• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do Ford Focus MK4 2019 r. 1.5 EcoBlue (WSS-M2C952-A1)

tryhp3

Użytkownik
Samochód
Ford Focus MK4, 1.5 diesel 120 KM
Marka samochodu
Ford
Budżet/ile litrów
niecałe 4 litry, budżet ~200-300 zł za bańkę 5 litrów
Styl jazdy
Silnik
1.5 EcoBlue 120 KM (prawdopodobnie jakaś drobna modyfikacja obecnej generacji silnika PSA)
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
WSS-M2C952-A1
Jaki olej masz obecnie
OEM (prawdopodobnie Castrol)
Obecny przebieg to 60 tys.
Zrobiłem rozeznanie i znalazłem poniższe.

norma WSS-M2C952-A1 0W/20
Castrol Magnatec Diesel 0W/20 5L
TOTAL QUARTZ INEO XTRA DYNAMICS 0W-20 5L
Castrol Magnatec Professional Diesel 0W20 5L (z logo Ford - pytanie czy to samo co pierwszy na liście)
Millers Oils XF Premium C5 0W20 5L
ELF EVOLUTION FULL-TECH APX 0W20 5L
EXTREME AMG VR2 0W20 GTE 5L
COMMA ECO-FO 0W20 5L
RAVENOL Eco Synth ECS SAE 0W-20
Yacco Lube F 0w20 5x1L
MOTOREX CONCEPT E-XL - brak dostępności w PL
 
Last edited:
Magnatec Stop-Start Diesel i Magnatec Professional Diesel 0W20 to ten sam olej. SS jest na rynek detaliczny, Professional jako OEM.

Do tych, które podałeś dodał zaproponował bym jeszcze:
Shell Helix Ultra SP 0W20 i Mobil1 ESP X2 0W20.
 
Jak ma być dobrze to Shell Ultra 0w20, a jak luksusowo to może Amsoil SS 0w20?
 
sugerujesz że po wlaniu do Diesla ten olej zablokuje lub zepsuje silnik?
 
Czy będą OK?
Będą OK, Shell spełnia ACEA C5 i API SP, czyli wyższe normy jakościowe, niż np. Magnatec. Mobil1 ESP C2 posiada znowu aprobatę 508/509 czyli znowu, jak przystało na VAG-a, bardzo wymagającą normę.
Do tego Shell i Mobil, w przeciwieństwie do wymienionych przez Ciebie, mają trochę bardziej ekstrawaganckie bazy, niż konkurencja na HC. Ogólnie Ford nie ma przesadnie wymagających norm i jeżeli skończyła Ci się już gwarancja, możesz spokojnie operować na samym ACEA, w tym przypadku C5, rozszerzając sobie wybór o lepsze oleje, niż te spełniające normę producencką.

sugerujesz że po wlaniu do Diesla ten olej zablokuje lub zepsuje silnik?
Nie, ale dajesz gwarancję, że olej dedykowany stricte dla jednostek ZI poradzi sobie chociażby z ilością zanieczyszczeń produkowanych przez jednostkę ZS?
 
Ja tu nie jestem od gwarancji (bo gwarancja to dobrowolne zobowiązanie producenta), byłem ciekaw dlaczego tylko do benzynowego, bo żaden sprzedawca tego nie napisał w opisie tego oleju, a przynajmniej ja się z takim zastrzeżeniem nie spotkałem
 
Może trzeba zapytać amsoil czemu nie zalecają swoich olejów do osobowych diesli

1671215053230.png
 
Jeśli to jest silnik PSA, to PSA zalewa je normą 2110 czyli tak naprawdę ACEA C5, a ściślej Total Quartz Ineo Xtra First 0w20.
 
Ja bym chciał coś co jest pod normę WSS-M2C952-A1
No to szukając pod normę, to weź ten, którego kanister bardziej Ci się podoba, bo wszystko będzie na HC i takim samym pakiecie dodatków.
Jeśli to jest silnik PSA
Nie jest, EcoBlue to już konstrukcje Forda. Ford od bodajże 2016 roku nie korzysta już z silników PSA.
 
Nie jest, EcoBlue to już konstrukcje Forda. Ford od bodajże 2016 roku nie korzysta już z silników PSA.
Tutaj masz historię do 2017 roku -> https://spidersweb.pl/autoblog/ford-1-5-tdci-co-to-za-silnik/. Wiem, że źródło słabe ale nie ma tu większych błędów.
W 2018 wyszedł Focus IV i on ma silnik z PSA który miał premierę w 2017 roku (silnik z ostatniego paragrafu powyższego artykułu). Ford tego oficjalnie nie przyznaje.
Jest gdzieś dokładna analiza ze schematami na forum https://forum.fordclubpolska.org/ obecnie sprzedawanych silników 1.5 PSA i FORDA i to jest to samo (zdaje się, że są duże różnice w osprzęcie, Ford początkowo nie stosował nawet instalacji AdBlue, a była to norma w PSA - mam jeszcze silnik bez AdBlue, chyba ostatni diesel na rynku). Nawet dany filtr oleju pasuje tylko i wyłącznie do silnika 1.5 obecnie montowanego w Fordzie i PSA.
 
Last edited:
Jeśli to jest silnik PSA, to PSA zalewa je normą 2110 czyli tak naprawdę ACEA C5, a ściślej Total Quartz Ineo Xtra First 0w20.
Do PSA Total proponuje ten co podałeś. Ale do Focusa nieco inny, Total QUARTZ INEO XTRA DYNAMICS 0W-20. Obydwa spełniają ACEA C5. Ale różnią się charakterystykami podanymi przez producenta, także to chyba nie do końca to samo.
Będą OK, Shell spełnia ACEA C5 i API SP, czyli wyższe normy jakościowe, niż np. Magnatec.
A jakie jest źródło tej informacji? Castrol podaje tylko, że jest zgodny z FORD WSS-M2C952-A1. Nie ma info o innych normach przy tym oleju.
Do tego Shell i Mobil, w przeciwieństwie do wymienionych przez Ciebie, mają trochę bardziej ekstrawaganckie bazy, niż konkurencja na HC. Ogólnie Ford nie ma przesadnie wymagających norm i jeżeli skończyła Ci się już gwarancja, możesz spokojnie operować na samym ACEA, w tym przypadku C5, rozszerzając sobie wybór o lepsze oleje, niż te spełniające normę producencką.
Mi się wydaje, że te co podałem jakoś się różnią, ponieważ większość z nich spełnia też C6. Na zdrowy rozsądek skoro jeden spełnia C5 a inny C6 to jakoś się różnią.
Pytanie też jak się ma WSS-M2C952-A1 do C5/C6? Tutaj znowu na zdrowy rozsądek skoro jeden olej z normą WSS-M2C952-A1 spełnia C5 a inny C6, to norma Forda zawiera się w C5 i jest blisko C6.
Na zdrowy rozsądek olej z listy spełniający C6 będzie też lepszy od Shella i Mobila które sugerujesz (C5). Ale może ja czegoś jeszcze nie do końca rozumie.
 
Last edited:
Do tego Shell i Mobil, w przeciwieństwie do wymienionych przez Ciebie, mają trochę bardziej ekstrawaganckie bazy, niż konkurencja na HC.
Z tego co znalazłem, to przynajmniej dwa z tych wymienionych przeze mnie jest oparte o bazy PAO i estry syntetyczne:
EXTREME AMG VR2 0W20 GTE
RAVENOL ECS SAE 0W‑20 USVO (PAO).
W porównaniu do reszty mają one wysoką wartość parametru "lepkość kinematyczna w 40°C" - EXTREME AMG 46,74 a RAVENOL 43,1. Najniższa wartość w danych które zebrałem to 34,2 u Totala. Ten ostatni ma też najwyższy "wskaźnik lepkość" (211). Natomiast EXTREME AMG ma 165, a RAVENOL wartość najniższą 156.

Teraz mam pytanie czy dla mojego silnika (1.5 Diesel) lepiej jak "lepkość kinetyczna w 40°C" jest większa czy mniejsza? Bo to chyba różnie może być w zależności od konstrukcji silnika.
Zagadką też dla mnie jest niska wartość parametru "wskaźnik lepkość" dla olejów opartych o bazy PAO i estry syntetyczne. Bo tutaj to chyba czym wartość wyższa to lepiej? Chyba, że te wartość nie są porównywalne jeśli oleje są oparte o różne bazy?


oleje.jpg

 
Last edited:
Ja mam ten sam silnik. Aktualnie przebieg około 80k. Do tej pory dwa razy zalałem Castrola. Teraz kupiłem Millersa.
 
Back
Top