• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

KIA PRO CREED - RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 czy LIQUI MOLY 5W40 MOLYGEN

Pablitto

Nowy użytkownik
Samochód
HONDA CIVIC VIII HATCHBACK 5D 1.8 I-VTEC 140KM 103KW
Marka samochodu
KIA PRO CREED
Budżet/ile litrów
4
Styl jazdy
Silnik
1.4, 80kW
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
Nie wiem jeszcze
Jakiego oleju wymaga instrukcja
API klasa lepkości SL lub wyższa, ACEA A3 lub wyższa.
Witam,
zakupiłem KIA PRO CREED
- 2008
- 1.4 benzyna + LPG
- 80kW

Chcę zastosować olej 5w40
Według zaleceń producenta to co znalazłem w Internecie to : API klasa lepkości SL lub wyższa, ACEA A3 lub wyższa.

Mam zaproponowane z dwóch firm olej
1. RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO®
2. LIQUI MOLY 5W40 MOLYGEN NEW GENERATION
Proszę o opinię, który wybrać.
 
Żaden. Serio, to jest proste 1.4, lanie tam jakichś wynalazków to tylko wywalanie pieniędzy w błoto. Co kto lubi oczywiście, ale od siebie polecił bym Orlen MaxExpert C3 5W40, Lotos Synthetic Plus 5W40, Specol Gold 5W40. Jeżeli masz awersję do Polskich olei, to może Shell Helix Ultra 5W40, albo Mobil 3000 X1 5W-40.

Uwierz, że Twojemu silnikowi będzie wszystko jedno, czy zalejesz mu olej za 100 zł, czy wynalazek za +200 zł. Będzie Ci zdecydowanie bardziej wdzięczny, kiedy skrócisz mu interwał wymiany do tych 8-10 tys. stosując tańszy olej. Prawda jest taka, że przy cywilnym użytkowaniu pojazdu, w obszarze danej normy, różnica w poziomie ochrony silnika między różnymi olejami, będzie...żeby nie powiedzieć, marginalna.
 
Jeden i drugi olej zdecydowanie przewyższa wymagania dla tego silnika. Jeśli dopiero kupiłeś auto i nie wiesz, czy np jest pobór oleju, to proponowałbym zacząć od produktów z nieco niższej półki cenowej. Właśnie widzę, że @Triumphator już Ci podał propozycję, więc pozostaje mi się do niej przychylić.
 
Koledzy powyżej widzę nie doczytali twojego pytania 😜
Ja osobiście z dwóch podanych przez ciebie wybrał bym LM, ciekawi mnie ten molygen, sam się nad nim zastanawiam przy następnej wymianie.
 
Z tych dwóch LM, ale to będzie wyrzucenie kasy w olej ;) Do tego silnika nie potrzeba super smarowidła, jeżeli te dwa zaproponowano ci w sklepie to prawdopodobnie ktoś chce cię naciągnąć na kasę. Posłuchaj kolegów - jest sporo fajnych AP SL i wyższych w niskiej cenie. Skoro potrzebujesz API SL 5W-40 to może zwykły Gulf 5W-40? Będzie tanio i dobrze. Ewentualnie coś z tego co polecili koledzy.
 
Około 150zł to naciąganie na kasę?
Jeśli można ten silnik zaspokoić olejem dwukrotnie tańszym, to tak, jest to naciąganie, bo 100% przebitki. Klasa jakości API SL już wystarczy, a oleje pokroju Ravenola VST nie będą wykorzystane pewnie nawet w 50%, chyba, że kolega będzie regularnym bywalcem na torze.
Sprawdzone markowe i przy okazji tanie oleje w lepkości 5w30, 5w40, jeszcze w klasie API SN są już bardzo dobrym wyborem. Niech najpierw zaleje, zrobi kilka tys. km i oceni, czy warto zmieniać, może poeksperymentować, ale żeby się nie okazało, że po 2 kkm będzie potrzebna dolewka 1 litr. Auto świeżo kupione, więc niewiadoma.
 
Około 150zł to naciąganie na kasę?
Tak, biorąc pod uwagę, że w typowym codziennym użytkowaniu takiego samochodu, Lotos za 80zł nie będzie chronił silnika gorzej, niż LM za 150zł, jak najbardziej jest to bezsensowne. Powiesz mi OK, ale jednak LM czy Rave są lepsze...tak prawdopodobnie są, tylko czy lanie 2x droższego oleju, który przedłuży życie silnika o tych może kilka tys. km, jest w jakikolwiek sposób uzasadnione? Moim zdaniem w ogóle. Generalnie oleje premium traktuję osobiście bardziej jako ciekawostkę do zastosowania w silniku, niż konieczność ze względu na wydłużenie życia silnika i jego podzespołów. Jak pisałem, przy cywilnym użytkowaniu samochodu, w danej normie jakości, różnice pomiędzy olejem ze średniej półki, a czasami 2-3 krotnie droższym olejem premium będą marginalne. Jeżeli ktoś niepoprawnie użytkuje samochód, to i olej premium mu nie pomoże, a jeżeli ktoś wie, co jest pięć, zrobi i pół miliona na Specolu za 60zł.
 
Nie lubie Ravenola jako firmy, więc i ich oleje mi nie leżą. Dziwne takie ze składem które wychodziły z analiz u Rosjan i Niemców, czy problemy z LSPI u jednego z użytkowników forum na oleju w teorii mającym zmniejszać ryzyko wystąpienia tego zjawiska to kolejna sprawa.

To może i nie są złe oleje, ale z zasady ich nie polecam. Są na mojej czarnej liście, obok Amsoila :)
 
A czemu Amsoil też na tej liście?
 
Przeszło to trochę po cichu ale na amsie też tłok pękł u jednego z userów forum. Wina oleju? Pewnie nie.
Ale to nie jest przyczyna obecności amsa na czarnej liście Admina.
 
Nie, Amsoil w wydaniach innych niż SS jest po prostu za drogi w stosunku do tego co oferuje. A SS jest olejem bez jakichkolwiek norm, wszystko jest na deklaracjach producenta oleju. Często zresztą dodającego że oleje formalnych testów by nie przeszły ze wzgledu na recepturę.
 

Wiem. Ams już wcześniej był na czarnej liście.

Z tych dwóch olejów o których mowa w tytule wątku wybrałbym jednak Ravenola. A z innych tańszych to pewnie jakiegoś Totala może 0W40. Tak żeby to nie był taki zwykły olej ;)
 
A ja bym zaproponował specola gold 0w40, mieszanka około 50%PAO i HC, dość ciekawa receptura jak za olej po 25zl/l
 
A ja bym zaproponował
A ja bym sugerował pisać tak samo, jak przy Amsoilu SS, że Specol to oleje bez żadnych aprobat. Może to być mimo wszystko istotne dla kogoś. Tym bardziej, jeśli ma się stycznośc z olejem, który łączy ze sobą bazy PAO i HC.

Jeśli chodzi o oleje wymienione w temacie, to nie zamykałbym się tylko na taki wybór. Bardzo fajne oleje ma w ofercie Mobil, oraz sprawdzone i pewne formulacje możemy znaleźć u takiego giganta, jak Valvoline.
 
Ja uważam że powinniśmy zawężać pole wyboru. Dając 10-15 propozycji to tak jakby nie było żadnej - "lejta co chceta" ;)
 
Back
Top