałem.
Modyfikację to kuta korba, tłok seria jeżeli chodzi o średnicę i pasowanie, turbo hybryda na kulce, panewki ori, wałek ori, pompowtryski na większych końcówkach.

W międzyczasie dowidziałem się, że np do 2.0 tfsi robionych na 550+ leją 5w50.
 
Ja bym zalał jakieś dobre 504/507 i doprawił AR9200
 
Na fb nie pytałem.
Modyfikację to kuta korba, tłok seria jeżeli chodzi o średnicę i pasowanie, turbo hybryda na kulce, panewki ori, wałek ori, pompowtryski na większych końcówkach.
W takim razie nie masz argumentów do zwiększania lepkości.
Admini pisali tutaj, że oleje w lepkości SAE30 i HTHS 3.0-3.3 wystarczają do zapewnienia prawidłowych warunków smarowania silnikom uzyskującym max 500 Nm momentu.
Więc SAE40 juz na starcie zapewnia znaczny zapas parametrów lepkościowych.
Jaki olej ?
Nie podpowiadam, bo "nie siedzę w TDI" ...
W międzyczasie dowidziałem się, że np do 2.0 tfsi robionych na 550+ leją 5w50.
I taka oliwa bardzo szybko spadnie do SAE40, bo najprawdopodobniej jest tam "wiadro polimerów", które zostaną ścięte.
O gorszym krążeniu oleju w węzłach tarcia wspominać trzeba?
A chłodzenie węzłów jest istotne?
Wiesz, że ok 70% zużycia silnika powstaje podczas jego rozruchu?
Tak że tego;
10w60 byłby lepsiejszy!
yhm ...
 
Valvo VR1 5W50 to naprawdę nie jest nic specjalnego a stawianie go obok CFS nT+ to tak jak by Ibize w wersji Cupra porównywać do Nissana GT-R. Moim zdaniem nie ma sensu sztywno trzymać się 505.01 przy takich modyfikacjach. Z lepkością też nie ma co iść za wysoko - dobre jakościowo XW40 będzie w zupełności wystarczające. Jak już 5W50 to albo Repsol Carrera 5w50 albo Motul Sport 5W50 ale moim zdaniem ni ma potrzeby stosowania tak wysokiej lepkości. Możesz zalać np. taniego Meguina Super Leichtlauf 5W40. Dobry olej z 505.01 lub 504/507 doprawiony Ar9200V2 też powinien dać radę. Miałem auto z ASZ zrobionym na 350 KM pod opieką i tam dawał radę Penrite enviro+5W40 spełniający normę 505.01. Jak dodatkowo doprawisz Archoilem to przy sensownym interwale wymiany powinno dać spokojnie radę. "Na grubo" możesz zalać też CFS NT+ 5W40. Idealny wg. mnie był by Repsol Carrera 0W40+ AR9200V2 ale jest niedostępny podobnie jak Aral Supertronic 0W40.
 
Back
Top