• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jeep Cherokee 3.2 V6 jaki olej?

tamo11

Nowy użytkownik
Samochód
Jeep Cherokee 3.2V6
Marka samochodu
Jeep Cherokee
Budżet/ile litrów
325zł/6L
Styl jazdy
Silnik
3.2V6 benzyna+LPG
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w20, FCA 9.55535-CR1, MS-6395
Jaki olej masz obecnie
Motul 0w20
Cześć, niedawno nabyłem samochód z tematu z USA. Potrzebuje teraz wymienić olej, aktualnie jest wlany Motul 0w20, według instrukcji zalecany jest 5w20. Pytanie czy zmienić na 5w20, (jeżeli tak to jaki polecacie) czy zostać przy 0w20.
 
Samochód jest jeszcze na gwarancji?
Jak nie, to super, bo otwiera Ci się pole wyboru setek olejów.
Norma FCA 9.55535-CR1 występuje z normą Dexos1 gen2, API SN+, SP oraz ILSAC GF6a.
Wykaz olejów z normą D1g2 masz pod poniższym linkiem, również będą to oleje 5w30 i 0w20:

Jak masz jeszcze gwarancję, t "dla świętego spokoju" lej olej serwisowy, zapewne będzie to Selenia.
 
Samochód z USA, więc raczej bez gwarancji. Pewnie szkoda całkowita w postacie przerysowanych drzwi :D

Możesz lać dowolne 5W-20 z normą API SN+ i nowszą (API SP), albo ILSAC GF-5 lub GF6A. Marka nie ma większego znaczenia.

Co do lepkości to z tego co kojarzę z amerykańskich forów V6 koncernu Fiat mogą mieć problemy z działaniem hydrauliki na lepkościach innych niż fabryczna, więc raczej bym wlewał 5W-20.
 
Odpowiedź masz 3 posty wyżej :)
 
A czy 5w 30 mnożna lać do tego silnika ?
Zostań przy SAE20. Twój 3.2 od strony mechanicznej i osprzętu to jest praktycznie to samo, co mój 3.6, przez co dzielą wspólną historię rozwoju i konstrukcji. Po którymś roku dźwigienki zaworowe/elementy rozrządu były przekonstruowane z myślą o 5W20.
 
Kurcze pytam bo mam jeepaCherokee 3.2 z 2015r i ktos zalał do niego 5w30 czyli plukanka i zmiana lepiej na 5w20 ? czy pozostac na tym olleju ? Zapomnialem dodac ze ma LPG nie wiem czy ma to znaczenie dla oleju.
 
Jeden interwał nie będzie miał znaczenia.
 
A jak się ma ostrzejsza jazda do oleju 5w20 ? silnik nie będzie bardziej narażony na zerwanie filmu olejowego i zatarcie ? I mam jeszcze jedno pytanie czy podczas wymiany oleju plukac silnik plukanką ?
 
silnik nie będzie bardziej narażony na zerwanie filmu olejowego i zatarcie ?
:) Nie

Ogólnie co to jest ostrzejsza jazda? Ścignięcie się z Fabią spod świateł? Okazjonalne depnięcie pod czerwone pole na trasie? Bączek zimą pod Kaufem? To nie jest nic, co by mogło zagrozić dedykowanej lepkości.
 
Ciekawy olej Petro Canada 5w20; API SP i ILSAC GF-6A, spełnia specyfikację Chrysler MS-6395, za niepełne 190 zł możesz kupić 5 litrów na znanym portalu.
 
Jeżdżę na wspomnianym Petro Canada i nie narzekam. Fakt, że nie mam porównania, ale silnik pracuje jak pszczółka, uruchamia się jakbym przed chwilą przyjechał, nawet po tygodniowym postoju. Ubytku brak, ale podejrzewam, że zalałbym kujawski i też by nie brało.

@lukaszpiast Co do płukanki - na pewno nie zaszkodzi, szczególnie, że będziesz przechodzić na inny olej/lepkość. A następne wymiany? Na tym forum sporo osób wyznaje zasadę płukania co interwał, ale ja nie jestem przekonany, czy ma to wymierną korzyść. Szczególnie w Twoim/moim silniku, wygląda na to, że one nie nagarują. U siebie przy pierwszej wymianie oleju zalałem takie działo jak Oilsyn ReleaseTech Power Cleaner LL, profilaktycznie, nie znałem historii serwisowej. I teraz po paru tysiącach km i nieznacznej zmianie koloru na bagnecie, widzę, że Oilsyn za bardzo nie ma co czyścić.
 
Back
Top