- Marka samochodu
- Skoda Octavia III RS
- Budżet/ile litrów
- max 300 zł
- Styl jazdy
- Silnik
- 2.0 TDI CUNA
- Data produkcji
- 2015
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Pobór oleju na 1000 km
- 0,6 ltr.
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- Norma VAG 507
- Jaki olej masz obecnie
- Liqui Molly 5w-30 TOP TEC 4200
Witam Wszystkich,
Jak w temacie, od niedawna jestem posiadaczem Octavii RS 2015 rok z przebiegiem prawie 180 kkm. Niestety po kilku miesiącach eksploatacji okazało się, że auto ma dość duży apetyt na olej - z reguły potrafi wciągnąć 0,6 ltr. na 1000 km. Auto jeździ trochę po trasie i trochę po mieście - taki cykl mieszany - nie jest katowane, standardowe prędkości przelotowe. Z różnych artykułów wiem, że niestety ten motor lubi wciągnąć trochę oleju i większość użytkowników poza tym problemem nie narzeka na nic innego. Tak jest również i u mnie - poza tym, że DPF wypala się za często, ale to jest pewnie skutkiem tego nadmiernego zużycia oleju. W silniku zalany jest Liqui Molly 5w-30 TOP TEC 4200. Jedno co zauważyłem to zbieranie się oleju wyrzucanego przez odmę po stronie zimnej turbo - co może świadczyć o przedmuchach w silniku albo zbyt dużym odparowywaniem oleju. Wymieniłem już za namową mechanika pokrywę głowicy, w której zabudowany jest system separowania oparów oleju - niestety nic się nie zmieniło.
Jak trochę poczytałem o różnych właściwościach olejów i właściwym doborze oleju to zaczynam się zastanawiać czy to nie jest wina tego obecnego oleju. Do tej pory w moich samochodach - jestem zwolennikiem grypy VAG - używam i używałem Mobila 1.
Proszę o Waszą opinię nt. tego problemu - zanim zacznę dłubać w motorze może warto sprawdzić co się będzie działo na innym oleju ?
Jak w temacie, od niedawna jestem posiadaczem Octavii RS 2015 rok z przebiegiem prawie 180 kkm. Niestety po kilku miesiącach eksploatacji okazało się, że auto ma dość duży apetyt na olej - z reguły potrafi wciągnąć 0,6 ltr. na 1000 km. Auto jeździ trochę po trasie i trochę po mieście - taki cykl mieszany - nie jest katowane, standardowe prędkości przelotowe. Z różnych artykułów wiem, że niestety ten motor lubi wciągnąć trochę oleju i większość użytkowników poza tym problemem nie narzeka na nic innego. Tak jest również i u mnie - poza tym, że DPF wypala się za często, ale to jest pewnie skutkiem tego nadmiernego zużycia oleju. W silniku zalany jest Liqui Molly 5w-30 TOP TEC 4200. Jedno co zauważyłem to zbieranie się oleju wyrzucanego przez odmę po stronie zimnej turbo - co może świadczyć o przedmuchach w silniku albo zbyt dużym odparowywaniem oleju. Wymieniłem już za namową mechanika pokrywę głowicy, w której zabudowany jest system separowania oparów oleju - niestety nic się nie zmieniło.
Jak trochę poczytałem o różnych właściwościach olejów i właściwym doborze oleju to zaczynam się zastanawiać czy to nie jest wina tego obecnego oleju. Do tej pory w moich samochodach - jestem zwolennikiem grypy VAG - używam i używałem Mobila 1.
Proszę o Waszą opinię nt. tego problemu - zanim zacznę dłubać w motorze może warto sprawdzić co się będzie działo na innym oleju ?