• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jeep Renegade 1.0 GSE T3

juby

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E46 M47, Jeep Renegade 1.0 GSE
Marka samochodu
Jeep Renegade
Budżet/ile litrów
3.2
Styl jazdy
Silnik
1.0 GSE T3
Data produkcji
2018
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
Selenia 0W30 Digitek Pure Energy
Witam wszystkich. Nie znalazłem na internecie za bardzo tematów dotyczących tych wymagań fiatowskich, więc zakładam tutaj.
Znalazłem na lokalnym rynku kilka produktów spełniających te wymogi (Fiat 9.55535- gs1), oto kilka z nich od najtańszych.
  • Gulf Formula LEF 0W30​

  • Gulf Formula PCX 0W30​

  • SHELL HELIX ULTRA 0W-30 ECT C2/C3 0W30​

  • dziura cenowa 🤣

  • Millers XF Premium Engine Oil C2 0w30​

  • Selenia 0W30 Digitek Pure Energy 👈 Zalecany przez Fiata/Jeepa pewnie też przez Alfe​

Jakie opinie o tych olejach? Czy warto przepłacać skoro zamierza się zmieniać raz do roku lub 10.000 km? Auto jest jeszcze na gwarancji ale kiedyś się skończy i nie wiem czy będę lub opłaca się przedłużać.


 
Tak, Selenia to oleje FCA na Europę, zalecają je do wszystkich wozów koncernu. To nie są złe oleje, tylko drogie.

Ta norma Fiata to odpowiednik ACEA C2 więc wybór olejów jest spory. Co do gwarancji to jeżeli chcesz ją zachować to możesz lać tylko(!) Selenię. To jedyna marka mająca aprobaty Fiata.

Jeżeli ci nie zależy na gwarancji to od siebie polecę: Yacco Lube J 0W-30, Texaco Pro DS P 0W-30. Oba mają analizę na forum, bardzo dobre oleje i zmieścisz się w budżecie.
 
Po gwarancji ja bym wybrał Shella. Silniki FireFly są w Europie zbyt nowe aby powiedzieć o nich coś, więcej, więc na Twoim miejscu nie spodziewałbym się wpisów, że ktoś zrobił na danym oleju już 300tyś km ;)

Alfa nigdy nie miała tego silnika w swojej ofercie. Aczkolwiek 0W30 jest zalecany do prawie wszystkich nowoczesnych jednostek koncernu FCA.

Swoją drogą, jak się ten silnik sprawdza w Jeepie?
 
Jaki jest koszt wymiany oleju w ASO?
Auto było w rodzinie dwa lata więc mam pełną wiedzę. Z tego co mi mówiono to ok 900zł z filtrami itp. Nikt nic nie płacił bo był jakiś pakiet.
Tak, Selenia to oleje FCA na Europę, zalecają je do wszystkich wozów koncernu. To nie są złe oleje, tylko drogie.

Ta norma Fiata to odpowiednik ACEA C2 więc wybór olejów jest spory. Co do gwarancji to jeżeli chcesz ją zachować to możesz lać tylko(!) Selenię. To jedyna marka mająca aprobaty Fiata.

Jeżeli ci nie zależy na gwarancji to od siebie polecę: Yacco Lube J 0W-30, Texaco Pro DS P 0W-30. Oba mają analizę na forum, bardzo dobre oleje i zmieścisz się w budżecie.
Zanotowane. Ten Texaco wygląda świetnie cenowo. Moje leciwe BMW przyzwyczaiło mnie do cen rzędu 130zł/5l i regularnej wymiany. O analizach tych olei z pewnością poczytam. 👍
Po gwarancji ja bym wybrał Shella. Silniki FireFly są w Europie zbyt nowe aby powiedzieć o nich coś, więcej, więc na Twoim miejscu nie spodziewałbym się wpisów, że ktoś zrobił na danym oleju już 300tyś km ;)

Alfa nigdy nie miała tego silnika w swojej ofercie. Aczkolwiek 0W30 jest zalecany do prawie wszystkich nowoczesnych jednostek koncernu FCA.

Swoją drogą, jak się ten silnik sprawdza w Jeepie?
Nigdzie nie pisałem że alfa ma go w swojej ofercie, ale podejrzewam że jakieś autko typu Mito z małym silnikiem może wymagać oleju z tą specyfikacją.
Jak się sprawdza? Szczerze mówiąc dopiero dzisiaj nim pojeździłem tak na poważnie i zaskakująco dobrze jak ktoś nie oczekuje za wiele. Jechałem autostradą myślałem że 120 na liczniku bo jakoś wolno się obraz przesuwał a tu 160. na budziku. Żeby było śmiesznie auto ma tylko 9.000 KM a już miało wymienianą "kasetę" MultiAir. Tak więc jeżeli chodzi o przyspieszenie jestem pod wrażeniem. Zrobiłem nim może 100 kilometrów dopiero więc powstrzymam się od recenzji, zapowiada się że do miasta i czasem wypad za miasto ze jest spoko.
 
@90kid, musisz odróżniać posiadanie aprobaty od spełnienia wymagań normy producenta.

@juby, jak 900PLN za 4 litry oleju filtr o odkręcenie kilku śrub, to warto szukać alternatywy...
Myślałem, ze koszt wahał się będzie w okolicy 400-500PLN.
 
To nowy silnik, cokolwiek spełniającego normy wlejesz i będziesz wymieniał regularnie, to będzie dobrze.
Proponuję Gulf LEF z 2 powodów
- spełnia normę Forda 950A, która jest mocno wymagająca
- nieco większa lepkość od PCX czy Selenii przyda się, bo te silniki mocno podlewają paliwem, na co największa szansa jest w mieście - stop-and-go.

Pozdrawiam,
 
Tak.

Nie wiem, czy Fiat ma tak zaporowe ceny za normy, czy po prostu jest na tyle mało znaczącą marką że po prostu nikt nie wyrabia ich norm. Podejrzewam, że to drugie zwłaszcza że na USA samochody koncernu i tak wymagają ogólnych norm API. Petronas współpracuje z Fiatem "od zawsze" więc po prostu robią im oleje wg wymagań i dostają pieczątkę i cała Europa musi w okresie gwarancji kupować Selenię.

Reszta producentów olejów zadowala się spełnieniem wymagań, ale papierka na to nie mają.
 
@rob_roy
Po tej przygodzie z wymiana MultiAir to się bardziej boje o ten moduł niż tłoki czy cylindry. Czy wyższa lepkość jest wskazana do takiej hydrauliki? Cenowo dla mnie 10/10 ale markę kojarzę tylko z tego że były kiedyś nalepki na autach rajdowych ;)
 
Pytanie z jakiego powodu wymieniono moduł, może nie było to związane z olejem.
Jakaś wada fabryczna albo... mechanik z ASO mial innego klienta :)
Jeżeli nie wytrzymał 9000 km na fabrycznym oleju to dla mnie wyraźny sygnał do sprzedaży, bo producent robi sobie jaja z klienta.

Pozdrawiam,
 
Podejrzewam wadę fabryczną.

Moduł MA dobrze pracuje na olejach SAE30 i w przypadku całego koncernu FCA takie oleje są zalecane do silników MultiAir. Wcześniej zalecaną lepkością oleju było 5W40, ale zmienili ją na 0W30 w celu zapewnienia lepszego smarowania modułu.
 
@rob_roy
Przy tak małym przebiegu raczej nie, ale właśnie dlatego pytam tutaj o olej żeby po gwarancji nie było tak szybko z tym cyrków bo moduł kosztuje 4-5 tys. + robocizna
@Speedmaniac41
Dobrze wiedzieć. MultiAir jest też stosowany standardowo (w sensie każdy silnik teraz z FCA) w alfach?
 
MultiAir nie jest stosowany w każdym silniku grupy FCA. Przykładem jest Giulietta z 1.4 TJet 120KM. (Niby nie jest już w produkcji, ale dalej da się kupić nową) Nie ma go też w silniku 2.9 BiTurbo V6 z Giulii Q. W Fiatach nie mają go min. wolnossące 1.4 95KM oraz 1.6 ETorque w Tipo.

Jak interesuje Cię jakiś konkretny silnik to pytaj na priv, postaram się przekazać o nim tak dużo informacji ile tylko mogę ;)
 
Back
Top