• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

KIA Picanto 2010 1.1 G4HG

FUTURISTA

Użytkownik
Samochód
Avensis T27 2010, 1.8Pb-2ZR-FAE | Picanto I 2010, 1.1Pb-G4HG | Yamaha XJ600N 2000 | Romet Ogar 205 1991
Marka samochodu
KIA Picanto 2010 1.1 G4HG
Budżet/ile litrów
100/3
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
G4HG
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
niezauważalny
Jakiego oleju wymaga instrukcja
3 l
Jaki olej masz obecnie
Lotos Aurum A5/B5 5W30
Cześć,
Samochód od 2 lat w moim posiadaniu, użytkowany głównie w mieście (90%) 2 x 5-6 km/dzień.
Producent zaleca 5W30 A5/B5, SN.
Proszę o propozycje alternatywy dla obecnie używanego Lotosa (w razie gdyby zniknął z rynku).
Zastanawiam się też nad przejściem na 0W30. Jestem ciekaw Waszego zdania.
Pozdrawiam
 
Solution
Orlen MaxExpert F 5W-30 jest odpowiednikiem tego Lotosa którego używasz. To tyle z polskich olejów chyba że chcesz eksperymentować z Qualitium. Jasol nie ma A5/B5, Specol Gold to "stare" A3/B4 - bez sensu takie oleje stosować jeżeli nie trzeba. Już prędzej ten Premium.
0w30 jak najbardziej przy typowo miejskiej jeździe. Proponuję:

Shell Helix Ultra A5/B5 0W-30​

 
Shell jak najbardziej spoko opcja, ale ponad budżet. W tym budżecie może być ciężko o sensowne 0W30. Jeżeli nie chcesz go naciągać, to lałbym Orlena DEX1
 
Last edited:
Dzięki za propozycję, ale obawiam się że nie zmieszczę się w budżecie :).
 
Uważam, że API SN w lotos Aurum A5/B5 jest trochę naciągane. Możesz spokojnie stosować A5 z API SL.

PS. Myślę, że w niedługim czasie oleje A5/B5 będą aktualizowane do API SP. Są już takie Valvoline i Midland ale póki co ponad zakładanym budżetem.
 
Możesz spokojnie stosować A5 z API SL
Z pewnością masz rację, co do API to sam nie byłem pewny tego SN.
Co myślicie o Spec Premium A5/B5 SL/CF 5W/30 jako alternatywie dla stosowanego obecnie Lotosa?
Ew. proszę też o propozycje 0W30, jeżeli takie w ogóle są :).
 
Last edited:
akurat A5 od Specola nie jest tym za kogo się podaje, więc sobie odpuść (patrz analiza w odpowiednim dziale).
 
Miałem to samo napisać :) Lepiej Orlen max expert F.
 
Możesz lać olej Hyundai XTeer tylko czy nie jest zalecany 5W20?
 
A jeszcze lepiej Gold 0W30. Mnie się jakoś bardziej "podoba" ;)
 
Ja w tym budżecie bym wybierał między Lotos Synthetic 5w30 A5/B5 a Orlen Maxexpert Dex1 5w30. W tym budżecie masz nawet 4l.
 
Orlen MaxExpert F 5W-30 jest odpowiednikiem tego Lotosa którego używasz. To tyle z polskich olejów chyba że chcesz eksperymentować z Qualitium. Jasol nie ma A5/B5, Specol Gold to "stare" A3/B4 - bez sensu takie oleje stosować jeżeli nie trzeba. Już prędzej ten Premium.
 
Solution
Hyundai Xteer 5w30 API SP, są nawet bańki 3,5L
Post automatically merged:

Jasol ma w ofercie

SAE: 5W/30
ACEA: C2; ACEA: A1/B1, A5/B5
API: SN
PSA B71 2290
Renault RN 0700
Fiat 9.55535-S1

w cenie ok 70-80zł /4L, ostatnio zakupiłem taki olej do Corolli 1.6 vvti
 
Nie da się połączyć C2 i A5/B5. Coś kręcą.
 
...i Eurol Fluence FE 5W30. Znaczy, że Eurol też "szemrany" 😉
 
Inne wymagane poziomy paru parametrów (głównie związanych z popiołami). Nie zazębiają się, więc albo olej jest C2 albo A5/B5. Tego i tego się nie da.
 
Co ma się nie pozazębiać? Minimalnych poziomów popiołów A5/B5 przecież nie ma określonych. Praktycznie wymóg TBN w wysokości 8 jest takim progiem które nie każde C2 spełni ale po za tym?
 
Back
Top