Auto mam 3 miesiące, pobór raczej około 100-300 ml na 1 tysiąc km
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30
Jaki olej masz obecnie
10w40 mobil
Witam, jaki polecacie olej PAO do a3 8l 1.8t ARZ, 320 000km przebiegu.
Przebieg roczny raczej w granicach 6-10 tysięcy km, około 65-70% poza miastem, reszta miasto.
Zastanawiam się nad:
Meguin Super Leichtlauf 5w40 (znalazłem na Allegro 5l za około 190zl)
Ravenol VST Turbo 5w40 (około 260zl)
Który będzie odpowiedniejszy, a może jakiś inny polecacie?
Ehhh po prostu można powiedzieć że jestem pedantyczny jeśli chodzi o dbanie o auto a zwłaszcza o olej. Skoro mam w planach robić max te 8-10 tysięcy km rocznie czyli raz w roku zmieniać olej to czemu mam nie wydać trochę więcej zł na olej PAO ten raz w roku.
Mój błąd że wcześniej nie napisałem, silnik ma program ja 180 koni,a wiadomo że jak to 1.8t to nie jeździ się jak emeryt tylko trzeba od czasu do czasu depnąć gaz, tym bardziej że mój tata, który ma cięższą nogę też czasem jeździ tym autem. Dlatego też powtórzę się wolę wydać trochę więcej kasy raz w roku na olej PAO i mieć spokój ducha (może być efekt placebo przy tych przebiegach jak pisaliście wcześniej).
Dziękuję wszystkim za swoje wypowiedzi i podzielenie się swoją wiedzą .
Raczej postawię ja Meguin'a i dodam ceratec'a Liqui Moly. Byłbym jeszce wdzięczny za napisanie czy te około 190 zł za niego to dobra cena, czy jakaś podejrzanie niska sugerująca, iż może to być podróbka?
Tu chyba nie tyle o uświadamianie autora chodzi, co o sposób przekazu - masz starego strupka z kręconym licznikiem, lej coś gorszego, bo nie dla psa kiełbasa
Oczywiście:
1. trochę w tym jest prawdy
2. przejaskrawiłem
Ale można edukować przyjemniej.
@Tob_Teo a jesteś pewien, że ten Meguin jest ori? Cena trochę podejrzana jak na olej 100%PAO. A czemu niby ma służyć Ceratec? Jesteś jakiś problem z silnikiem?
Meguin chodzi za 179zł od kolegi z niemiec/5l. To normalna cena. O podróbki się nie obawiaj, to nie Castrol czy inny Mobil, by to w ogóle brać pod uwagę.
@Tob_Teo a jesteś pewien, że ten Meguin jest ori? Cena trochę podejrzana jak na olej 100%PAO. A czemu niby ma służyć Ceratec? Jesteś jakiś problem z silnikiem?
@Triumphator Może trochę niefortunnie się złożyło, że zacytowałem twój post. Po prostu górujący w tym wątku argument ceny oleju jest smutny. Porównywanie do naciągania emerytów na garnki itp. Różnica między ceną lotosa, a meguina to ok 70zł. Jeśli OP chce wydać tąka kwotę na to czemu wciskać mu najtańsze oleje z hurtowni bo ma stare auto.
@Hlava meguin 5W40 SL to tani olej w DE w porównaniu do innych. Właściwie jest w cenie zwykłych olejów HC
Tu chyba nie tyle o uświadamianie autora chodzi, co o sposób przekazu - masz starego strupka z kręconym licznikiem, lej coś gorszego, bo nie dla psa kiełbasa
Oczywiście:
1. trochę w tym jest prawdy
2. przejaskrawiłem
Ale można edukować przyjemniej.
Nie gorszego, tylko tańszego. Tyle razy się pisało o tym pało, że w naszych warunkach, w drogowym użytkowaniu, przy normalnych interwałach pało to wyrzucanie kasy bo nic nie da, nic nie poprawi, nic nie polepszy, a tylko ulży portfelowi. Po prostu kolejny raz się nie chce.
Jak ktoś chce mimo że wie o minusach dla portfela i zerowym zysku dla silnika to można coś dobrać bo chciejstwo i dobre samopoczucie rzecz ważna. Ale tutaj raczej nie o to chodzi, a o dobór dobrego oleju do tego samochodu. A prawda jest taka, że najlepszym będzie najtańszy markowy. Jak w większości przypadków.
Serio - kupi ktoś, jak OP, starego strupka z kręconym licznikiem i szuka PAO. Kupi drugi Ferrari w salonie i mu zaleją taniego Shella do silnika bo to olej serwisowy tej marki. Widzisz absurd z poszukiwaniem super oleju do starych fur? To by miało sens jakby ktoś miał Alfę 6C i szukał sezonowego oleju do zabytku, bo jedzie się na Mille Miglia pościgać. Ale tak?
Jeżeli autor chce oleju na PAO to w sumie poza Meguinem ciężko coś polecieć, bo olejów na samym PAO prawie się już nie robi. Z ciekawszych "nie-PAO" będą Eneosy Sustina i X. Te pierwsze to autorska baza japończyków, te drugie to mieszaniny. Fajny jest Hyper-FA albo chyba jest w Polsce niedostępny. Z europejskich olejów z wyższej półki cenowej zawsze warto polecić Castrola i Shella.
A jak autor chce pocisnąć po całości to może lać to co ja lałem do swojego starego strupka z kręconym licznikiem (Alfy 166) czyli Motula 300V 5W-40. Na jego przebiegi będzie jak znalazł.
@Tob_Teo
Jak ma być PAO, to do tego auta jedynie właśnie Meguin, bo konkurencja na PAO jest duża droższa i wydatek robi się ekonomicznie idiotyczny w przypadku tego silnika i użytkowania.
Po przeczytaniu wszystkich opinii za które bardzo dziękuję, będę kupować Meguin'a Super Leichtlauf + profilaktycznie ceratec'a Liqui Moly
Dziękuję wszystkim bardzo za poświęcony czas i podzielenie się swoją wiedzą.
Pozdrawiam
Lub 9200 v2, który ma dawać jeszcze lepszą ochronę od 9100. Ma trochę słabszy pakiet "myjący ", ale też może pomóc w regeneracji, więc do starszych aut jak znalazł. Tylko fajnie zalać taki dodatek na w miarę czysty silnik z wiadomych względów, a więc po użyciu dobrej płukanki
Płukanka oczywiście będzie. Wcześniej używałem Liqui Moly oraz TEC 2000 teraz będę używać Forte.
Nie wiem czy to odpowiednie forum, ale czemu ar9100/9200 jest lepszy od ceratec'a? Produkt od LM ma dużo opinii czy na allegro, forach, a o ar9100/9200 spotkałem się raz kiedyś na jakimś forum, a tak to głównie ceratec
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.