• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej do octavii 3 2.0 tdi CUPA

cut@phone

Nowy użytkownik
Samochód
Skoda octavia rs 2.0 tdi 184km
Marka samochodu
Skoda Octavia RS
Budżet/ile litrów
4-5
Styl jazdy
Silnik
2.0 TDI CUPA 184ps
Data produkcji
2015
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Na 17tys 2/3litry
Jakiego oleju wymaga instrukcja
507.00
Jaki olej masz obecnie
Shell 5w30
Witam, pomóżcie w wyborze oleju do mojej RS-ki… zrobiłem 17tys km na shell 5w30.
Zauważyłem ze tak do 7 tys km olej był w normie, później musiałem robić dolewki… w sumie dolalem 2/3 litry.
Autem robię trasy do Niemiec w sumie prawie 1500km z powrotem do domu. Prędkość 140na tempomacie, raz na jakiś czas 200+ ale na chwile, max 20km i później znowu 140
Ogólnie wiem ze te silniki lubią brać olej ale czy to aż tyle? Może chodzi o jakiś lepszy olej? 🤔 wcześniej miałem passata b6 2.0 tdi i tam od wymiany do wymiany zero dolewek a styl jazdy nie miał znaczenia bo 160+ leciałem na tempomacie
Trochę poczytałem na forum i chyba skuszę się na mobil esp 0w30. Czekam na propozycje jeszcze innych olei.
Pozdrawiam
 
2 litry na 17 tysięcy to wychodzi srednio 0,12L na 1000.
Dość duży, ale do zaakceptowania.

Luknij w ten temat

Tutaj z droższych olei chwalony jest Eurol Synthence FS 0W30 504/507
Ma dość sporą zawartość PAO.

Może ewentualnie spróbuj jakiś tani olej np Orlen Maxexpert V 5W30 czy Gulf GVX 5W30 i zmieniaj co 10kkm.
I zobacz jaki będziesz miał pobór
 
Właśnie zastanawiałem się nad jakimś 5w40 ale właśnie tylko ta norma dla dpf mnie powstrzymywała przed tym.
Polecisz jakiś 5w40? Czy może dalej shell tylko ze 5w40 albo mobil 5w40? Albo jeszcze jakiś inny
 
@cut@phone (niezły nik :D ), do DPF'a masz Aral Super Tronic 0w40.
Jeden z dwóch mi znanych opartych o syntetyczne bazy gr IV (PAO):

Drugi jest horendalnie drogi, 60+PLN/litr - Repsol 0w40.
Technicznie/chemicznie odpowiednik Arala.

Dalej, Castrol Edge 0w40:

Te 3 oleje są albo w pełni syntetyczne (o ile w ogóle to ma znaczenie), albo stanowią mieszaninę baz gr III (HC) i IV (PAO).
Żaden z nich nie posiada jakiejkolwiek aprobaty VW. Aral i Castrol mają aprobaty MB229.51, co pozwala mieć pewność wysokich wymagań już na etapie samej normy.
Repsol nie posiada żadnej normy. Nawet deklaracji zgodności z C3.
Informacje o nim mamy ze szczątkowej analizy.
 
Last edited by a moderator:
Z lepkością mimo wszystko bym nie szedł w górę za bardzo. Tak do 13 to chyba max chyba, że auto po modyfikacjach/i/lub/oraz jeżdżone ostro w trasie. Repsol Carrera 0W40 nie jest odpowiednikiem Arala Supertronic 0W40. To są inne receptury i inne bazy olejowe. Kolega Włyszkow może na ten temat więcej powiedzieć.
Mam takie auto w najbliższej Rodzinie. Na początku był Valvoline - pobór jakiś niecały litr na 10 tys. Teraz Eurol Synthence FS 0W30. Poboru puki co brak lub niezauważalny. Temperatury sporo niższe ale olej świeży i temp. zewnętrzne są inne wiec trudno tak dokładnie stwierdzić co i jak. Oba z AR9200V2. Ja do 2.0 TDI 170 KM/200+KM zalałem sobie Shella AV-L 0W30 solo. Zobaczymy jak się sprawdzi ale miałem ten olej 2 razy w innych autach i za każdym razem po jakimś czasie pojawiał się pobór.
Tu masz temat podobny (silnik jest bliźniaczy - prawie taki sam) :
Post automatically merged:

Wcale nie.
Każdy silnik będzie spalał olej i w przypadku jednostek turbo tym bardziej jednak zgodzę się, że w wielu przypadkach to zużycie będzie na tyle marginalne, że nie będzie w ogóle zauważalne. Ja do swojego 2.0 TDI przez ponad 100 tys. dolałem niecały litr oleju i to bardziej aby przed dłuższą trasą mieć niemal max-a na bagnecie. Zawsze trzeba też brać pod uwagę, że silnik może (a nawet prawie zawsze w mniejszym lub w większym stopniu podlewa) "podlewać" paliwem co ma wpływ na stan na bagnecie. Dopiero w analizie widac ile tego paliwa tam jest.
 
Last edited:
Oczywiście, że nie każdy. Nie mówimy tu o poborze oleju laboratoryjnym tylko realnym zużyciu na bagnecie. Jeżeli samochód pali 1l 2l lub więcej na 10K to jest chrupek wymagający remontu. Nie zakłamujmy rzeczywistości.
 
Bo wyjeżdża z fabryki z wadą konstrukcyjna. Dlatego od nowości bierze.

Nie będę się z Tobą licytował na podawanie samochodów, bo i tak nawet jeżeli bym je wymienił to Ty o nich żadnego pojęcia nie będziesz miał.

Żadnen z moich samochodów nie bierze oleju a trasy robię często i nie oszczędzam silnika, bo za niego płace i wykorzystuje to co dała fabryka. Zdarzały się interwały 20k i nic nie ubywało.

Z technicznego punktu widzenia napewno coś oleju trafi do komory spalania + jakaś tam odma od turbo itp. Ale na bagnecie nie da się zauważyć ubytku. Poziom oleju zależy nawet od temp tego oleju, oraz tego czy samochód stoi „prosto” podczas sprawdzania. Wiec nie dyskutujemy o 1 czy 2 mm. Tylko o LITRACH na 10K

Ja mówię o samochodach nowych a nie o szrotach kupionych z 19 ręki. Proszę nie zarzucaj mi klamst i nie oskarżaj o pisanie bzdur.
 
Last edited by a moderator:
Jak by samochody nie przepalały oleju to nie było potrzeby stosowania olejów z obniżonymi popiołami w celu ochrony DPF.
 
Luźno spasowane silniki przepalają olej z założenia. Na zimno są luźne żeby w dużej temperaturze (jazda sportowa) nie stanęły dęba.

To tak jak SR-71 Blackbird - na ziemi ciekło paliwo bo dopiero przy 3 Mach się uszczelniał :D
 
Normalne może nie, ale nie oznacza że silnik ma iść do remontu. Zobacz na starsze japońskie silniki, jednostki nie do zabicia a litr na 10000 to nie problem przy mocniejszym traktowaniu.
 
Kolega miał z 10 lat temu Vectre B z silnikiem 1.6 ona brała właśnie ileś tam litrów oleju. Faktycznie nie remontował jej. Oddał na złom :D
 
Back
Top