• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 1.4 G4LC 100KM 2016

Pawe13034

Użytkownik
Samochód
Kia Cee'd 1.4 g4lc 2016
Marka samochodu
Kia Ceed
Budżet/ile litrów
200/4
Styl jazdy
Silnik
1,4 MPI G4LC
Data produkcji
2016
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30/5W40/0W40 A5/B5 SM
Jaki olej masz obecnie
SHELL ULTRA 0W40 A3/B4 SN+
Witam!
W tym roku postanowiłem zakończyć serwisowanie samochodu w ASO i wszystkie wymiany wykonałem na własną rękę. W serwisie nie potrafili (!) mi podać dokładnego oznaczenia oleju jaki leją do tych silników, tylko, ze Orlen 5w30.
Samochód ma przejechane 54 tys. km, jeżdżę nim od nowości. Producent zaleca ACEA A5/B5, API SM. Lepkość 0W40, 5W40, 5W30.
Gdy nie jest dostępny A5/B5 producent zezwala na uzycie A3/B4.
Jeżdżę głównie do pracy 11km w jedną stronę, 2 km miasto, 9km poza miastem. Poza tym dosyć często zdarzają się odcinki 1-2 km, dosyć często niedogrzany silnik.
Zdecydowałem się na olej Shell Ultra 0W40 A3/B4 SN+.
Wymieniam co około 10tys. km.
Czy ten olej będzie dobrym wyborem czy lepiej trzymać się kurczowo tego co producent przewidział czyli A5/B5 5W30?
 
trudno powiedziec..
napewno duzo szczgolnie jak jezdzisz na wysokich obrotach w openloopie, jezeli jezdzisz w close loop to napewno malo bo AFR jest trzymany okolo 14,6 czyli prawie idealne spalanie...
 
To juz tak powoli kończąc ten wątek...
Pod kątem jak najlepszej ochrony silnika, patrząc na warunki w jakich się poruszam...
Zostać przy tym Helixie 0W40?
Czy jednak wybrać coś z A5/B5?
Czy te Lotosy oraz Orleny są faktycznie takie dobre, ze warto je stosować np. zamiast Shella?
 
Najlepsza ochrona to wymiana oleju na jakikolwiek z interwałem max do 10 000km. Te silniki dobrze pracują na a5/b5, polecam 5w30.
 
Witam.
Ja tez mam g4lc i polecam a5/b5 wymieniam olej co 7,5k
Nawet w instrukcji kiji zalecaja wymiane co 7,5k w ciezkich warunkach co dla nich oznacza miasto.
Na ruskich stronach mechanicy takze zalecaja krotki interwal dla oleju dla tego silnika.
 
Ja raczej nie przekraczam miedzy wymianami 10 tys. km, raz zdażyło się tylko miedzy pierwszym, a drugim serwisem zrobić równe 15 tys. na jednym oleju.
A co sądzicie o Shellu Professional AF 5W30? Spelnia A5/B5.
Ja jakoś się uparłem na te oleje Shella, szczególnie od momentu kiedy pierwszy raz w motocyklu zmieniłem z osławionego Motula na Shell Advance, różnica była duża, szczególnie praca skrzyni biegów, sprzęgła i zimny start.
 
Shell bardzo dobry olej. Byle A5 reszta to kwestia gustu co kto lubi 😀Lub jaka butelka sie podoba 😀
 
Spokojnie poczekać do kolejnej wymiany, szkoda oleju :)
 
Jeśli uważasz, że A5/B5 jest zbyt lekkobieżny możesz użyć shell HU 5w30 A3/B4. Będziesz miał olej o pośredniej lepkości i na bazie GTL czyli coś co wyróżnia oleje shell z pośród innych "zwykłych".
Shell AF jest na bazie HC czyli nie wyróżnia się niczym z pośród całej masy olejów z aprobatą ford ..913c/d.

Oczywiście jak pasuje Ci Shell 0W40 to silnikowi na pewno nie zaszkodzi.
 
Patrząc na zdjęcie oleju ze strony oficjalnego dystrybutora to ten Shell Helix Ultra Professional AF 5w-30 A5/B5 ma na etykiecie oznaczenie PurePlus wiec chyba jest GTL...
 
Last edited by a moderator:
Back
Top