Orlen MaxExpert F 5W-30, Lotos jak polecał kolega wyżej. To bardzo fajne oleje w sensownej cenie, wg mnie nie ma sensu szukać czegoś innego. Jak widzisz mam następną generację tej Kijanki i jeżdżę na Orlenie, chociaż czasami w ramach eksperymentu wleję coś innego.
A ja bym Ci polecił YACCO GDI 5W30 pod ten silnik Wchodzi Ci 3,6L więc potrzebujesz dwie butelki 2L , razem ok 136zł
Alternatywnie YACCO F 5W30 A5/B5 również niezły.
Wszystko zależy czy @Perzykk szuka oleju który zapewni wystarczającą ochronę czy oleju bardziej "fikuśnego". Wg mnie do jazdy miejskiej, lepiej za 180zl kupić 7-8 litrów oleju i zrobić dwie wymiany. Ale kto co lubi mnie też kusi Yacco GDI czy inne oleje z d1g2.
YACCO GDI myślę, że jest tu świetnym kompromisem pomiędzy jakością a ceną i uważam, że idealnie nadał by się do tego auta. Ponadto dzięki Dexos1gen2 zapobiega LSPI co jest kolejnym plusem. Pamiętajmy, że gama LUBE w YACCO powstała z myślą o konkretnych silnikach/specyfikacjach i jak sama nazwa oleju wskazuje ten, powstał specjalnie z myślą o GDI
To nie turbo, poza tym silniki Hundai/Kia nie mają problemów z LSPI. Same oleje Yacco są spoko, miałem w swoim TGDI Yacco J, jest nawet analiza na forum. Nie narzekałem. Ogólnie alternatyw jest sporo, A5 w tej lepkości to popularny olej, można przebierać i wybierać bez końca. Kwestia tego czego oczekuje @Perzykk
Sorki, nie było chwili wolnej aby poczytać komentarze. Auto kupione stosunkowo niedawno. Wcześniej zalany był jakiś castrol 5w30. Mój przebieg roczny to coś koło 10 tyś km. Z tego co się wcześniej orientowałem to polecali mi Motula 8100 Xclean 5w30 albo Ravenol FDS SAE 5W30. No a tu patrzę, że pojawił się olej YACCO Gdi o którym wcześniej nie wiedziałem i jest ciekawą opcją.
Post automatically merged:
Eneos 5w30 hyper multi lub Eurol 5w30 Fortence. A co o tych olejach sądzicie do mojego autka?
Ja bym wybrał Eneosa, ale obie marki są na podobnym poziomie. Po prostu lubię japończyków, mają własne formulacje dla większości olejów więc zazwyczaj ma się w silniku coś ciekawego. Z tym, że w Polsce obecnie cienko z dostępnością tych olejów.
Ja bym wybrał Eneosa, ale obie marki są na podobnym poziomie. Po prostu lubię japończyków, mają własne formulacje dla większości olejów więc zazwyczaj ma się w silniku coś ciekawego. Z tym, że w Polsce obecnie cienko z dostępnością tych olejów.
Ogólnie z dostępnością u mnie akurat nie będzie problemu. Jestem z Olsztyna i stąd właśnie jakąś firma prowadzi sprzedaż tego oleju. Nie powiem, kusi mnie. Samochód nie będzie traktowany w ekstremalnych warunkach, przede wszystkim spokojna jazda. Koniec końców stoję przy wyborze tego Eneosa albo co koledzy polecają Yacco Lube Gdi
Ogólnie z dostępnością u mnie akurat nie będzie problemu. Jestem z Olsztyna i stąd właśnie jakąś firma prowadzi sprzedaż tego oleju. Nie powiem, kusi mnie. Samochód nie będzie traktowany w ekstremalnych warunkach, przede wszystkim spokojna jazda. Koniec końców stoję przy wyborze tego Eneosa albo co koledzy polecają Yacco Lube Gdi
Cześć, minęło trochę czasu. Co zalałeś i jak się sprawował silnik? Stoję przed tym samym wyborem.
Zastanawiam się nad Ravenol FDS 5w30, Eneos Hyper Multi 5w30, albo Millers ECO Performance 5w30.
Zależy mi na dobrej jakości oleju, wymieniam co rok (nie robię 10 tys. km/rok), jeżdżę w trybie mieszanym, codziennie trasa 30km.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.