• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Kia RIO 2019 1,2 16 v

lukas156

Użytkownik
Samochód
Kia Sportage QL 1,7 CRDI 141 KM, Renault Clio 1,4 16V, Kia picanto 1,2 MPI
Marka samochodu
KIA RIO 1,2 Pb
Budżet/ile litrów
4 L/200 pln
Styl jazdy
Silnik
1,2 16 V
Data produkcji
2019
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0/5w-30 A5/B5
Jaki olej masz obecnie
Auto po 1wszym serwisie w ASO_ Orlen Pro F / chociaż z ASO KIA nigdy nic nie wiadomo_ mogli też zalać Pro V/
Witam,
Mam nowy nabytek w domu, KIA RIO z przebiegiem ok 19 tys km. chcę go zaląc jakimś dobrym olejem klasy A5/B5, ale też bez szaleństwa cenowego.
Zresztą auto zwykle, do zwykłego przemieszczania sie.
 
"Dobry olej klasy A5B5" - masz na myśli bazę opartą o grupę IV, czyli PAO?
No to "zła" wiadomość - takich olejów jest na rynku jak na lekarstwo i drogie - Amsoil 5w30 w cenie około 200-220 PLN/4L.
Proponuję zostać przy Orlenie ewentualnie zmiana na Lotos A5/B5.
Cenowo bardzo korzystne, oleje typowe w tej klasie.
 
Jak dla mnie baza iV czy PAO nie jest tak strasznie istotna, chodzi mi tylko o to żeby olej miał dobry pakiet dodatków i dobrze chronił silnik/ łańcuch, nastawniki wałków rozrządu.

Nie mam fetyszy pt. PAO :)
 
Mój brat ma Rio z 2018 roku, 1.25 84 KM. W ASO leją mu Orlena 5W30 (nie wiem dokładnie jakiego), olej wymienia co 15k km, pierwsza wymiana po zakupie po 2000 km. W dwa lata przejechał 110 k km. Silniczek czyściutki jak łza, pracuje jak zegareczek. Nie wiem czy jest sens lać coś lepszego jak nasz Orlen - koledzy powiedzą, że to bardzo dobre oleje bo tak jest.

Pozdrawiam.
 
No to jak pisałem wyżej - Orlen lub Lotos.
Dobrym olejem jest Ford Formula F.
Wszystkie oparte o grupę III z dodatkiem olejów mineralnych.
Klasa A5/B5 powoli się zawija z rynku, więc i oleje się "nie rozwijają".

Amsolil jest z kolei olejem "nowoczesnym", dedykowany do silników z turbo i wtryskiem bezpośrednim (to A5/B5 jest tam chyba przez przypadek).
Inne propozycje, tzw premium to Ravenol z olejem FDS.
Jest też Castrol A5/B5, jest i shell A5/B5.
 
Zostań przy oleju z ASO. Jak widzisz też mam Kijankę i jeżdżę na Orlenie. Dla oszczędności możesz kupić MaxExpert F, będzie dużo taniej, a niewiele o ile w ogóle, drożej.

Poza tym Total Quartz HKS G-310 5W30 - olej jest stosowany na pierwsze zalania w Kii i Hyundaiach, nie wyłącznie rzecz jasna, ale jest. Neste City Pro 0W-30: firma produkuje bardzo dobre bazy olejowe (Orlen i Lotos także od nich kupują bazy do swoich olejów ;)).
 
Silniki czterocylindrowe od Kia i Hyundai'ja - zarówno te 1.2 jak i 1.4 to bezawaryjne i mało wymagające bestie. Wymieniaj co max. 10 tys km lub 12 miesięcy i bierz A5 5w30 od Lotosa (Aurum) lub cokolwiek innego od uznanych producentów w tej specyfikacji. Co w danym momencie tańsze. Obecnie to jakieś 80 zł/4litry, np. Elf Evoltion SXR. Przelecisz 200 tys. km i silnik nie powinien brać grama oleju i być czyściutki. To obecnie jedne z najsolidniejszych motorów (nie wnikam w osiągi etc.). Nie ładuj się w żadne Penrity i inne oleje za 250 zł/4litry. W tym konkretnym przypadku to bez sensu. No chyba że masz taką potrzebę....
 
Dzięki,

Nie mam zamiaru iść w jakieś drogie oleje, bo i silnik tak jak napisałeś nie jest mega wymagający, Zresztą zony CLIO jeździ na ELF SXR 5w-30 i jestem bardzo zadowolony z tego oleju, wiec po prostu 2 autka będą jeździć na elfie
 
Back
Top