• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jaki olej Seat Ibiza 2.0 TDI

japiotr77

Użytkownik
Samochód
AUDI A8 D2 4.2
Marka samochodu
Seat Ibiza 2.0 tdi
Budżet/ile litrów
200-250
Styl jazdy
Silnik
2.0 tdi 143
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Millers ee perfomance C3 5w30
Myśle nad Eurol FS 0w30, mobil 1 esp 5w30 czy zostać przy Millers, myślałem nad Ravenol vmp, czy warta gra świeczki ?
 
Millers performance bardzo dobry olej ale jak chcesz się pobawić i posprawdzac inne droższe oleje w swoim aucie to czemu nie 👍mobil 1 ESP 5-30 to nie jest syntetyk tylko HC jak dobrze pamiętam . Natomiast jest to bardzo dobry olej. Z ravenolem nigdy nie miałem styczności więc nie wiem jak się sprawuje 😉
 
@magic27 Millers również posiada gr.III, więc to żaden w pełni syntetyczny olej. Mobil stosuje GTL i nieco PAO. A po za tym... Nie klasyfikujemy olejów na podstawie mieszaniny olejów bazowych, to takie facebookowe :>
 
Ale prawda jest taka że GTL i PAO mają najlepszą płynność w niskich temperaturach otoczenia.
 
Temperatura plyniecia to nie wszystko. W olejach typowo na zimę, gdzie panują bardzo niskie temperatury warto mieć olej olej z IV gr, mają również wady, takie oleje gdzie jest dużo tej bazy olejowej wymagają wielu "ulepszaczy". I nie każde PAO ma niski PP np. C12.
 
A co myślicie o Eurolu? Chce go głównie zamówić.
 
A co mamy myśleć?
Oleje z normą 504507 są w dużej mierze bardzo podobne pod względem właściwości.
Ja zaproponowałbym Ci po prostu nasze oliwy, które jakością nie odbiegają od zachodnich, ale już cena jak najbardziej.
Mam na myśli przede wszystkim Orlena MaxExpert V, Lotosa Synthetic/Aurum 504507 i Specola 504507.
Z droższych shell avl i/lub OEM vag.
"Najdroższa" propozycja to mobil 1 ESP.
Wyżej z cenami nie ma co iść, bo niewiele zyskujesz przy wymianach do 15 tys km.
Oczywiście, jak kupisz oliwę w cenie 100PLN/L, źle nie zrobisz, ale nie bardzo jest sens taką ilość $$ wydawać.
 
Akurat w przypadku olejów 504/507 to mam z goła inne doświadczenia i uważam, że droższe oleje mają jak najbardziej uzasadnienie jednak wszystko uzależnione jest od konkretnych warunków i sposobie eksploatacji. W niektórych przypadkach "podstawowy" 504/507 może się "skończyć" po 6-7 tysiącach.
 
Podasz jakie to przypadki i jaki olej sie wtedy sprawdzi .
 
"podstawowy" 504/507
A które to oleje są "podstawowe", które "średnio zaawansowane", które "profesjonalne", a które "wyczynowe" w tej kategorii? Ale kabaret... :)

"skończyć" po 6-7 tysiącach.
Chodzi o oleje z deklaracją producenta oleju, czy te, które mają oficjalną aprobatę?
 
Może "brzmienie" mojej wypowiedzi nieco było trochę przesadzone. Chodzi zarówno o te z aprobata jak i te z deklaracją producenta. Aprobatę ma np. Fanfaro i wiele innych tanich 504/507. "Problem" zwykle jest widoczny w sytuacji gdy auto łyka kilometry po autostradzie z mocno nieprzepisową prędkością i generalnie traktowane jest w trybie zero-jedynkowym. Niektóre oleje tego po prostu nie wytrzymują. Znam przypadki, że po 10 tys. olej łapał przy prędkości autostradowej 125-128 stopni (i tak np. pzrez cały czas na odcinku Kraków-Wrocław) a zużycie oleju wzrastało nawet do 0,3-0,5l/1000 km. Jak olej jest nowy to praktycznie każdy daje radę ale jak się "zmęczy" to już niekoniecznie. Mam ograniczone zaufanie do producentów i nawet jak olej ma papier w postaci aprobaty to niekoniecznie musi iść za tym określona jakość choć teoretycznie tak być powinno. Ale w praktyce może być różnie. W przypadku 504/507 nie ma czarów z mleka i jak olej jest "za tani" to nie ma co liczyć, że będzie jakiś super-hiper. Wyprodukowanie dobrego 504/507 po prostu kosztuje bo receptura pod aprobatę zakłada generalnie 20% (albo więcej) bazy PAO oraz odpowiedniego certyfikowanego pakietu dodatków pod konkretną recepturę. Jak olej jest zrobiony pod 504/507 zgodnie ze sztuką to w normalnym uzytkowaniu daję sobie spokojnie radę do tych powiedzmy 15 tys. I większość tych z aprobatą i część bez aprobat sobie radzi. Lepsze bazy ( m.in Ravenol. Eurol, Amsoil, powiedzmy też Mobil) są wskazane przy bardziej intensywnej eksploatacji i jest to po prostu bezpieczniejsza opcja przy wyższych interwałach a także jeśli mamy modyfikowany silnik.
 
@tomek evo te "cudowne" PAO bez odpowiedniego mix-u AOs szybko sie podda, mimo nieco lepszej stabilnosci termiczno-oksydacyjnej. To samo dotyczy GTL, ten rowniez swietnie sie sprawdza pod katem kontroli depozytow w rejonie pierscieni tlokowych, na postawie Sequence IIIH i o tym doskonale wie XOM. Rowniez istotne jest stezenie N (wskaznik wlasciwosci dyspergujacych) w oleju, te przepisy potrafia miec dosc sporo, nawet do 1600 ppm, wyzej juz niebezpiecznie dla elastomerow, dlatego dla rownowagi widzimy np. na ICP duzo B, to rowniez z dyspergatora. Z reguly wystarczy dac do oleju ca. 20 % PAO 4 cSt lub 6 i to wystarczy! Wady tej grupy olejowej sa tez spore jednak. Mobil 1 ma odpowiedni przepis i w teorii wystarczy do ca. 15kkm.
 
@tomek evo, my tu o shear stability, AO, AW, AN, testach utleniania, że olej nie tworzy TYLKO baza, że oprócz oleju silnik ważny, a Ty po swojemu walisz tekst, że "lepsza baza" ...
 
Mm. Czyli dobry wybór?
Dobry, ale ogólnie sugeruję się kierować oficjalną aprobatą 504/507 dla oleju, nie deklaracją. Baza to temat drugorzędny, bo ważniejsze jest właściwe przestrzeganie przepisu na formulację.
 
@tomek evo, my tu o shear stability, AO, AW, AN, testach utleniania, że olej nie tworzy TYLKO baza, że oprócz oleju silnik ważny, a Ty po swojemu walisz tekst, że "lepsza baza" ...
Nie piszę , że tylko baza ale prawda jest taka, że w tym akurat wypadku zastosowana baza jest decydująca. Pakiety pod 504/507 są ściśle określone i nie ma zbyt dużej dowolności w towrzeniu własnych autorskich receptur. Zastosowanie lepszej bazy olejowej jest w tym wypadku najbardziej istotnym elementem wpływającym na olej jako całość.
Post automatically merged:

Mm. Czyli dobry wybór? 🤨
Tak.
Post automatically merged:

Dobry, ale ogólnie sugeruję się kierować oficjalną aprobatą 504/507 dla oleju, nie deklaracją. Baza to temat drugorzędny, bo ważniejsze jest właściwe przestrzeganie przepisu na formulację.
Aprobata niestety tylko teoretycznie gwarantuje, że ten przepis jest przestrzegany. W sumie tak samo jak deklaracja producenta. Oczywiście lepiej jak aprobata jest niż aby jej nie było. W przypadku 504/507 mamy całą masę sprawdzonych i przebadanych olejów i wybór jest naprawdę bardzo szeroki. Przestrzegam jedynie przed kupowaniem "w ciemno" w sytuacji gdy ktoś ma wysokie oczekiwania i lansowaniem tez, że kazdy olej z 504/507 będzie tak samo dobry lub różnice będą niewielkie.
 
Last edited:
Back
Top