• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do Audi 80 B4 2.0 ABK 1993r. (PO REMONCIE)

Sapela

Użytkownik
Samochód
Audi A6 C6 2.4 BDW. Audi 80 B4 2.0E ABK
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
4 l
Styl jazdy
Silnik
2.0 8v 115KM (kod silnika: ABK)
Data produkcji
1993
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Lotos 10w40
Witam :)
Jaki olej DOCELOWY po dotarciu byłby najlepszy dla tego silnika? Silnik po kapitalnym remoncie.
Aktualnie silnik jest jeszcze na dotarciu: pierwsze 500 km zrobił na Castrolu 10w40 - zlanie, teraz zbliża się już drugie 500 km na Lotos 10w40 (+ oczywiście magnetyczny korek spustowu oleju :D ) Więc czas najwyższy by napełnić motor świeżym, już ostatecznym olejem. Na pewno będzie zalewany olej klasy 5W40!
Myślałem nad Eurol Fluence 5w40 bądź Eurol Super Lite 5w40? I jeszcze pytanie... robić teraz płukankę przy zmanie oleju??
Auto generalnie nie będzie użytkowane w zimę. Jeździ tylko wiosna, lato, jesień i też nie będzie robić dużych przebiegów - max. 4-5 tyś. km.
Z góry dziękuje za pomoc :)

Pozdrawiam
 
Przede wszystkim - masz fajną furkę!
Nie wiem, na jakim docelowym oleju powinieneś jeździć, ale wiem, czego nie wlewać:
Myślałem nad Eurol Fluence 5w40 bądź Eurol Super Lite 5w40?
Eurola SL - daruj sobie ten olej, mimo, że nie jest zły.
Fluence nie jest dla Twojego silnika. To "nie te czasy".

Proponuję wybór naszych Lotosów 5w40/10w40, albo coś z koncernu Liqui Moly/Meguin.
Innych nie znam i się nie wypowiadam, bo to nie są samochody, którymi się interesuję.
Moje propozycje podyktowane są po pierwsze, bdb analizami naszych polskich olejów, po drugie LM/Meguin mają bdb produkty, chociaż drogie.
 
Praktycznie Lotos Thermal zrównał się cenowo z Eurolem SuperLite, więc którykolwiek będzie bardzo dobry. Nic więcej nie potrzeba.
 
Meguin 0W40 A3/B4 lub Shell HU 5W30 A4/B4. To silnik z rodziny EA827. Bardzo dopracowana rodzina, bardzo trwała. U mnie w Golfie mk2 (też EA827, ale 1.8 GX) jest póki co Meguin, ale na jesień wleci Shell 5W30. A skoro większość w mieście to 5W30. Możesz też rozważyć Orlena Max Ekspert 5W30 A3/B4. Te 3 oleje mają tutaj analizy zrobione. PS. Lejąc Meguina na pewno poczujesz się lepiej, bo to olej na mitycznym "pało". 😅
 
Last edited:
Praktycznie Lotos Thermal zrównał się cenowo z Eurolem SuperLite, więc którykolwiek będzie bardzo dobry. Nic więcej nie potrzeba.
Akurat test odporności na ścinanie pokazał że lotos jest dużo lepszy niż eurol.
 
Sugeruje skrocic interwal na tego typu olejach.
Sorry za offtop, ale zaintrygowałeś mnie. Rozumiem, że oleje półsyntetyczne mogą nie wytrzymać nawet 4-5 kkm przebiegów albo jednego roku eksploatacji, o to chodziło ?

Meguin 0W40 A3/B4 lub Shell HU 5W30 A4/B4. To silnik z rodziny EA827. Bardzo dopracowana rodzina, bardzo trwała. U mnie w Golfie mk2 (też EA827, ale 1.8 GX) jest póki co Meguin, ale na jesień wleci Shell 5W30. A skoro większość w mieście to 5W30. Możesz też rozważyć Orlena Max Ekspert 5W30 A3/B4. Te 3 oleje mają tutaj analizy zrobione. PS. Lejąc Meguina na pewno poczujesz się lepiej, bo to olej na mitycznym "pało". 😅
Tylko, że te PAO faktycznie działa ;) Silnik uruchamia się tak lekko przy temperaturze minus 20 stopni Celsjusza jak przy plus 10 (mówię z autopsji). Oczywiście PAO jak najbardziej w olejach od znanych producentów. Pomijając ekonomię.
 
Ja wiem, że działa, bo sam doceniam Meguina 0W40. Ale przy okazji jest efekt psychologiczny - "ja leję pało, a wy?" 🤣
 
1993 to chyba A3/B3, ewentualnie VW500, ale to chyba za wcześnie.

Ja bym na czas docierania lał 10W-40 Orlen/Lotos/Gulf - coś taniego i jednocześnie na dobrym poziomie. A potem to możesz się zastanowić na Liqui Moly MoS2 10W-40.
 
Rozwiązanie rozsądne to zawsze i wszędzie LOTOS SYNTHETIC PLUS THERMAL CONTROL 5W40 🦖
Olej w dobrej cenie wielokrotnie przewyższający wymogi tej jednostki napędowej i deklasujący konkurencję.
Do starego teutońskiego silnika, którego się nie da zepsuć, najlepszy wybór.
Ewentualnie jeśli nie lubisz dokarmiać "państwowego kartelu" to dobrym zamiennikiem jest np. Gulf G Formula, ale nie wydaje mi się, że lepszym.
 
Czyli miałeś do czynienia z trupami. U mnie 218 kmil, uszczelniacze oryginalne, pobór oleju jak pisałem wyżej. Nigdy nie widziałem cienia dymku. W wydechu tylko delikatny osad sadzy i to bardzo delikatny. Próba szczelności 4x92%.
 
Akurat test odporności na ścinanie pokazał że lotos jest dużo lepszy niż eurol.
W tym akurat zakresie tak ale nie należy patrzeć na olej przez pryzmat 1 konkretnego parametru bo może okazać się , że 10 innych lepsze będzie miał ten drugi olej. Kolejna sprawa to Lotos deklaruje wyższa normę MB 229.5 i w tym wypadku nie jest dziwne, że wypada pod tym względem lepiej. Rozwijając myśl to Lotos jest też dożo lepszy niż Meguin, który nie spełnia MB 229.5 a jedynie MB 229.3.
 
I tak może być w tym jednym parametrze.
 
Tutaj się zrobił offtop.
Posty przeniosłem do nowego wątku, gdzie można podyskutować o motoryzacji z lat 90tych:
 
1993 to chyba A3/B3, ewentualnie VW500, ale to chyba za wcześnie.

Ja bym na czas docierania lał 10W-40 Orlen/Lotos/Gulf - coś taniego i jednocześnie na dobrym poziomie. A potem to możesz się zastanowić na Liqui Moly MoS2 10W-40.
no właśnie docieram go na Lotosie 10w40. Ale po docieraniu nie chce pozostać na 10w40 tylko przejść na 5w40....
Post automatically merged:

Przede wszystkim - masz fajną furkę!
Nie wiem, na jakim docelowym oleju powinieneś jeździć, ale wiem, czego nie wlewać:

Eurola SL - daruj sobie ten olej, mimo, że nie jest zły.
Fluence nie jest dla Twojego silnika. To "nie te czasy".

Proponuję wybór naszych Lotosów 5w40/10w40, albo coś z koncernu Liqui Moly/Meguin.
Innych nie znam i się nie wypowiadam, bo to nie są samochody, którymi się interesuję.
Moje propozycje podyktowane są po pierwsze, bdb analizami naszych polskich olejów, po drugie LM/Meguin mają bdb produkty, chociaż drogie.
no to teraz mnie zszokowałeś :O ... mam Super Lite 5w40 w A6 C6 2.4 v6 i jest wszystko git :) tu na forum mi go polecono właśnie.

Czemu Fluence nie jest do mojego silnika "nie te czasy" możesz rozwinąć? Dział techniczny Eurola doradza go właśnie bardziej niż Super Lite???
Szczerze nie mam za bardzo przekonania do naszych polskich Lotosów... zawsze kojarzyły mi sie z kiepską jakością olejami... bo byly i są w każdym wiekszym markecie :D
 
Last edited:
Back
Top