• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do MB GLC300 2018 258KM bez GPF

lajsta

Nowy użytkownik
Samochód
MBGLC30
Marka samochodu
MB GLC300
Budżet/ile litrów
7
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
M274
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
MB 239.5, MB 229.6
Jaki olej masz obecnie
OEM MB 229.52 5W30
Witam po raz pierwszy. Sporo tu wątków olejowych i jak zwykle powoduje to pewnego rodzaju mętlik. Czy bylibyście w stanie polecić coś do ww silnika z przebiegiem 80kkm, jeżdżonym głównie w mieście, ale nie stroniącym od dłuższych tras z prędkościami rzędu 140-150 km/h. Obecnie. Mam zalany OEM MB 229.52 5W30 (taki wg VIN sprzedano mi w ASO), ale z instrukcji wynika, że powinienem zalewać 229.5 lub 229.6. Rozpocząłem dopiero przygodę z MB więc i rozeznanie mam nie najlepsze. Dzięki za wszelkie rady. Pozdrawiam.
 
Możesz stosować zarówno 229.5, jak i 229.51/52.
Ja polecę Mobil 1 ESP x3 0w40.
 
Dziękuje za info. Wyczytałem gdzieś, że oleje 229.5 różnią się od tych 229.51 i .52 tym, że te drugie są do silników z GPF/DPF bo są to mid/low SAPS i są krócej trwałe, a z kolei te 229.5/6 lepiej i dłużej "dbają o silnik". Coś źle zrozumiałem?

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
 
Według pewnych danych Mercedesa, faktycznie oleje z normą 229.5 są olejami na wydłużony interwał, a 229.51 na stały 15 kkm. Jednak oleje 229.51/52 są oparte na ACEA C3, często idą w parze z oplowskim dexos2, czy też vag 504/507, a więc są testowane nawet na 30 kkm. Bez obaw, ten Mobil jest robiony głównie pod mocne silniki benzynowe, a czy są z GPF, czy nie, to nie ma większego znaczenia. Po prostu generują mniej popiołów ze spalenia, a więc nawet przy standardowym katalizatorze się przyda.
 
Źródeł zakupu nie podajemy, najpewniejsze hurtownie typu IC, Inter-Team, itp, ale też nie obawiałbym się sklepów typowo z olejami na alle. Dla przykładu z filtrami, czy galonem w nazwie.
 
Petronas Syntium 7000 0W40 też mógłby Cię zainteresować. Nie od dziś wiadomo, że Petronas i Mercedes się lubią, więc jakbyś chciał spróbować to jak najbardziej.
 
Dzięki za wszelkie porady. Ostatecznie, z uwagi na to, że MB w pierwszej kolejności zaleca kierowanie się instrukcja obsługi danego auta, zdecydowałem się na MB 229.5 od Mobil 1 FS 0W40. Wahałem się czy nie wziąć OEMa MB, ale ostatecznie wziąłem M1. Cudów zapewne nie będzie, ale przynajmniej zgodnie z instrukcją.
8765eea55f1f7890eda5a9efa7159b40.jpg


Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
 
Zrobiłem V klasa od nowości na oryginalnym oleju z aso od 2019 r. Prawie 300 tysięcy, dlatego polecę ci oem.
 
Zobaczymy jak się spisze M1, czy szybko ściemnieje, czy będzie go ubywało itp. Na razie po 7,5 kkm jest tyle MB 229.52, ile wlałem. Może niepotrzebna, choć zgodna z instrukcją, ta zmiana, ale się zobaczy, najwyżej potem zmienię.

Wysłane z mojego SM-G998B przy użyciu Tapatalka
 
Te silniki nie są wolne od zjawiska lspi, już były przypadki, nawet tu na forum, że tłoki popękały od lspi, więc profilaktyka w postaci oleju z normą SN+, czy SP jest mile widziana. Skoro zdecydowałeś, to wypróbuj, zawsze możesz skrócić interwał.
 
Te silniki nie są wolne od zjawiska lspi, już były przypadki, nawet tu na forum, że tłoki popękały od lspi, więc profilaktyka w postaci oleju z normą SN+, czy SP jest mile widziana. Skoro zdecydowałeś, to wypróbuj, zawsze możesz skrócić interwał.
Mam takie auto od pół roku i też właśnie śledzę temat czy te pękające tłoki to LSPI czy inna wada...
 
Back
Top