CRISTON
Użytkownik
- Samochód
- Mercedes-Benz E280 CDI
- Marka samochodu
- Jeep Renegade
- Budżet/ile litrów
- 3L / 150zł
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.4 MultiAir
- Data produkcji
- 2016
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie wiem
- Pobór oleju na 1000 km
- Brak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0W30 9.55535-GS1 lub MS.90048
- Jaki olej masz obecnie
- TOTAL QUARTZ INEO FDE 0W-30
Powolnym krokiem zbliża się termin wymiany oleju w samochodzie mojego taty. Auto jest trzecim autem w rodzinie więc czasem może postać nawet miesiąc w garażu, a czasem zdarzy się jakiś wyjazd na urlop. Niedawno przebiło barierę 61 tys. km i z tego co pamiętam to będzie już jego czwarta wymiana, na pierwszej wymianie był stosowany olej Shell'a, niestety nie jestem w stanie powiedzieć jaki, ale na pewno był to jakiś 0W30, na drugiej i trzeciej wymianie już był stosowany ww. olej od Totala i wydaje mi się, że kultura pracy silnika trochę na nim ucierpiała, oczywiście to mogą być tylko moje odczucia (zdarza mi się pokonać tym autem swoje dystanse, czasem jeżdżę nim, a czasem moim prywatnym). Nie szukam najbardziej budżetowych opcji, a oleju, który nada się idealnie do tegoż to auta. Będzie chronił ten silnik nawet przy długich okresach postoju, a przy ponownym jeżdżeniu na dalsze trasy po kilkadziesiąt bądź kilkaset kilometrów był nadal w stanie dobrze smarować każdy element. Ciągle walczę z tatą, żeby bardziej pilnował okresów wymian oleju, ale wychodzi to jak wychodzi. Wpadł mi w oko jeden olej SELENIA DIGITEK P.E PURE ENERGY 0W30, który rzekomo spełnia normę Fiata jaka występuje w instrukcji obsługi i mógłby się wpasować zamiast tego Total'a. Co sądzicie o takiej zmianie, może jest jakiś inny olej godny uwagi i polecenia akurat do tego silnika? Dodam na koniec, że co wymianę do samego silnika wchodzi mniej więcej 3L oleju i nigdy silnik nie prosił się o dolewkę