• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki OLEJ do Audi A6 C6 2.4 BDW + LPG 2005r. ?

Sapela

Użytkownik
Samochód
Audi A6 C6 2.4 BDW. Audi 80 B4 2.0E ABK
Marka samochodu
Audi
Budżet/ile litrów
6,5 litrów, cena elastyczna
Styl jazdy
Silnik
2.4 BDW
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
1 litr
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30, normy: nie pamiętam dokładnie
Witam. Jaki olej byłby najlepszy dla tego silnika. Przebieg to równe 350 tyś. km. (jest ori rozrząd którego nie słychać).
Aktualnie silnik zalany Specolem 5W30 GOLD. Sytuacja wygląda następująco: po przebiegu mniej więcej 5 kkm na świeżym oleju Specol'a autko potrafi wciągnąć +/- 1 litr na 1000 km (trasy autostradowe prędkosci rzedu 130-140 km). Przed zalaniem w/w oleju była robiona płukanka TECa. Niepokoi mnie ta sytuacja więc proszę o rady. Pozdrawiam :)

P.S - jest sens lać jakieś dodatki do świeżego oleju? Coś to pomoże? Myślałem nad wlaniem dwusiarczku molibdenu z Mannola (9991).
 
Następnym razem zalej eurola sl5w40 powinno być lepiej.
Specol gold 5w30 to lekka 30 ,dolny zakres lepkości .
Auto puszcza dyma po odpaleniu ,czy przegazowaniu ?
Post automatically merged:

A dwusiarczek manola nie zaszkodzi,lekko poprawi lepkość
 
no właśnie nie ma zjawiska puszczania dyma czy to po odpaleniu czy przegazowaniu :)

Ten Eurol taki dobry? wgl nie kojarze producenta?
 
Last edited by a moderator:
Ten Eurol taki dobry?
Eurol miesza oleje dla kilku producentów, także w tej kwestii mają doświadczenie.
Do Ciebie, jak kolega wyżej wspomniał, też polecił bym Eurola Super Lite 5W40, solidny olej z lepkościami w górnym zakresie normy, do tego solidne dawki ZnDDP i sporo molibdenu. Taka stara szkoła, można powiedzieć, że szyta pod silniki VAG-a z tamtego okresu.

[EDIT]

@Sapela jeszcze te silniki, ogólnie V6 VAG-a, fajnie pracują na Motulu 8100 X-cess 5W40, jeżeli Eurol do Ciebie nie przemawia, aczkolwiek gdybym stał teraz przed takim wyborem, wziął bym pewnie Eurola, ze względu chociażby właśnie na wyższą lepkość i trochę "bogatszą" formulację.

Co do samego poboru, miałem trochę do czynienia z Vagowskimi V6 i jak zaczynają brać olej, to 90% puszczają uszczelniacze zaworowe, samochód nie kopci, ładnie pracuje, ale na potęgę wciąga olej i w większości przypadków wymiana uszczelniaczy w znacznym stopniu ogranicza, a nawet eliminuje ten problem.

Ja sam nakulałem 300.000km 2.8 30V lejąc tam Lotosa Synthetic Plus 5W40, dobijając do ponad 600.000km na krokomierzu, niestety będąc w doskonałej kondycji, skończył żywot po trafieniu w sarnę...
 
Last edited:
Eurol miesza oleje dla kilku producentów, także w tej kwestii mają doświadczenie.
Do Ciebie, jak kolega wyżej wspomniał, też polecił bym Eurola Super Lite 5W40, solidny olej z lepkościami w górnym zakresie normy, do tego solidne dawki ZnDDP i sporo molibdenu. Taka stara szkoła, można powiedzieć, że szyta pod silniki VAG-a z tamtego okresu.

[EDIT]

@Sapela jeszcze te silniki, ogólnie V6 VAG-a, fajnie pracują na Motulu 8100 X-cess 5W40, jeżeli Eurol do Ciebie nie przemawia, aczkolwiek gdybym stał teraz przed takim wyborem, wziął bym pewnie Eurola, ze względu chociażby właśnie na wyższą lepkość i trochę "bogatszą" formulację.

Co do samego poboru, miałem trochę do czynienia z Vagowskimi V6 i jak zaczynają brać olej, to 90% puszczają uszczelniacze zaworowe, samochód nie kopci, ładnie pracuje, ale na potęgę wciąga olej i w większości przypadków wymiana uszczelniaczy w znacznym stopniu ogranicza, a nawet eliminuje ten problem.

Ja sam nakulałem 300.000km 2.8 30V lejąc tam Lotosa Synthetic Plus 5W40, dobijając do ponad 600.000km na krokomierzu, niestety będąc w doskonałej kondycji, skończył żywot po trafieniu w sarnę...
Hmm super dzięki za info z tymi uszczelniaczami jeśli zajdzie taka konieczność będzie trzeba je zrobić ;)

Mam jednak jeszcze wątpliwości co do przejścia na 5W40... Nie wiem czy to dobry pomysł? Generalnie dużo ludzi z forum C6 poleca pozostać przy 5W30, bo tak rzekomo wychodziły te V'ki z fabryki i że ogólnie lepiej dla kondycji łańcucha rozrządu itp. itd. zwłaszcza w zimę
 
Stan uszczelniaczy jest dość łatwo zdiagnozować samemu.
 
@Triumphator 1L na 1000km to chyba za dużo jak na uszczelniacze zaworowe?

@Sapela Sprawdź kompresję na cylindrach i poszukaj wycieków.
Co do sprawdzenia uszczelniaczy zaworowych to poproś aby ktoś po postoju odpalił auto, a ty stan z tyłu i patrz czy z rury wydechowej nie wylatuje lekko błękitny dym i nie czuć spalonego oleju, jak się pojawi zapach lub dym i po chwili zniknie to pewnie uszczelniacze. Jak po przygazowaniu czuć olej to pewnie pierścienie. Zobacz jeszcze czy świece nie pływają w oleju.
 
Co do sprawdzenia uszczelniaczy zaworowych to poproś aby ktoś po postoju odpalił auto, a ty stan z tyłu i patrz czy z rury wydechowej nie wylatuje lekko błękitny dym i nie czuć spalonego oleju,
No i widzisz, w tym jest problem, że w tych silnikach często ta metoda się nie sprawdza, bo nic nie dymi, nic nie śmierdzi, a olej wpierdziela. Sam walczyłem z czymś takim, może pobór nie na taką skalę, ale na 10000 km te 4 litry dolewałem, wystarczyła wymiana uszczelniaczy.
Na forum Audi wielu użytkowników miało ten sam problem, prawie litr na tysiąc, zero dymienia, po wymianie uszczelniaczy, jeżeli problem nie znikał, to znacznie się ograniczał.
Już pomijając sam fakt, że V-ki VAG-a lubią sobie troszkę podsiorbywać oliwy i ten litr-półtora, na cały interwał w nikim nie wzbudza najmniejszych niepokoi :)
 
@Arcz01 np. cylindry mogą być porysowane.
@Triumphator ja nie przeczę że uszczelniacze zaworowe puszczają i jest to wysoce prawdopodobne, chodzi mi o to że 1l/1000km to chyba za dużo jak na same uszczelniacze.
 
Mi się coś wydaje że problemem może być zablokowanie kanałów spływu oleju przez pierścień olejowy. Spróbował bym Xado Anticarbon + płukanka zalana na tłoki. Mi taki zabieg wyraźnie pomógł w 2.0 Alt i zmniejszył chlanie oleju o połowę. Ale z tego co widzę ten silnik to i tak FSI i pasuje ściągnąć kolektor dolotowy zerknąć na zawory dolotowe oraz wyczyścić nagar. Przy okazji zwrócić uwagę na to czy są zaolejone(czy olej sączy się przez uszczelniacz od góry trzonka zaworu przy dłuższym podstoju.)
 
Nie ulega wątpliwości że aby najlepiej zdiagnozować silnik to należy go rozebrać, wtedy też najdokładniej oczyści sie pierścienie. Minusem tej całej operacji jest koszt:eek:
 
Last edited:
Back
Top