• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

jaki olej do g20 m340i

woltan

Użytkownik
Samochód
bmw
Marka samochodu
bmw 3 g20
Budżet/ile litrów
600 pln 6,5l
Styl jazdy
Silnik
b58 3.0t
Data produkcji
2021
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
ll-04
Jaki olej masz obecnie
ravenol als 0w30
Witam

Proszę o pomoc w doborze oleju, obecnie mam zalany ravenol als 0w30, ale cały czas chodzi mi po głowie rep 5w30 lub rup 5w40. Samochód użytkuję 90% miasto dwa razy w miesiącu trasa 200km. Na ogół jazda normalna, raz w tygodniu trochę ostrzej polatam, nie jeżdżę na tor. Chciałbym zadbać o silnik i stąd moje poszukiwania możliwie najlepszego oleju.
Olej wymieniłem po 2kkm i dalej wymieniam co 8kkm, obecnie mam przejechane 26kkm.
Może któryś z obeznanych w temacie mi pomoże.
Z góry dziękuję.
 
Redline ciekawe oleje ale nie jest to żaden ósmy cud świata
W pewnym stopniu jest, bo sie wyroznia na tle konkurencji, maja spore doswiadczenie w blendingu z gr. V. To sa oleje dla prawdziwych entuzjastow.

Wydawało mi się że jak na bańce jest napisane ll 04 to jest ok
Nie, to oznacza, ze producent deklaruje, ze dany olej spelnia wymagania aprobaty OEM.
 
Zgadzama sie, że są to oleje dla entuzjastów. Pytanie tylko jak dużą robią one różnice w stosunku do europejskiej konkurencji. Proponuje zatem zrobić zrzutkę na kompleksową analizę tego konkretnego oleju żeby zobaczyć jak w praktyce wygląda jego wyższość nad Europejskimi olejami. Jeśli naprawdę wyróżniają się na tle konkurencji to może Importer będzie zainteresowany aby to pokazać. Nie twierdzę, że Redline nie ma w ofercie olejów wybitnych jednak to automatycznie nie oznacza, że wszystkie oleje z jego oferty będą wybitne a tym bardziej, że uzasadniona jest cena prawie 100,00 zł/1l. Ja widzę uzasadnienie dla stosowania takich olejów w przypadku mocno wysilonych czy modyfikowanych silników ale niekoniecznie do seryjnych jednostek, w których większość użytkowników z powodzeniem stosuje oleje oparte o standardowe formuły bazujące na III grupie i dedykowanym pod dane normy pakiecie dodatków.
 
Jakie badania Ty bys chcial zlecic? :D Przeciez np. na podstawie temp. plyniecia czy NOACK itp. nie okreslisz czy dany olej jest automatycznie lepszy...Jak napisalem ich wyroznia wieloletnie doswiadczenie w blendingu olejow z zastosowaniem stosunkowo duzego stezenia POE, mozliwie, ze kupuja od Nyco. A tutaj trzeba miec naprawde duza wiedze i doswiadczenie, aby odpowiednio zrownowazyc przepis m.in. z gr. IV.
 
Pytanie tylko jak dużą robią one różnice w stosunku do europejskiej konkurencji. Proponuje zatem zrobić zrzutkę na kompleksową analizę tego konkretnego oleju żeby zobaczyć jak w praktyce wygląda jego wyższość nad Europejskimi olejami.
Nie ma potrzeby:
Olej na papierze wybitny. Ja ciekawy jestem, jaki jest uzysk dla użytkownika w trakcie zwykłej eksploatacji względem choćby takiego Mobil2 ESP, czy innych "mainstreamów".
 
Noack faktycznie jest wybitny ale pozostałe parametry moim zdaniem nie urywają 4 liter. Dla porównania parametry Ravenola RUP 5W30 :

oczywiscie zdaje sobie sprawę, że są to parametry zamieszczone i zadeklarowane przez producenta i mogą one odbiegać od parametrów faktycznych jednak jeśli producent trzyma się przepisu to odchylenia nie powinny być duże. Uprzedzając komentarze zdaje sobie również sparawę, ze to tylko cyferki i nie należy patrzeć na olej tylko przez pryzmat cyferek.
 
Uprzedzając komentarze zdaje sobie również sparawę, ze to tylko cyferki i nie należy patrzeć na olej tylko przez pryzmat cyferek
To juz mogles sobie darowac ten wpis...Bo tutaj na forum nic nie wniesiesz porownujac dwa rozne oleje, gdzie probki pochodza z roznych labolatoriow. Aby porownac trzeba uwzglednic inne testy.
 
Zgadza się dlatego najlepiej jest porównując takie oleje trzymać się jednego labu. Nie zmienia to jednak faktu, że bez daleko idących zmian w składzie wyniki z niezależnego labu nie powinny jakoś bardzo odbiegać od tych z karty. W gre wchodzi jeszcze metodologia badawcza ale to na szczęście można sprawdzić i porównać. Wcale by nie zaszkodziło przebadać takiego Redlin-a tylko takie kompleksowe badanie to jest naprawdę spory wydatek.
 
Jeszcze raz się zapytam czy ravenol rep 5w30 mogę lać cały czas lato i zima? silnik nie wybuchnie? :)
Nie wybuchnie. Nie znam się akurat na benzynowych w BMW, ale nie skreślałbym 5w40/0w40.
Ravenol RUP 5W40 jeśli latasz ostrzej szczególnie na lato może być. (spełnia normę LL04)
Z ciekawych i polecanych Mobil X3 0w40 i Aral Supertronic 0w40 (ale one nie mają na opakowaniu LL04).
 
Absolutnie ich nie skreślam.
90 % jazdy to krótkie odcinki po mieście (5-15km) te ostrzejsze latanie zdarza się rzadko. Wydaje mi się że rep 5w30 na miasto będzie lepszym kompromisem niż rup 5w40. Zobaczę jak będzie wyglądać temperatura oleju w lato.
 
Bierz tego REP, będzie robił robotę, choć moim zdaniem to i tak jest przerost formy dla użytkowania, o którym piszesz. Jeśli lubisz markę, to w zupełności wystarczyłby VMP.
 
RUP 5W40 w AMG, tomek evo dobrze zna ten raport bo jezdze na RUP regularnie (i kupuje Ravenola od niego) i zmieniam go w 2 autach (CLS 53 AMG i M235i) co 7500km oto wynik. Pokazcie mi lepsze wyniki ...

Jako czlowiek ktory spedzil z 10 lat w auto-motive engineering chyba mam nosa ktory olej wybierac :)

Ravenol najlepszym olejem na swiecie - no chyba, ze ktos pokaze mi lepsze wyniki z laboratorium (do 10tys km). Czekam. Za jakis czas nastepne badanie wersji REP (ostatni raz w M235i przed przejsciem na RUP)... i RUP (53 AMG) - zobaczymy jak wyjdzie.

Poczekam z wynikami jak ktos sprobuje podwazyc wartosc marki Ravenol jakimis badziewiami typu Meguin itp :)
 

Attachments

  • msedge_2022-03-16_18-58-37.png
    msedge_2022-03-16_18-58-37.png
    132,5 KB · Odwiedzin: 150
Last edited:
Analizy tego typu nie są wyznacznikiem jakości środka smarnego, więc coś Ci się pomyliło. Tutaj nie błysnąłeś wiedzą, nawet nie wiesz w jakim celu zleca się tego typu analizy.

Meguin to żaden badziew, tylko marka i blendownia z wieloletnią tradycją. Zastanów się co piszesz lub to jakaś nędzna prowokacja.

Ogólnie takich bzdur już dawno nie czytałem tutaj na forum.
 
Jako czlowiek ktory spedzil z 10 lat w auto-motive engineering chyba mam nosa ktory olej wybierac
Niekoniecznie, ponieważ:
Ravenol najlepszym olejem na swiecie - no chyba, ze ktos pokaze mi lepsze wyniki z laboratorium (do 10tys km).
To jest właśnie przykład, że nie masz pojęcia, o czym piszesz. Dyskusje o tym były toczone wiele razy na forum i nie ma sensu się powtarzać.
Poczekam z wynikami jak ktos sprobuje podwazyc wartosc marki Ravenol jakimis badziewiami typu Meguin itp
Aby nazywać tak duży blender, jak Meguin\Liqui Moly "badziewiem" trzeba nie posiadać fundamentalnej wiedzy na temat środków smarnych, lub mieć solidnie zapłacone za sponsoring jakiegoś produktu. Chociaż jedno nie wyklucza drugiego.

Ogólnie to słaba prowokacja i na nikim większego wrażenia nie robi...

Jak ktoś lubi oleje Ravenol to OK, przecież nikomu nic do tego.
 
Last edited:
@Max1 ciekawe czemu na oleju najlepszej marki na świecie skrzynia chodziła beznadziejnie. Biegi nie wchodziły czasami nawet podczas jazdy, a już nie wspominam jak tragicznie wbijało się jedynkę czy wsteczny

Na obecnym Fuchsie skrzynia chodzi idealnie.
 
@Max1 Jako ciekawostka, po prawej fake Mobila 5W-50, przejechane 8122 km, pierwiastki zuzyciowe mieszcza sie w normie. Lecz stezenie P 300 ppm itd. W zwiazku z tym sie powtorze: UOA nie sa w gruncie rzeczy wyznacznikiem jakosci oleju. Lecz kontrola, aby np. ustalic odpowiednie interwaly opierajac sie o ocene wlasciwosci fizykochemicznych lub zapobiec naprawom tzn. moze nam dac wskazowke i znalezc mozliwe zrodlo pochodzenia pierwiastkow zuzyciowych. W celu ustalenia zuzycia silnika, nalezy go rozebrac.
1647520327823.png
 
Można zamykać forum, a przynajmniej dział analiz.
Porównanie UOA wielu olejów z tego samego silnika nie ma sensu, bo nic nie powie o ich jakości.
VOA też nie ma sensu bo jak widać olej z 1/3 ZDDP dał takie same wyniki zużyciowe jak ten prawdziwy. Więc nie można powiedzieć że jest gorszy od oryginału na podstawie składu pierwiastkowego.
Rozebranie silnika (i pomiary) to nic innego jak sprawdzanie norm branżowych i producentów.
Czyli wracamy do porównywania deklaracji producentów na etykietach
...

Pozdrawiam!
 
Last edited by a moderator:
Back
Top