• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Jeep Renegade 1.4 MultiAir

CRISTON

Użytkownik
Samochód
Mercedes-Benz E280 CDI
Marka samochodu
Jeep Renegade
Budżet/ile litrów
3L / 150zł
Styl jazdy
Silnik
1.4 MultiAir
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie wiem
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0W30 9.55535-GS1 lub MS.90048
Jaki olej masz obecnie
TOTAL QUARTZ INEO FDE 0W-30
Powolnym krokiem zbliża się termin wymiany oleju w samochodzie mojego taty. Auto jest trzecim autem w rodzinie więc czasem może postać nawet miesiąc w garażu, a czasem zdarzy się jakiś wyjazd na urlop. Niedawno przebiło barierę 61 tys. km i z tego co pamiętam to będzie już jego czwarta wymiana, na pierwszej wymianie był stosowany olej Shell'a, niestety nie jestem w stanie powiedzieć jaki, ale na pewno był to jakiś 0W30, na drugiej i trzeciej wymianie już był stosowany ww. olej od Totala i wydaje mi się, że kultura pracy silnika trochę na nim ucierpiała, oczywiście to mogą być tylko moje odczucia (zdarza mi się pokonać tym autem swoje dystanse, czasem jeżdżę nim, a czasem moim prywatnym). Nie szukam najbardziej budżetowych opcji, a oleju, który nada się idealnie do tegoż to auta. Będzie chronił ten silnik nawet przy długich okresach postoju, a przy ponownym jeżdżeniu na dalsze trasy po kilkadziesiąt bądź kilkaset kilometrów był nadal w stanie dobrze smarować każdy element. Ciągle walczę z tatą, żeby bardziej pilnował okresów wymian oleju, ale wychodzi to jak wychodzi. Wpadł mi w oko jeden olej SELENIA DIGITEK P.E PURE ENERGY 0W30, który rzekomo spełnia normę Fiata jaka występuje w instrukcji obsługi i mógłby się wpasować zamiast tego Total'a. Co sądzicie o takiej zmianie, może jest jakiś inny olej godny uwagi i polecenia akurat do tego silnika? Dodam na koniec, że co wymianę do samego silnika wchodzi mniej więcej 3L oleju i nigdy silnik nie prosił się o dolewkę :)
 

Attachments

  • 272619404_641001003894637_8570569462437916894_n.jpg
    272619404_641001003894637_8570569462437916894_n.jpg
    67,9 KB · Odwiedzin: 211
Ja mam tą Selenię obecnie w Kijance i nie narzekam, a już trochę na niej przejechałem. Niedawno ją analizowaliśmy i olej wygląda sensownie, więc jeżeli cena nie jest problemem to możesz śmiało zalewać.
 
Zapewne na pierwszą wymianę zalali tego Shella - SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30 - spełnia on wymagania twojej normy. Można go także polecić, na pewno będzie tańszy i lepiej dostępny niż wyżej wspomniana Selenia i z tego co piszesz dobrze sprawdził się w silniku.
Pozdrawiam
 
Ja mam tą Selenię obecnie w Kijance i nie narzekam, a już trochę na niej przejechałem. Niedawno ją analizowaliśmy i olej wygląda sensownie, więc jeżeli cena nie jest problemem to możesz śmiało zalewać.
Zauważyłeś jakieś powiedzmy zmiany w kulturze pracy silnika jak zacząłeś zalewać Selenię?
Zapewne na pierwszą wymianę zalali tego Shella - SHELL HELIX ULTRA ECT C2/C3 0W-30 - spełnia on wymagania twojej normy. Można go także polecić, na pewno będzie tańszy i lepiej dostępny niż wyżej wspomniana Selenia i z tego co piszesz dobrze sprawdził się w silniku.
Pozdrawiam
Bardzo możliwe, że to ten olej, może później poszukam bańki, bo może gdzieś się schowała w garażu.

Tak czytając i analizując forum to ogólnie zdania wobec Shell'a są dosyć pozytywne, z czego to tak w skrócie wynika? Bo są różne serie tych olejów, od Helix, Helix ECT, Helix Ultra po Helix Professional, któraś z nich jest powiedzmy przodująca jakością i swoimi możliwościami?
 
Nie, olej jak olej. W sumie jedynym chyba olejem jaki dał zauważalne zmiany dźwiękowe na plus był Castrol Magnatec.
 
@CRISTON odsyłam do strony Shella, na niej jest dosyć dobrze wyjaśnione jaka seria jest od czego i czym się wyróżnia - https://www.shell.pl/kierowcy/oleje-silnikowe-i-srodki-smarne/oleje-samochodowe-helix.html
W skrócie to tak - cała seria Helix Ultra (czy to ECT czy Professional itd.) to najwyższa seria Shella, idąc dalej - Helix ECT - seria olejów o średniej/niskiej zawartości popiołów w celu ochrony DPF, FAP itd., seria Professional - oleje stworzone z myślą o konkretnym producencie i normie, np. Shell Helix Ultra Pro AP-L 5W-30 - grupa PSA, norma PSA B71 2290 itd. i seria Ultra Helix (po prostu) - oleje pełnopopiołowe, można powiedzieć "typowe" - 5w40, 5w30, 0w40 itd.
A czym wyróżnia się Shell - stabilnością produktów, bardzo duża, światowa firma - także nie ma miejsca nie produkt słaby jakościowo oraz ich produkty są korzystne cenowo. Zresztą poczytaj forum, myślę, że niejednokrotnie przeczytasz takie same/podobne stwierdzenia na temat tej marki.
 
Back
Top