• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia Ceed 2013 1.6 GDI

Perzykk

Nowy użytkownik
Samochód
Kia ceed, 1.6 gdi
Marka samochodu
Kia Ceed
Budżet/ile litrów
180/4
Styl jazdy
Silnik
1.6 GDI 135 km G4FD
Data produkcji
2013
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A5
Witam, na dniach planuje zmienić olej. Jaki możecie polecić? Samochód użytkowany głównie w mieście. Przebieg 120 tyś. Pozdrawiam
 
Poza Europą zalecane jest 5w30 ILSAC GF-5. Możesz wlać nasz Orlen MaxExpertDEX1.
Jak lubisz być zgodny z instrukcją to Lotos Aurum A5/B5 5w30

Pozdrawiam,
 
Orlen MaxExpert F 5W-30, Lotos jak polecał kolega wyżej. To bardzo fajne oleje w sensownej cenie, wg mnie nie ma sensu szukać czegoś innego. Jak widzisz mam następną generację tej Kijanki i jeżdżę na Orlenie, chociaż czasami w ramach eksperymentu wleję coś innego.
 
Wszystko zależy czy @Perzykk szuka oleju który zapewni wystarczającą ochronę czy oleju bardziej "fikuśnego". Wg mnie do jazdy miejskiej, lepiej za 180zl kupić 7-8 litrów oleju i zrobić dwie wymiany. Ale kto co lubi mnie też kusi Yacco GDI czy inne oleje z d1g2.
 
YACCO GDI myślę, że jest tu świetnym kompromisem pomiędzy jakością a ceną i uważam, że idealnie nadał by się do tego auta. Ponadto dzięki Dexos1gen2 zapobiega LSPI co jest kolejnym plusem. Pamiętajmy, że gama LUBE w YACCO powstała z myślą o konkretnych silnikach/specyfikacjach i jak sama nazwa oleju wskazuje ten, powstał specjalnie z myślą o GDI ;)
 
To nie turbo, poza tym silniki Hundai/Kia nie mają problemów z LSPI. Same oleje Yacco są spoko, miałem w swoim TGDI Yacco J, jest nawet analiza na forum. Nie narzekałem. Ogólnie alternatyw jest sporo, A5 w tej lepkości to popularny olej, można przebierać i wybierać bez końca. Kwestia tego czego oczekuje @Perzykk
 
Póki co jest dość tajemniczy. Nie określił jaki ma olej obecnie ani jaki przebieg roczny . Wyjechałem z dwoma wymiarami mierząc swoją miarką.
 
Póki co jest dość tajemniczy. Nie określił jaki ma olej obecnie ani jaki przebieg roczny . Wyjechałem z dwoma wymiarami mierząc swoją miarką.
Sorki, nie było chwili wolnej aby poczytać komentarze. Auto kupione stosunkowo niedawno. Wcześniej zalany był jakiś castrol 5w30. Mój przebieg roczny to coś koło 10 tyś km. Z tego co się wcześniej orientowałem to polecali mi Motula 8100 Xclean 5w30 albo Ravenol FDS SAE 5W30. No a tu patrzę, że pojawił się olej YACCO Gdi o którym wcześniej nie wiedziałem i jest ciekawą opcją.
Post automatically merged:

Eneos 5w30 hyper multi lub Eurol 5w30 Fortence. A co o tych olejach sądzicie do mojego autka?
 
Last edited:
Ja bym wybrał Eneosa, ale obie marki są na podobnym poziomie. Po prostu lubię japończyków, mają własne formulacje dla większości olejów więc zazwyczaj ma się w silniku coś ciekawego. Z tym, że w Polsce obecnie cienko z dostępnością tych olejów.
 
Ale eneos w kijance nie dotrwał do planowanego interwału ;) Ja na przekór bym wybrał Eurola Protence GN II 5W30 lub wspomniane wcześniej Yacco Lube GDI.
 
Ja bym wybrał Eneosa, ale obie marki są na podobnym poziomie. Po prostu lubię japończyków, mają własne formulacje dla większości olejów więc zazwyczaj ma się w silniku coś ciekawego. Z tym, że w Polsce obecnie cienko z dostępnością tych olejów.
Ogólnie z dostępnością u mnie akurat nie będzie problemu. Jestem z Olsztyna i stąd właśnie jakąś firma prowadzi sprzedaż tego oleju. Nie powiem, kusi mnie. Samochód nie będzie traktowany w ekstremalnych warunkach, przede wszystkim spokojna jazda. Koniec końców stoję przy wyborze tego Eneosa albo co koledzy polecają Yacco Lube Gdi
 
Może Shell Helix Ultra A5/B5 0W30, na krótkie dystanse powinien być w porządku.
 
Ale eneos w kijance nie dotrwał do planowanego interwału ;) Ja na przekór bym wybrał Eurola Protence GN II 5W30 lub wspomniane wcześniej Yacco Lube GDI.
Ale zalałbym go jeszcz raz, gdybym miał gdzie kupić :p Choćby po to, żeby po 7500 zrobić analizę :D
 
Ogólnie z dostępnością u mnie akurat nie będzie problemu. Jestem z Olsztyna i stąd właśnie jakąś firma prowadzi sprzedaż tego oleju. Nie powiem, kusi mnie. Samochód nie będzie traktowany w ekstremalnych warunkach, przede wszystkim spokojna jazda. Koniec końców stoję przy wyborze tego Eneosa albo co koledzy polecają Yacco Lube Gdi
Cześć, minęło trochę czasu. Co zalałeś i jak się sprawował silnik? Stoję przed tym samym wyborem.
Zastanawiam się nad Ravenol FDS 5w30, Eneos Hyper Multi 5w30, albo Millers ECO Performance 5w30.
Zależy mi na dobrej jakości oleju, wymieniam co rok (nie robię 10 tys. km/rok), jeżdżę w trybie mieszanym, codziennie trasa 30km.

Pozdrawiam!
 
Back
Top