• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jeden Olej do 3 samochodów (Audi A3 8V 1.4 TFSI, 8P 1.6 MPI, Honda CIVIC UFO 1.8 Vtec)

Sat1i

Nowy użytkownik
Samochód
Audi A3 8V 1.4 TFSI (CXSA
Marka samochodu
Audi A3 8V + 8P + Honda CIVIC VIII
Budżet/ile litrów
200/5
Styl jazdy
Silnik
1.4 TFSI (CXSA); 1.6 MPI (BSE); 1.8 VTEC
Data produkcji
2013,2007,2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Jaki olej masz obecnie
Mobil 1 0w40 New Life FS, Mobil 1 0w40 New Life FS, Shell Helix 5w30
Witam forumowiczów

Potrzebuję oleju który "załatwi" mi 3 samochody z opisu.

Pierwszy samochód to Audi a3 8V 1.4 TFSI z przebiegiem 145kkm (w moich rękach od 88 kkm)
Użytkowany w 20% na dojazdy do pracy (10km w jedną stronę) i 80% trasy ponad 200 km. Rocznie robię samochodem około 20 tysięcy kilometrów.
Przy zakupie wykonana płukanka Liquid Moly (do 90kkm samochód serwisowany w trybie LL, zalewany w ASO 5w30) i zalany Mobil 1 0w40 New Life, potem New Life FS
U mnie interwał serwisowy to 88 691 km; 103 875 km; 116 200 km; 129 400 km; 139 200 km (następna wymiana oleju przy przebiegu 150 km wraz z wykonaniem płukanki)
Do przebiegu 140 kkm brak problemu z poborem (na 10 tysięcy maks. 0,3l)
Po przebiegu 140 kkm najpierw zaczął mi przeciekać korek spustowy, a w chwili obecnej na 2 tysiące musiałem dolać 300-400ml oleju (przy czym muszę zweryfikować czy znów nie puszcza mi korek spustowy)

Drugi samochód to Audi A3 8p 1.6 MPI
Tutaj praktycznie to 90% dojazd do pracy (10 km w jedną stronę drogą krajową) i czasami wypad do innego większego miasta (maks 40-50km)
Przebieg roczny do 10 tysięcy kilometrów, wymiana oleju przewidywana raz do roku w okolicach wiosny. Brak poboru oleju między wymianami, do tej pory (od 3 wymian) Mobil 1 0w40 New life FS

Trzeci samochód to Honda Civic UFO (dopiero co kupiony)
Użytkowanie to dojazd codzienny do pracy około 2-3km i dojazd na weekendach do szkoły co drugi tydzień 50km w jedną stronę.
Przebieg aktualny to 145 tysięcy kilometrów, planowany roczny do końca nie wiadomo, ale szacuję że około 15 tysięcy kilometrów. Wymiana oleju prawdopodobnie raz na rok lub co 15 tysięcy kilometrów. Serwis olejowy jest właśnie teraz planowany (po zakupowy), pytanie czy temu silnikowi warto zrobić płukankę przed wymianą oleju?

Chciałbym dobrać olej który "załatwi" mi wszystkie 3 samochody, żebym mógł kupować i używać na ewentualne dolewki jednego oleju co pozwoli mi ograniczyć koszty eksploatacji tych samochodów. Czy do Hondy też zastosować Mobila 0w40 czy przejść na wszystkich trzech samochodach na inny rodzaj oleju.

Bardzo proszę o poradę i pozdrawiam
 
Możesz stosować Mobil 1 FS 0w40 do każdego auta, ale możesz równie dobrze przejść na 5w30 w każdym silniku. Oba Audi mogą jeździć na dwóch normach, VW 504 i 502, jeśli lubisz oleje Mobil, to dobrym wyborem będzie też ESP 5w30, który sprawdzi się we wszystkich trzech autach.
 
Osobiście poszedłbym w coś z normą 504 00 jako popularną i wymagającą. Producent nie ma tu aż takiego znaczenia - może to być chociażby krajowy Orlen MaxExpret V 5W30. Myślę, że kluczowy tutaj jest interwał 10k km - max 15 tyś km w każdym z pojazdów
 
A co myślicie na przejściu na meguin 0w40? W 8V Mobil bardzo szybko robi się czarny.
Na 150kkm szykuje mu płukankę (LM)+ ewentualną zmianę oleju + może ceramizer?
Ewentualnie jaka porada co do płukanki
Cenowo Mobil i Meguin wychodzą podobnie za 1litr
 
Last edited by a moderator:
W 1.6 102 mpi gulfie od bardzo dawno wlewany Specol Gold 5w30. Ogólnie lubię Specola.
 
Pozostań na Mobilu FS 0W40, jeśli cena ci nie przeszkadza.
 
A co myślicie na przejściu na meguin 0w40? W 8V Mobil bardzo szybko robi się czarny.
Na 150kkm szykuje mu płukankę (LM)+ ewentualną zmianę oleju + może ceramizer?
Ewentualnie jaka porada co do płukanki
Cenowo Mobil i Meguin wychodzą podobnie za 1litr
To że olej szybko ciemnieje nie świadczy o jego słabej jakości. Ale jeśli chcesz zmienić, to Meguin też jak najbardziej w porządku.
 
Panowie zrobił mi się problem. Potrzebuję porady
Ostatni wymiana oleju w A3 8V wykonana z płukanką LM2662 MOTORSPULUNG 500ML.
Od tej pory samochód zaczął brać niebotyczne ilośći oleju. Od 0,5-1l na 1000km, przy czym pobór jest tylko na trasach. Jak jeżdżę do pracy poboru praktycznie brak. (od ostatniej wymiany zrobione ledwo 4k, a wolę coś zrobić teraz niż zasyfić silnik i katalizator)

Co teraz zrobić? Trochu poczytałem i nasuwa mi się taki pomysł:
1. Sprawdzenie kompresji, w przypadku niskiej kompresji zastosowanie xado antykoks
2. Po czyszczeniu cylindrów przejażdżka z 200 - 300km i
- montaż nowych świec
- wymiana oleju ponownie z płukanką LM2662 (ale tym razem dłużej ją potrzymać)
- zalanie Ceramizera od LM
- Dojechanie do 160 tkm, jeśli nie pomoże zmiana oleju na 5w40? (Teoretycznie dopuszczalny przez VW na krótkich interwałach olejowych)

Przebieg bieżący to 154 tysiące kilometrów

Najpierw przed wykonaniem remontu wolałbym jakoś samochód uratować chemią, może pierścienie odpuszczą?
 
@Sat1i Mam ten sam silnik w Golfie CXSA, 132 kkm, ale póki co nic nie bierze. Znam temat, niestety CXSA i CMBA miewały problemy z tłokami. Nie wszytkie, ale te, w których występował problem właśnie od 150-160 kkm zaczynały brać potężne ilości oleju, nawet 1,5/1000. Podobno wymiana tłoków pomaga, choć zdarzały się takie przypadki, gdzie dalej brał olej. Ogólnie silnika nie powinno się remontować, można co najwyżej zdjąć głowicę, miskę, odkręcić stopy korbowodów i wyjąć tłoki do góry. Odkręcenie śrub wału i silnik na złom, bo deformuje się gniazdo wału w bloku. Możesz próbować leczyć to chemią, ale raczej marne skutki, bo najczęściej albo pierścień pęka, albo tłok, albo robi się owalizacja. Zapewne interwały LL dorzucają swoje, ale ja myślę, że w tych silnikach nawet 15 kkm, to dużo na oleju. Radzę rozglądać się za używanym słupkiem.
 
Tak nisko to już upadł na początku XXI wieku.
Silniki 1,2l pojemność, 3-cyl nie mają możliwości remontu tak samo i ponownego zamontowania wału czy korbowodów. Jedynie głowica jest odwracalnie demontowalna.
 
Last edited:
Mówisz poważnie? Aż tak nisko upadł vw ze swoimi 'silnikami'?
Tak podaje service manual, żeby pod żadnym pozorem nie odkręcać śrub na łożyskach wału. Poza tym nie ma nadwymiarowych panewek. @JNC_946 dobrze gada, stare 1,2 też już były nierozbieralne i to nie jest tylko wymysł VW. Ecoboost to też jednorazówka i od dawna słupek występuje, jako część zamienna.
 
A mi nie chodzi z tym upadkiem o to że producent nie przewiduje wymiany panewek tylko bardziej o to że po odkreceniu śrub podpór wału deformuje się gniazdo wału .
A akurat ford od dawna stosuje praktykę sprzedazy bloku jako części zamiennej. Było tak już w czasach escorta i pierwszych mondeo. Sprzedawali tzw short block tzn dół silnika bez głowicy.
 
A niby EA211 miały mieć z głowy ten problem.
W takim wypadku rozważam dojechanie go do końca aż "padnie" i chyba nowo-używany silnik :/ (cały slinik z osprzętem CXS 8 kafli)
W systemie LL był do przebiegu 90k, potem ja go przejąłem i od tej pory 0w40 + 10-15k wymiany
Tragedia dosłownie

I nie wiadomo co robić, a samochód jest świetny oprócz tego oleju...
 
Last edited by a moderator:
Back
Top