• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do octavii 3 2.0 tdi CUPA

cut@phone

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda octavia rs 2.0 tdi 184km
Marka samochodu
Skoda Octavia RS
Budżet/ile litrów
4-5
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI CUPA 184ps
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Na 17tys 2/3litry
Jakiego oleju wymaga instrukcja
507.00
Jaki olej masz obecnie
Shell 5w30
Witam, pomóżcie w wyborze oleju do mojej RS-ki… zrobiłem 17tys km na shell 5w30.
Zauważyłem ze tak do 7 tys km olej był w normie, później musiałem robić dolewki… w sumie dolalem 2/3 litry.
Autem robię trasy do Niemiec w sumie prawie 1500km z powrotem do domu. Prędkość 140na tempomacie, raz na jakiś czas 200+ ale na chwile, max 20km i później znowu 140
Ogólnie wiem ze te silniki lubią brać olej ale czy to aż tyle? Może chodzi o jakiś lepszy olej? 🤔 wcześniej miałem passata b6 2.0 tdi i tam od wymiany do wymiany zero dolewek a styl jazdy nie miał znaczenia bo 160+ leciałem na tempomacie
Trochę poczytałem na forum i chyba skuszę się na mobil esp 0w30. Czekam na propozycje jeszcze innych olei.
Pozdrawiam
 
Panowie, nie popadajmy w paranoję, 1-2 litry na 10 kkm, nie kwalifikują silnika do remontu. Czasem sposób eksploatacji może zwiększyć konsumpcję oleju. Wielu tak ochoczo oznajmia: "silnik do remontu", a ciekawe, jakby tak samemu stanął przed wyborem, dolać litr po 6-7 kkm, dojechać do 10-12 kkm i zmienić na świeży, czy oddać auto do warsztatu, niech mechanik zdejmie czapkę, miskę (czasem bardziej opłaca się cały silnik wytargać), zregeneruje głowicę, wymieni uszczelniacze i prowadnice zaworowe, wyjmie tłoki, oceni, pomierzy, da nowe, albo zostawi stare, ale z nowymi pierścieniami, honowanie cylindrów, przy okazji jakieś panewki główne, może też na korbach. Myślicie, że to się da zrobić za 2-3 tys. zł? Przy współczesnych silnikach to i 6 tys. będzie mało, a często jeszcze zostajemy bez auta ze 2 tygodnie. Dzisiaj taki podstawowy remoncik 4 cyl silnika, to koszt ok 7-8 tys. zł i już widzę, jak każdy biegnie do warsztatu, bo mu litr oleju znika co 6 kkm. Można remontować, jak fura ma jeszcze jakąś wartość, używane silniki drogie, albo z natury obarczone wadami (patrz Audi 2.0 tsi 2 gen.), a silnik pobiera 1 litr oleju co drugie tankowanie.
 
Jak silnik ma DPF to niech ów użytkownik wybiera co woli a co mu się opłaca. Ale jeżeli spalony olej idzie w atmosferę to "sorry winnetou". Litr nie jest problemem ale, gdy pobór jest taki jak w przytoczonych przez Ciebie silnikach VW to wiek auta nie ma znaczenia coś z tym trzeba zrobić.
 
"Szlifów" już dzisiaj się nie robi?
1. Coraz mniej zakładów trudniących się obróbką.
2. Koszty większe
3. Coraz więcej silników, w których po prostu się nie da, bo nie ma nadwymiarowych tłoków, albo są specjalne tuleje cylindrowe (powlekane)
Są jeszcze przypadki, że robią szlif, ale to już bardziej hobbystycznie, do projektów pod dużą moc.
 
Ja to widzę z jednej strony jako "zaletę", gdyż to siłą rzeczy odświeżenie dla oleju, między innymi porcja przeciwutleniaczy itd.
To prawda, taka porcja 1 litra przy układzie np 4,5 dobrze odświeży i podbije stopień alkaliczny, a zużycie takich ilości nie ma większego wpływu na zanieczyszczenia w komorach spalania i układu katalitycznego.
 
Back
Top