Ten Eurol to trochę taka bardziej lepka 30-tka. Teoretycznie ma delikatnie większy zapas na rozrzedzenie paliwem ale ja bym wybrał Aurum 504/507 5w30 z uwagi na większe wymagania tej normy.
Rzuć monetą, oba oleje są bardzo dobre. Gdybym ja miał wybierać to raczej Eurol, ale to osobista preferencja, do Shella mam taki sobie stosunek z dawnych czasów.
Też na forum szukałem opini jaki olej użyć do Bmw.
Jestem świeżo po zmianie oleju na
Texaco Havoline® ProDS M 5W-30 i wrażenia z pracy silnika są bardzo pozytywne.
Jest jeszcze jeden fajny olej
Agip Eni I-Sint 5W30 504/507 C3 Bmw LL-04.
Ale cokolwiek zalejesz z normą LL-04 będzie dobrym wyborem
Pierwsza dosyć dziwna.
Jadąc w sierpniu na wakacje temperatura oleju wyhylała się powyżej 100°C.
Prędkość w okolicach 120km/h więc tym bardziej dziwi mnie, że temperatura wzrastała (oczywiście nieznacznie, raczej minimalny wzrost).
Dziwi mnie to ponieważ na żadnym do tej pory oleju mi się to nie zdarzało. Wcześniej był Eurol syntence 0W30 oraz Shell AM-L 5W-30.
Na żadnym z tych olejów tego nie miałem - mimo iż pokonywałem trasy z dużo wyższymi prędkościami.
Druga rzecz również związana z temperaturą.
Teraz gdy temperatura otoczenia jest w okolicach 0°C olej dłużej nagrzewa się w stosunku do wyżej wymienionych Eurola czy Shella. W moim odczuciu sporo dłużej bo jakieś 3-4km więcej muszę przejechać.
To takie moje obserwacje co do ProDS M 5W-30.
Jeśli rozpatrujesz lepkość 5W/30 to ode mnie Eurol Syntence Fs 0W30 oraz Shell AM-L.
Eurol jest 0W30 ale jak spojrzysz na parametry to będziesz wiedział dlaczego go polecam.
Obydwa mialem u siebie i prawdopodobnie powrócę do któregoś z nich jak teraz zleję ten TEXACO ProDS M 5W-30.
U mnie w obu przypadkach oleje wzbogacałem o AR9100
Jak Eurola to tego FS 0W30. Shell się sprawdzi. Szkoda, że ten Texaco się "nie sprawdza" bo patrząc na cenę i parametry to jest to świetna opcja. Chociaż w oparciu o samą temperaturę to bym daleko idących wniosków nie wyciągał ale w pełni rozumiem właściciela, który z tego powodu woli inny produkt. Sam też tak robię.
Jak Eurola to tego FS 0W30. Shell się sprawdzi. Szkoda, że ten Texaco się "nie sprawdza" bo patrząc na cenę i parametry to jest to świetna opcja. Chociaż w oparciu o samą temperaturę to bym daleko idących wniosków nie wyciągał ale w pełni rozumiem właściciela, który z tego powodu woli inny produkt. Sam też tak robię.
Tak jak mówisz Tomek "nie sprawdził się".
Tak jak napisałem to są tylko moje obserwacje.
Nie mam zamiaru wyciągać daleko idących wniosków na postawie tych obserwacji.
Zobaczymy co pokaże nam analiza, jestem ciekawy.
Ja również zaobserwowałem wyższe temperatury na Texaco ProDS M . Na wcześniej zalanym SHELL AM-L ( po7 tys przebiegu) temperatura 102 -103 stopnie a przy świeżo zalanym ProDS M ( oczywiście w podobnych warunkach) temperatura 106 -107 st. Obecnie mam zalanego ORLEN Platinium XD i póki co (1500km zrobione) jestem zadowolony
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.